Koripallo.com

KORIPALLO.COM NBA Fantasy League 09-10

  • Viestiketjun aloittaja Koripalloanalyytikko #1
  • Alkaa

Koripalloanalyytikko #1

http://games.espn.go.com/frontpage/basketball

Managereiden määrä: 10
Kilpailutyyppi: Head to head points - joka viikko vaihtuvat parit ottavat kisaa toisiaan vastaan. Enemmän fantasypisteitä kerännyt voittaa.
Pistelasku:

Piste 1p
Syöttö 2p
Levypallo 1,5p
Blokki 2,5p
Riisto 2,5p
FG Ohi -0.5
FT Ohi -0.5
Menetys -1

Kisakalenteri: 20 viikkoa runkosarjaa, 8 pudotuspeleihin, jotka kestävät 3 viikkoa. NBA:n runkosarjan (24 viikkoa) viimeinen viikko ei kuulu kisakalenteriin.

Kokoonpanot: 11 pelaajaa, joista 8 viikottain kehissä. PG-SG-SF-PF-C / G - F/C - Utility = mikä tahansa pelipaikka.

Drafti: Draftin ajankohtaa ei ole vielä päätetty.

Eli nyt aloitetaan kp.comin historian ensimmäinen kunnollisesti hoidettu ja läpivietävä fantasy league. Tästä pidän minä huolen vanhana fantasyeksperttinä ja moninkertaisena Suomen parhaana NBA-managerina erinäisissä kisoissa. Tarkempaa tietoa liigasta tiputellaan lähempänä kauden alkua, mm. draftin ajankohta, liigan säännöt, yms., yms. Toki myös muilta osallistujilta kysytään mielipidettä, mutta tärkein asia tällä hetkellä on löytää mukaan sopivat koripallocomistit. Lähtökohta on 12 pelaajan liiga, maksimin ollessa 16 pelaajaa.

Kiinnostuneet voivat ilmoittautua alle, laittakaa ilmoittautumisviestiinne mukaan seuraavat tiedot:

- ikä
- historia fantasypelien parissa
- miksi olisit hyvä lisä osallistujien joukkoon

Sanomattakin selvää, että fujitsun, Techniquen tai muiden spämmijunnujen on turha pyrkiä mukaan. Haetaan lähinnä mahdollisimman täysi-ikäisiä, kirjoitushistorialtaan ansioituneita NBA-fanaatikkoja, jotka jaksavat vetää kauden läpi aktiivisesti ja asiantuntevasti.

Paikkansa varmistaneet:

Koripalloanalyytikko #1
Leprechaun
Keyser Söze
S13M
Pepe Le Pew
Iskender
Mr. Scarface2
Sampsu
---------------------------- odotuslista:
muut
 
Viestejä
23
Vs: KORIPALLO.COM NBA Fantasy League 09-10

Morjens!

Aluksi olisi pari kysymystä, kuinka aktiivinen fantasy leaguen osallistujan on oltava ja onko esim draft tarkkaan aikaan sidottu, eli pitää olla vaikkapa torstaina 13.10 klo 17.21 paikalla valitsemassa pelaajia?

Olisin kyllä kiinnostunut osallistumaan liigaan vaikka olenkin uusi kasvo koris.comin ympyröissä, eikä kirjoitus historiaa juurikaan ole. Ikää on se 19 vuotta ja olen seurannut NBA korista lähes päivittäin jo muutaman vuoden ajan ja ennen sitä hiukan vähemmän aktiivisesti. Historiaa fantasy peleistä ei juurikaan ole muuten, kuin joku vuosi olin mukana NBA.comin ylläpitämässä jokinnäköisessä fantasy pelissä. Tiedän kuitenkin pelin pääidean suurin piirtein. Sopisin koripallo.comin fantasy-liigaan koska tunnen NBA joukkueet ja niiden kokoonpanot, sekä pelaajien osaamisen sanoisiko keskiverto NBA seuraajaa paremmin.

Olen kyllä todella kiinnostunut osallistumaan jos mukaan huolitaan. Ymmärrän kyllä jos mukaan halutaan vain koripallo.comin konkareita.
Siinäpä ne perustelut taitaa olla, odottelen mielenkiinnolla vastauksia!
 
Viestejä
1 063
Vs: KORIPALLO.COM NBA Fantasy League 09-10

Koripalloanalyytikko #1 sanoi:
- ikä
- historia fantasypelien parissa
- miksi olisit hyvä lisä osallistujien joukkoon

- Ikääni en nettiin laita.
- Muutamia vuosia aktiivinen Fantasy-pelaaja. Tällä hetkellä on 3 fantasy footballia netissä jo pyörimässä ja kolmannen vuoden putkeen tämä koripallofantasy, jos pääsen kovasta seulasta läpi eliittien joukkoon.
- Olen fantasy pelaaja. En katso pelaajia nimien mukaan, vaan siten kuka on se paras pisteidentuoja tietyissä kategorioissa. Riskejä pitää aina ottaa. Fantasiapelejä ei voiteta vain varmoilla piste-sieltä-piste-täältä-taktiikalla.

Ps. My fantasymaster milloin ilmottaudutaan sisään?
 
Viestejä
715
Vs: KORIPALLO.COM NBA Fantasy League 09-10

Eli. Olen täysi-ikäinen. Olen pelannut noita yksinkertaisia fantasy-pelejä nyt pari kautta aktiivisesti (miellyttävällä menestyksellä) ja kokemusta on karttunut. Tällä kaudella aion siirtyä noista "pikkupeleistä" juuri tähän täyden kokemuksen peliin.

Tietämystä riittää kyllä sen verran, että pystyn haastamaan varmasti kärkisijoista ja kilpailuvietti on kova. Aktiivisuudesta ei tarvitse huolehtia, koska tiedän, että ilman sitä ei pärjää näissä peleissä.

Viestihistoriassa ei ole mitään suurta asiantuntemusta havaittavissa, mutta sillä on tekemistä liittymisajankohdan kanssa. Ei offseasonista ole oikein juttua.

Lyhyesti: Olisin fanaattinen, aktiivinen ja asiantunteva osa porukkaa.
 
Viestejä
1 722
Vs: KORIPALLO.COM NBA Fantasy League 09-10

Ilmoittaudun mukaan!!

Eli kyseessä on (epä)reilu parikymppinen fantasyguru. Takana reilu kahdeksan vuotta erilaista fantasypelailua. Eniten on tullut tahkottua sportingnewsin pelejä ja varsinaiset draft managerit ovat muutaman osallistumisen varassa. SN:n peleissä on ollut jopa suht koviakin suorituksia ja olisi kiinnostavaa päästä mukaan hyvin hoidettuun liigaan joka toimii hieman eri konseptilla kuin nuo SN:t.

Toivottavasti kelpaan mukaan. Järjestelyt kuulostavat hyviltä.

-L
 

Koripalloanalyytikko #1

Vs: KORIPALLO.COM NBA Fantasy League 09-10

Fakiiri sanoi:
Aluksi olisi pari kysymystä, kuinka aktiivinen fantasy leaguen osallistujan on oltava ja onko esim draft tarkkaan aikaan sidottu, eli pitää olla vaikkapa torstaina 13.10 klo 17.21 paikalla valitsemassa pelaajia?

Kyseessä on liiga, jossa vaihdot tehdään viikottain, joten vähimmäisvaatimus on se kerran viikossa, mutta pärjätäkseen on varmasti oltava aktiivinen vapaiden agenttien markkinoilla ja hieroa kauppoja muiden pelaajien kanssa. Hyvän liigan merkki on myös aktiivinen osallistuminen keskusteluihin, joka tuo oman suolansa koko hommaan.

Ja draft järjestetään muutamia päiviä ennen NBA:n sarjakauden alkua tiettyyn aikaan, joten paikalla on oltava tai luotava itselleen autodraftlista draftia varten, jos ei pääse itse paikalle.
 
Viestejä
1 113
Vs: KORIPALLO.COM NBA Fantasy League 09-10

Spämmijunnu. Kiitoksia vain syrjinnästä.
 
Viestejä
965
Vs: KORIPALLO.COM NBA Fantasy League 09-10

Koripalloanalyytikko #1 sanoi:
- ikä
- historia fantasypelien parissa
- miksi olisit hyvä lisä osallistujien joukkoon

- Olen lukio-ikäinen. Oletan kuitenkin, että minut otetaan vakavasti ja toivon, ettei epämääräinen ja puoliasiallinen kirjoitushistoriani asetu sen tielle.

- En hallitse alan terminologiaa täydellisesti, mutta jos fantasypelit tarkoittavat buzzerbeaterin ja muiden vastaavien kaltaisia pelejä, olen kerännyt kokemusta jo useamman vuoden keskivertohyvällä menestyksellä. Jos fantasypelit kuitenkin tarkoittavat tässä yhteydessä jotain muuta, olkaa ystävällisiä ja informoikaa minua.

- Olen mielestäni (yli)aktiivinen fantasypelien (buzzerbeater, basketsim, jne.) käyttäjä, jolla intoa ja osaamista riittää. Ymmärsin, että haet liigaan asiakirjoittajia, enkä oikein tiedä minkälaisen kuvan olen itsestäni antanut. Toivottavasti vähintäänkin kelpuutettavan veroisen.
 

Max

Vs: KORIPALLO.COM NBA Fantasy League 09-10

Koripalloanalyytikko1, ole hyvä ja kerro omat taustasi, jotta jokainen joka hakee kyseiseen liigaan pelaajaksi tietää kuka sen toteutumisesta vastaa. Kiitos.
 
Viestejä
7 429
Vs: KORIPALLO.COM NBA Fantasy League 09-10

Max sanoi:
Koripalloanalyytikko1, ole hyvä ja kerro omat taustasi, jotta jokainen joka hakee kyseiseen liigaan pelaajaksi tietää kuka sen toteutumisesta vastaa. Kiitos.

http://www.koripallo.com/forum/index.php?topic=34598.0
 

Koripalloanalyytikko #1

Vs: KORIPALLO.COM NBA Fantasy League 09-10

Taustani erilaisten fantasy- ja manageripelien parissa on mittava. Olen vetänyt netissä jo vuosituhannen alusta lähtien jos jonkinlaisia managerointiviritelmiä erilaisilla keskustelupalstoilla, aina hyvällä menestyksellä ja aktiivisesti. Koripallon osalta olen aloittanut pelaamisen jo 90-luvun lopulla ESPN:n managerointipelissä, jossa sijoituin maailmanlaajuisesti 17. sijalle toisella kaudella. Pelaajia oli useita kymmeniä tuhansia. 2000-luvun puolella olen keskittynyt lähinnä tähän sportingnewsin managerointipeliin, jossa olen pyrkinyt mukaan kaikkiin mahdollisiin suomalaisiin liigoihin, ja pärjännyt näissä varsin mainiosti. Useampana vuotena olen voittanut kaikki liigat, joihin olen osallistunut ja heikoimmillaankin sijoittunut kolmen sakkiin joka kerta.

Fantasyliigoja olen kuitenkin harrastanut vasta kolme vuotta, ja tässä ajassa todennut useamman kuin yhden liigan kaatuvan niin osaanottajien kuin ylläpidonkin aktiivisuuden hiipumiseen. Olen itse vetänyt pari liigaa (kaveriporukalla ja toisen keskustelupalstan jäsenien voimalla) ja ne ovat aina onnistuneet. Ainoa vika on ollut se, että osa porukasta on jäänyt epäaktiiviseksi, joka heijastuu kyllä välittömästi muidenkin innokkuuteen vetää liiga täydellä innolla läpi. Koripallo.comissa en ole aikaisemmin näihin liigoihin osallistunut, koska olen aika uusi jäsen, mutta olen kyllä seurannut tiiviisti vierestä niiden toimintaa. Ja eiväthän ne ole kovin hyvin toimineet. Itse ainakin haluaisin kovasti kunnon liigan kasaan, koska olen vielä opetteluvaiheessa tämän pelimuodon suhteen, ja kaipaan kovinta mahdollista kilpaseuraa Suomesta jatkuvan kehityksen takaamiseksi.

Jostain syystä tältä palstalta löytyy kirjoittajia, jotka ajattelevat negatiivisia asioita minusta, mutta itse pyrin aina objektiiviseen suhtautumiseen kanssakirjoittajiin. Siksi takaankin tässä ja nyt, että tämä liiga vedetään läpi ylläpidon osalta moitteettomasti, muita osaanottajia kuunnellen, demokraattisesti ja kaikin puolin laadukkaasti. Ja kuka tahansa ansioitunut ja asiantunteva kirjoittaja on tervetullut mukaan, vaikka taustalla olisikin suoranaisia henkilökohtaisia loukkauksia minua kohtaan. Ja kohtelu on kaikille tasapuolista, olen jopa valmis ottamaan liigan direktoraattiin toisenkin henkilön päättämään asioista, jos jollain aitoa aktiivisuutta ja kiinnostusta tämän projektin suhteen on. Tavoitteena on tarjota tulevalle NBA-kaudelle lisäkiinnostusta mielenkiintoisen ja huipputasoisen fantasialiigan puitteissa!

Joten nyt kaikilta NBA-konkareilta ilmoittautumisia kehiin, jotta saadaan kasaan mahdollisimman hyvä sarja.
 

Koripalloanalyytikko #1

Vs: KORIPALLO.COM NBA Fantasy League 09-10

Scarface2 sanoi:
Mitä voittajalle tiedossa?

Koripallo.comin kovin NBA-asiantuntija-palkinto tietenkin. Tai 1/2 siitä, toinen osa määrittyy sportingnewsin salary cap challengen pohjalta.
 
Viestejä
260
Vs: KORIPALLO.COM NBA Fantasy League 09-10

Koripalloanalyytikko #1 sanoi:
- ikä
- historia fantasypelien parissa
- miksi olisit hyvä lisä osallistujien joukkoon

- Lapsenmielinen nuori aikuinen
- Kymmenisen vuotta fantasypelejä niin koripallon kuin jalkapallonkin parissa, ja tietysti kadehdittavan hyvällä menestyksellä
- The one to beat (pieni hymiö tähän)
 

TOP

Viestejä
1 197
Vs: KORIPALLO.COM NBA Fantasy League 09-10

- 6 vuota
- hat trikkia oon pelannu vuoden verran, joukkue nimi VOITTAJAts
- jos en pääse on se puijausta!!!!!!!!!!!!!!!!!
 

mulle lbj farkut!

Vs: KORIPALLO.COM NBA Fantasy League 09-10

Kiinnostusta lötyis osallistumiseen, mutta poistin tunnuksen n. vuosi sitten lopettaessani "aktiiviurani". NBAta seuraan päivittäin jne. ja tullu pelailtua aika paljon liigoja melko hyvälläkin menestykellä. Itsekkin olen lukio ikäinen ihan mutta kokemusta löytyy. Eli tarviiko olla kirjautunut tänne osaa ottaakseen?
 

Koripalloanalyytikko #1

Vs: KORIPALLO.COM NBA Fantasy League 09-10

Don Mega sanoi:
- 6 vuota
- hat trikkia oon pelannu vuoden verran, joukkue nimi VOITTAJAts
- jos en pääse on se puijausta!!!!!!!!!!!!!!!!!

Spämmijunnu.

Kaiser Soze lisätty listaan.
 
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös