Koripallo.com

WU16 MM-karsinnat

Viestejä
1 903
Aika vaikean näköistä, johtunee turnausväsymyksestä ja pelaajien vähyydestä. Silti täysin voitettavissa oleva peli, koska ei tuo Kreikka kovin hyvin ole myöskään pelannut. Nyt vaan tasaista peluutusta ja helpot korit sisään.
 
Viestejä
2 534
Toinen erä meni jo paremmin kuin se ensimmäinen erä. Suomi palasi toisen erän alkuun valuen kuin etanat. Joukkue taisi olla kaikkin puolin loppu. Minulle tuli siitä tilanteesta mieleen Jyri Kjällin tokaisu vuoden 1992 olympiavälierässä.

Kaikesta huolimatta valmennus sai irti pelaajista hyvän toisen erään. Siitä hatun nosto pelaajille ja valmentajille!

Suomi oli vastustajaansa heikompi erien lopussa Bulgaria-pelissä. Jännä nähdä miten kolmannen erän viimeiset minuutit menevät. Kolmannen erän viimeiset minuutit menivät tasan 7-7. Myös kolmas erä oli Suomelta hyvä.
 
Viimeksi muokattu:
Viestejä
50
Juu taitaa alkaa turnausväsymys painaa. Jälkiviisastelua, mut olisko pitänyt lepuuttaa kärkipelaajaa enemmän Ranska pelissä, kun matsi oli jo hävitty puoliaikaan mennessä
 
Viestejä
1 903
Taitaa olla saksalaisia hallilla. Sen verran äänekkäästi iloitsevat Kreikan koreista.
 
Viestejä
1 903
Onko tää kolmosten heittäminen valmennuksen valinta? Ei mitään järkeä, kun Kreikka pääsee karkaamaan...
 
Viestejä
1 878
Taitaa nyt Kreikka vetää sen verran suurta johtoa jo, mihi Suomi ei pysty vastaa. Toivottavasti olen väärässä
 
Viestejä
2 534
Tykkäsin kovasti miten Suomi puolusti neljännessä erässä oman korin alustaa. Mietin Suomen suoritusta oliko se huono, koska lopputuloksena Suomi ei saanut sitä MM-kisapaikkaa? Pelin sisällä oli sekä hyviä että huonoja asioita. Lopputulos oli kuitenkin sydäntä särkevä.
 
Viimeksi muokattu:
Viestejä
1 043
Olisin mielelläni suonut Suomen nuorille naisille kisapaikan, mutta ei ollut onni myötä. Hienoa taistelua kuitenkin loppuun asti.
Juuri noin, olisi ollut hieno palkinto tälle joukkueelle ja vuoden takaiselle joka piti A-divarissa. Saksalaisten halauksista päätellen menivät sitten MM-kisoihin, eikös ole näin. Voi surku, hyvin ajoittain pelasivat mutta kävi näin. Voittamiseen pitää kai vaan oppia, siinä tämä oli vähän kova koulu.

Positiivista on tietenkin se että monta pelaajaa tästäkin joukosta suuntaa syksyllä naisten liigaan.

Ja ensi viikolla aletaan sitten jännittää lohdutuspalkintona Kisakallion WU18 PM-pelejä. Ei edelleenkään livenä mutta edes Solidsportista, olisihan voinut olla ilmaiskanavallakin kun kerran naiskoripalloa hehkutetaan. Nämä on pieniä juttuja mutta ...
 
Viimeksi muokattu:
Viestejä
2 534
Minulla on tapana katsoa näitä pelejä useaan kertaan. Kreikka-Suomi ottelun alussa Suomi teki alkulämmittelyssä harjoitetta, jossa pelaaja teki cross-over liikettä. Sitä oli vaikeutettu niin, että toinen pelaaja töni suorituksen tekijää.

Kiinnitin huomiota seuraaviin asioihin:
1) jalkojen liike (osalla sitä oli ja osalla ei ollut)
2) pallon suojaus puuttui
3) tasapainopiste oli vakio (miksi...)
4) hartialinja oli vakio (miksi...)
5) pallo pompautettin maahan vakiopisteeseen (miksi...)

Minulle jäi harjoitteesta vaikeutelma, että pelaajat halusivat pitää asemansa vähän niin kuin levypallotilanteessa. Osalla pelaajista saattoi olla ajatus, että tässä ollaan lähdössä puolustajan kun taas toiset pelasivat "kukkulan kuningasta".

Olisiko tuo harjoite parempi, jos siinä olisi mukana myös se ohitus? Oletettavasti harjoitteen valittu vaikeusaste on todettu riittävän haastavaksi.

Itse pelissä minua kiinnosti eniten ne korille ajot. (Vihaan seisoskelua ja siitä syystä en pidä Pick&Roll -peleistä). Mietin miksi ihmeessä Suomen sentteri sijoittuu vastakkaisen puolelle törmäyskaaren reunaan, kun Suomen takamies ajaa 3s alueen reunaa pitkin korille?

Tuo on pakko olla joku valmennusjohdon taktinen valinta. Ovatko he kenties päätynyt laskelmissaan, että levypalloja saadaan 75% juuri sinne vastakkaiselle puolelle ja sen takia halutaan sijoittua juuri sinne?

Minun mielestä tuo on kuitenkin aivan väärä paikka. Sentterin kuuluisi olla törmäyskaaren kärjellä hyvin monesta syystä....
 
Viimeksi muokattu:
Viestejä
1 878
Minulla on tapana katsoa näitä pelejä useaan kertaan. Kreikka-Suomi ottelun alussa Suomi teki alkulämmittelyssä harjoitetta, jossa pelaaja teki cross-over liikettä. Sitä oli vaikeutettu niin, että toinen pelaaja töni suorituksen tekijää.

Kiinnitin huomiota seuraaviin asioihin:
1) jalkojen liike (osalla sitä oli ja osalla ei ollut)
2) pallon suojaus puuttui
3) tasapainopiste oli vakio (miksi...)
4) hartialinja oli vakio (miksi...)
5) pallo pompautettin maahan vakiopisteeseen (miksi...)

Minulle jäi harjoitteesta vaikeutelma, että pelaajat halusivat pitää asemansa vähän niin kuin levypallotilanteessa. Osalla pelaajista saattoi olla ajatus, että tässä ollaan lähdössä puolustajan kun taas toiset pelasivat "kukkulan kuningasta".

Olisiko tuo harjoite parempi, jos siinä olisi mukana myös se ohitus? Oletettavasti harjoitteen valittu vaikeusaste on todettu riittävän haastavaksi.

Itse pelissä minua kiinnosti eniten ne korille ajot. (Vihaan seisoskelua ja siitä syystä en pidä Pick&Roll -peleistä). Mietin miksi ihmeessä Suomen sentteri sijoittuu vastakkaisen puolelle törmäyskaaren reunaan, kun Suomen takamies ajaa 3s alueen reunaa pitkin korille?

Tuo on pakko olla joku valmennusjohdon taktinen valinta. Ovatko he kenties päätynyt laskelmissaan, että levypalloja saadaan 75% juuri sinne vastakkaiselle puolelle ja sen takia halutaan sijoittua juuri sinne?

Minun mielestä tuo on kuitenkin aivan väärä paikka. Sentterin kuuluisi olla törmäyskaaren kärjellä hyvin monesta syystä....
Katsomatta tilannetta, johtuen tilan käytöstä. Myöskään ei haluta 3s rikkeitä
 
Viestejä
1 878
Tässä kuitenkin pakko spekuloida että kisapaikka olisi irronnut ilman loukkaantumisia, sen verran lähellä oli. Alkupeleissä 3 tippui pois lopputurnauksen ajaksi ja Suomi pelasi loput pelinsä 9 pelaajalla. Rasitus nuorilla alkoi olla kova kun pelattiin joka päivä, yksi välipäivä keskellä viikkoa
 
Viestejä
2 534
Katsomatta tilannetta, johtuen tilan käytöstä. Myöskään ei haluta 3s rikkeitä
Tämä kuvatunlainen tilankäyttö toistui tilanteesta toiseen. Joku on tehnyt laskelman, että sillä saadaan paras hyöty. En vaan ymmärrä tuota taktista valintaa, mutta ei minun kuulukaan tietää. Se on kiinnostava valinta minun mielestä vaikkakin pidän sitä vääränä.
 
Viestejä
1 043
Jo vain Hesarikin vihdoin viimein noteerasi MM-karsinnat, myöhässä mutta sittenkin. Oli nyt kyseessä kuitenkin MM-karsinnat. Teksti-TV:t loistivat poissaolollaan.
 
Viestejä
1 043
Jo vain Hesarikin vihdoin viimein noteerasi MM-karsinnat, myöhässä mutta sittenkin. Oli nyt kyseessä kuitenkin MM-karsinnat. Teksti-TV:t loistivat poissaolollaan.
laitoin molemmille pääuutiskanaville palautetta että jätitte MM-karsinnat kokonaan huomiotta kun pienemmistäkin urheilutapahtumista on uutisia vaikkapa saappaanheitto, luutapallo tai liaanihyppy
 
Viimeksi muokattu:
Viestejä
1 043
laitoin molemmille pääuutiskanaville palautetta että jätitte MM-karsinnat kokonaan huomiotta kun pienemmistäkin urheilutapahtumista on uutisia vaikkapa saappaanheitto, luutapallo tai liaanihyppy
Kiitos yhteydenotosta.
Hienoa, että junioriurheilussa tulee menestystä, mutta ikävä kyllä emme voi kaikista juniorimitaleista, mestaruuksistakaan tai kisoihin pääsemisistä kertoa. Lajeja on siihen kertakaikkiaan liikaa. Juniorimenestyksestä kerromme suurimmissa lajeissa, jääkiekossa, jalkapallossa, hiihdossa ja yleisurheilussa, noin karkeasti rajaten.
Ystävällisin terveisin, xx
(YLE)
 
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös