Koripallo.com

Fanseat

M3

Viestejä
660
Vs: Fanseat

gallup1 sanoi:
Ei taida tuo Elisa viihde sport kaikkia Korisliigan pelejä näyttää. Lisäksi erilaiset sisällöt noilla palveluilla on Korisliigan ulkopuolella.

Tuon mukaan näyttävät kaikki Korisliigan matsit: https://elisa.fi/sport/
 
Viestejä
2 416
Vs: Fanseat

Pätkiikö muilla tuo Fanseatin nettilähetys? Tuntuu että ihan sama mitä peliä koittaa katsoa niin pätkii paljon ja sama pelitilanne tulee useampaan kertaan.
 
Viestejä
547
Vs: Fanseat

Mulla pätkii juuri noin. Ärsyttävää mutta ei yhtä ärsyttävä kuin taannoinen totaalipimennys.
 
Viestejä
2 416
Vs: Fanseat

gage sanoi:
Mulla pätkii juuri noin. Ärsyttävää mutta ei yhtä ärsyttävä kuin taannoinen totaalipimennys.
Niinpä. Itselläni on kumminkin melko uusi läppäri joten vika ei ole koneessa vaan lähetyksessä.
 
Viestejä
19 547
Vs: Fanseat

Kyllä se pätkiminen ihan vaan kooprista johtuu. Niillä kun tuntuu tuo peli pätkivän kuin pilkotulla kärmehellä.....

Toisaalta mulla on aina nuo fansetin lähetykset pätkineet. Mutta kivahan se on, kun tällainen muistisairas dementikko saa katsella kaikki tilanteet pariin kertaan. Ja selostuksenkin.
 
Viestejä
1 159
Vs: Fanseat

KATAJA_AINA sanoi:
Niinpä. Itselläni on kumminkin melko uusi läppäri joten vika ei ole koneessa vaan lähetyksessä.

Lienee Windows-läppäri?

Applella tai Chomebookilla ei itsellä pätki ja tällä kaudella palvelu on kokonaisuutena toiminut oikein hyvin. Ei silti, kyllähän tuon pitäisi toimia myös Windowsilla kun samaan hintaan kaikille myyvät.
 

42

Viestejä
3 372
Vs: Fanseat

Sanoisin (asiaa sen paremmin tuntematta ;D ) että nuo pätkimiset erittäin todennäköisesti johtuvat jomman kumman pään nettiyhteydestä eikä päätelaitteesta. Tai oikeastaan tuossa on kolme päätä: halli, Fanseat ja katsoja. Isommalla katsojamäärällä suurin pullonkaula taitaa olla Fanseat.
 
Viestejä
1 512
Vs: Fanseat

Herkku sanoi:
Lienee Windows-läppäri?

Applella tai Chomebookilla ei itsellä pätki ja tällä kaudella palvelu on kokonaisuutena toiminut oikein hyvin. Ei silti, kyllähän tuon pitäisi toimia myös Windowsilla kun samaan hintaan kaikille myyvät.
Pätkii myös applella ihan riittävästi. Kolmeen kertaan yleensä näyttää tärkeimmät tilanteet... :D Safaria ja Firefoxia kun käyttää.

Ei tosin aina, mutta muutoinkin tämä uusi softa on mielestäni kankeampi käyttää kuin vanha.
 
Viestejä
676
Vs: Fanseat

Vanha versio myös selkeämpi, kun etusivulta pääsi scrollaamaan kaikki meneillään olevat ottelut ja peliä katsoessa näkyi samalla sivulla muut käynnissä olevat ottelut, jolloin usean pelin katsominen oli helpompaa. Monesti tuntuu, että näitä palveluita kehittävät henkilöt eivät itse niitä käytä ja yrittävät tehdä "hienoa", joka usein on epäkäytännöllistä. Mutta sanoisin, että sek' vanha fanseatti, että myös vanha liveseuranta olivat paljon näitä nykyisiä helpompia ja liveseuranta informatiivisempi.
 
Viestejä
2 291
Vs: Fanseat

Tekeekö Fanseat pelien seuraamisen liian helpoksi kotoa käsin, verrattuna katsomoon menoon?
 
Viestejä
380
Vs: Fanseat

Herkku sanoi:
Lienee Windows-läppäri?

Applella tai Chomebookilla ei itsellä pätki ja tällä kaudella palvelu on kokonaisuutena toiminut oikein hyvin. Ei silti, kyllähän tuon pitäisi toimia myös Windowsilla kun samaan hintaan kaikille myyvät.
En sinua henkilökohtaisesti tunne, mutta väittäisin että kuulossa sinulla lienee jonkinlaista vikaa :)

Osa kokonaisuutta on myös ääni, ja sen pitäisi kuulua mutta ei niin että siinä on kaikki mahdolliset virheet. Välillä selostus on niin hiljainen ettei sitä kuulu ollenkaan. Välillä puolestaan hirmuisella säröllä. Kahta ottelua kun kuuntelee samalla voimakkuudella, toisen osalla volumen pitää olla esim 38 ja toisen osalla esim 2. Elisalla tuntuu olevan aivan hälläväliä toteutuksen laatu. Useinhan vika on lähetysketjussa jossa tasot ovat väärin säädetty, sitten ottelun selostajan säätävät tasot maksimiin josta seuraa kauhea särö.

Jollakin ottelupaikkakunnilla menee kuukausi saada ehjä mikki selostajalle!
 
Viestejä
2 089
Vs: Fanseat

Tänään katkesi yhteys espoo kataja matsin aikana n.30 kertaa.

Tuskin liittymästä kiinni, 1 teran moinen. Ja näkyy Brasilian sademetsistä saakka paikalliset futismatsit ja jopa Pihtiputaalta.

Mutta laskut (pienet mutta silti) tulee ajallaan kyllä.
 
Viestejä
1 159
Vs: Fanseat

TBAY sanoi:
En sinua henkilökohtaisesti tunne, mutta väittäisin että kuulossa sinulla lienee jonkinlaista vikaa :)

Osa kokonaisuutta on myös ääni, ja sen pitäisi kuulua mutta ei niin että siinä on kaikki mahdolliset virheet. Välillä selostus on niin hiljainen ettei sitä kuulu ollenkaan. Välillä puolestaan hirmuisella säröllä. Kahta ottelua kun kuuntelee samalla voimakkuudella, toisen osalla volumen pitää olla esim 38 ja toisen osalla esim 2. Elisalla tuntuu olevan aivan hälläväliä toteutuksen laatu. Useinhan vika on lähetysketjussa jossa tasot ovat väärin säädetty, sitten ottelun selostajan säätävät tasot maksimiin josta seuraa kauhea särö.

Jollakin ottelupaikkakunnilla menee kuukausi saada ehjä mikki selostajalle!

Ehkä kuulossa on vikaa, mutta samaan aikaan katsoneilla muilla ei ole. Ei tuo juurikaan ole pätkinyt. Toki on näitä lähetyksiä, että salin rummutus peittää ylleen selostajan ja että joskus joutuu ruuvaamaan nappulat kaakkoon. Verrattuna palvelun hintaan niin lähes ilmaistahan tuo on, mutta näkee joka ottelun.
 

42

Viestejä
3 372
Vs: Fanseat

askelmerkki sanoi:
Tuskin liittymästä kiinni, 1 teran moinen.

42 sanoi:
Sanoisin (asiaa sen paremmin tuntematta ;D ) että nuo pätkimiset erittäin todennäköisesti johtuvat jomman kumman pään nettiyhteydestä eikä päätelaitteesta. Tai oikeastaan tuossa on kolme päätä: halli, Fanseat ja katsoja. Isommalla katsojamäärällä suurin pullonkaula taitaa olla Fanseat.

Olisko sulla tossa nyt tuo viimeisin? Espoolaiset kun saattaa kaikki katsella netistä kun hallissa on hiljaista. 8]
 
Viestejä
2 458
Vs: Fanseat

Herkku sanoi:
Lienee Windows-läppäri?

Applella tai Chomebookilla ei itsellä pätki ja tällä kaudella palvelu on kokonaisuutena toiminut oikein hyvin. Ei silti, kyllähän tuon pitäisi toimia myös Windowsilla kun samaan hintaan kaikille myyvät.

Kyllä mulla on toiminut aina hyvin Windows+Mozilla -yhdistelmällä. Perjantaina tosin oli pari kertaa muutaman sekunnin musta ruutu, mutta uskoisin sen johtuneen lähetyspäästä.. Joillakin paikkakunnilla äänen kanssa on tosiaan tapeltu lähes koko kauden, mutta taas joillakin paikkakunnilla homma toimii koko ajan ihan hyvin.

Jos jollakin kuva pätkii jatkuvasti, niin kannattaa ensin lukea ainakin alla olevasta linkistä ohjeita. Siellä on aika kattavasti kerrottu millaista kokoonpanoa ja nettiyhteyttä suositellaan katsomiseen. Lisäksi myös korjausohjeita pätkimiseen.

https://www.fanseat.com/help/technicalfaq

RBP(ex) sanoi:
Vanha versio myös selkeämpi, kun etusivulta pääsi scrollaamaan kaikki meneillään olevat ottelut ja peliä katsoessa näkyi samalla sivulla muut käynnissä olevat ottelut, jolloin usean pelin katsominen oli helpompaa. Monesti tuntuu, että näitä palveluita kehittävät henkilöt eivät itse niitä käytä ja yrittävät tehdä "hienoa", joka usein on epäkäytännöllistä. Mutta sanoisin, että sek' vanha fanseatti, että myös vanha liveseuranta olivat paljon näitä nykyisiä helpompia ja liveseuranta informatiivisempi.

Hyvin kirjoitettu.. Tuota olen myös itse harmitellut, että enää ei pääse yhdellä klikkauksella hyppäämään toiseen meneillä olevaan peliin. Aikaisemmin minulla oli tapana vilkaista toisia peleja jopa aikalisien aikana.

Mutta uudessa versiossa on pause -mahdollisuus todella hyvä lisä. Eilenkin laitoin pelin pauselle, kun kävin välillä saunassa. :) Pelin voi sitten vähitellen "kiriä" kiinni aikalisien ja taukojen aikana hyppäämällä minuutin eteenpäin.. Joskus olen tehnyt pelin loppupuolella jopa siten, että olen laittanut useamman tasaisen pelin pauselle eri selaimen välilehtiin ja sitten katsonut ne yksi kerrallaan loppuun.

Miinuksena on myös se, että tänä vuonna ei ole tainnut tulla vielä ainuttakaan monikamera -lähetystä peleistä. Viime kaudella näitä tuli lähes kerran viikossa. Monikamera -tuotannot takaisin!
 
Viestejä
781
Vs: Fanseat

Unohtakaa koko Fanseat. Itse olen tilaukseni päättänyt ja mennyt halliin katsomaan pelejä. Siellä ei pätki, eikä äänentoisto häiritse ja tunnelma on hyvä.
Päätökseni perustuu juuri Fanseatin huonoon äänentoistoon ja lähetyksen pätkimiseen sekä siihen, että lähetys hyppää takaisin jo nähtyyn tilanteeseen eli juuri näihin samoihin ongelmiin, kuten täälläkin on mainittu.
Joillekin nämä ovat varmasti ihan pikkujuttuja.

Tietty tässä on huonoa se, että kaikkia korisliigan tai muiden sarjojen/lajien pelejä ei pysty seuraamaan ja yksittäisen lipun hinta on kalliimpi, kuin fanseatin kuukausimaksu.

Onko Yle hylännyt taas koriksen?
 

M3

Viestejä
660
Vs: Fanseat

Sama homma, Fanshit irtisanottu muutama viikko sitten. Laatu ala-arvoinen. En katsoisi vaikka olisi ilmainen.
 
Viestejä
538
Vs: Fanseat

On tullut testattua samana iltana eri operaattoreilla 4G mokkulaa ( Telia, Elisa ja DNA), tukiasema tuos muutaman km pääs. Windows ja läppäri pätkii kaikilla, sitten tabletti(android) + chromecast telkkuun, toimii kuin junanvessa. Täyttä kuvakokoa en ole saanut vielä telkkuun, viisaammat vois neuvoa.
Ääniongelmia joistain saleista kuten edellä kerrottu, Manskarilla aikoinaan kova verkkohurina, nyt jo poistunut.
 
Viestejä
19 547
Vs: Fanseat

Ihan kivahan se on näin huonomuistisella, että sama tilanne ja selostus tulee pari-kolme kertaa peräkkäin. Mutta kun jumii pidemmäksi aikaa niin vähän kyrsii.

Vaan voisihan tuon yhdeksän euroo kuussa pistää johonkin huonompaankin, vai? Onneksi maksu lähtee kerran kuussa automaattisesti.......eukon tililtä.
 
Viestejä
703
Vs: Fanseat

shaqtin a fool sanoi:
Hyvin kirjoitettu.. Tuota olen myös itse harmitellut, että enää ei pääse yhdellä klikkauksella hyppäämään toiseen meneillä olevaan peliin. Aikaisemmin minulla oli tapana vilkaista toisia peleja jopa aikalisien aikana.

Ihan yhdellä klikkauksella ei onnistu, mutta jonkin verran helpottaa kun klikkaa siitä sinisestä "Korisliiga"-nappulasta, niin silloin tulee näkyviin pelkästään Korisliiga-matsit. Itse tulee harrastettua aika paljon sitä että kaksi matsia on käynnissä eri näytöillä, ja suuremman mielenkiinnon kohteessa on äänet päällä.
 
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös