Koripallo.com

Auto pitkille?

Viestejä
1 159
Pitäisi vaihtaa kärryä ja täällä voisi olla porukoilla kokemusta missä saa hyvän ajo-asennon pitkätkin henkilöt? Tosin en itse ole kuin 190cm pitkä mutta silti erityisesti reisituki jää monen auton jakkarassa puuttumaan kun penkin lyö sopivalle etäisyydelle ratista. Ja nyt on hakusessa ihan tavallinen sedan/farkku/tila-auto joten Hummerit jne voi jättää sikseen.
 

Pitkä WV kuski

Vs: Auto pitkille?

Kaikki WV konsernin ja sisar-firmojen auton on olleet hyviä tässä suhteessa. Nyrkkisääntönä kaikki jossa saa penkin etuosan korkeutta säädettyä erikseen yhdessä ratin korkeus- ja etäisyyssäätöjen kanssa tarjoavat hyvän ajoasennon myös pitkille. Pitkillä matkustajilla sitten on ongelmia useimmin, mutta suositan tila-autoja omasta kokemuksesta.
 

202

Vs: Auto pitkille?

itselläni BMW:n 5 ja 7 sarjan autot on olleet hyviä säätöjen suhteen.. Nyt käväisin koeajamassa uutta Citroen C5:ta ja yllätyin kuinka hyvät säädöt siinä kuskinpukille sai tehtyä ja muutenkin jämäkät penkit oli.. Yleisesti kai kaikissa autoissa riittää säädöt max. 190cm pitkille kuskeille..?
 
Viestejä
1 159
Vs: Auto pitkille?

202 sanoi:
Yleisesti kai kaikissa autoissa riittää säädöt max. 190cm pitkille kuskeille..?

Muuten kyllä, mutta reisituki jää ainakin omien kokemuksien mukaan puuttumaan. Nykyisessä Primerassa on pakko pitää viimeistän 2.5h jälkeen tauko kun jalat puutuu. Veljen Octavia taas oli ihan hyvä ja autoliikkeessa joku Volvon käytetty V70 farmari. Tuo uusi C5 kiinnostaisi myös tsekata jo pelkästään senkin takia että on poikkeuksellisen hyvän näköinen auto.
 

Piiemdabluu

Vs: Auto pitkille?

Herkku sanoi:
Muuten kyllä, mutta reisituki jää ainakin omien kokemuksien mukaan puuttumaan. Nykyisessä Primerassa on pakko pitää viimeistän 2.5h jälkeen tauko kun jalat puutuu. Veljen Octavia taas oli ihan hyvä ja autoliikkeessa joku Volvon käytetty V70 farmari. Tuo uusi C5 kiinnostaisi myös tsekata jo pelkästään senkin takia että on poikkeuksellisen hyvän näköinen auto.

Itse päädyin pikkubemariin, mittaa on 192cm. Takanahan ei kukaan mahdu istumaan, mutta ei tarvitsekaan. Kiskoa on vähän liikaakin, kun esim. S40:ssä säädöt tapissa ei riitä millään.
 

aa

Viestejä
1 281
Vs: Auto pitkille?

Myös Saabeihin kannattaa tutustua, itse olen myös noin 190cm eikä ole ollut mitään ongelmia jalkojen kanssa ja myös ajettavuus on huippuluokkaa.
 

197cm

Vs: Auto pitkille?

Uuden korimallin E-Mersu ortopedipenkeillä. Siitä ei pitkän miehen auto parane. Tosin, takapenkillehän ei tuolloin ketään mahdu. Jos takatilat ovat tärkeät, valitse Skoda Superb, uusi tai vanha korimalli. Yllätyt kuinka älyttömän tilava auto se on. Testaa myös tuore Ford Mondeo sekä 5 -ja 7-sarjan BMW:t, uudet ja vanhat.
 

Pertsa

Vs: Auto pitkille?

Yksi edullisempi ja hyvä vaihtoehto on ostaa tarvikeliikkeestä hyvä erillispenkki ja vaihtaa se alkuperäisen tilalle. Riittää taatusti säädöt ja ovat muutenkin usein parempia kuin vakiopenkit ns. tavallisissa perheautoissa.
 
Viestejä
16 284
Vs: Auto pitkille?

Katonhan voi aina ottaa pois...
 
Viestejä
31
Vs: Auto pitkille?

JoKaFan sanoi:
Katonhan voi aina ottaa pois...

Ei auta katon poisto reisitukeen milläänlailla, eli penkki ratkaisee..
Itsellä on Omega, jossa saa ihan kiitettävän reisituen.
 
Viestejä
1 447
Vs: Auto pitkille?

Eikös sen auton saa pitkille, kun kääntää sitä jotain namiskaa siinä ratin vieressä..?
 

ei pitkä

Vs: Auto pitkille?

En ole itse mikään hirveen pitkä mutta Ford Mondeo vuosimallia 04 tai uudempi. Jalkatilaa löytyy takapenkiltäkin vaikka etupenkit työntäisi maksimiin. Penkit ovat suht kuppimaiset(ainakin meillä) joissa on todella hyvät istua. Istuin asento on parempi kuin missään Mersuissa tai Volvoissa. Joten Ford olisi mielestäni paras. Tosta vuosimallista en ole varma mistä lähtien on paremmat tuolit ovat Mondeossa olleet. :D :D
 
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös