Koripallo.com

Korisliigan nykytila

Viestejä
1 377
11A80D9F-8A18-46F0-BB50-6D070768A89B.jpeg


Ei (tällä kaudella mitenkään). Koripallo.comissa kiukkuisia kirjoituksia, kun yleisömäärät vain laskee vaikka Susijengi on kuuma juttu. Syylliseksi löytyy koripalloliitto joka ei somessa markkinoi Korisliigaa.
Henke
Liigamanageristi
 
Viimeksi muokattu:
Viestejä
2 805
Harmillisesti ei taida tulla vapailta kanavilta (Jim tai Nelonen) avauskierroksen peliä tänä vuonna, muistaakseni aika useana vuonna tullut.
 
Viestejä
7 248
Miten toi on onnistuminen, eikö lehtiin saa mainoksia ihan vaan laittamalla seteleitä pinoon? Bare minimum jos jotain.
Onhan tuo nyt jum@lauta onnistuminen. Mainos on paperilehdessä ja ihmiset, jotka lukevat lehteä saattavat kiinnittää siihen huomiota. Tätähän kilpailujohtajan twiittikin alleviivaa. Nyt on saatu mainos lehteen!
Epäonnistumisena voitaisiin pitää tilannetta, jos lehteen olisi mennyt mainoksena kuva Prahan terasseilta tai jos mainos olisi lähtenyt vahingossa meiliketjuun, jossa sumplitaan syksyn mökkireissua.
Baby steps, baby steps. Ei kuuhunkaan menty yhdellä loikalla, vaan raketilla.
 
Viestejä
1 377
Tosiaan, toihan on vissiin ihan Korisliigan mainos, eikä siis Ruudun. Eli Iltasanomille löytyy vielä maksavia asiakkaita, ei tarvii pelkästään oman firman tuotteita mainostaa.
 
Viestejä
1 605
Kuinkahan monta palaveria tuota "tervetuloa takaisin fanit"-slogania on mietitty? Mielleyhtumät:
-tervetuloa: lämmin tervehdys alkuun,
-takaisin: eli siis takaisin palaamista odotetaan joltakin ryhmältä? Entäs uudet tulijat?
-fanit: siis innokkaat seuraajat. Entäs satunnaiset katsojat? Hiljaiset takarivin seuraajat? Ison rahan vip- paikkojen ostajat?
Hassen ensimmäinen näkyvä onnistuminen. Johan sitä on helmikuusta asti siellä surffattukin
Onko siis onnistuminen? Mieltä voi olla monta.

No ainakin yritetty on, eli eteenpäin on menty.
 
Viestejä
2 805
Kuinkahan monta palaveria tuota "tervetuloa takaisin fanit"-slogania on mietitty? Mielleyhtumät:
-tervetuloa: lämmin tervehdys alkuun,
-takaisin: eli siis takaisin palaamista odotetaan joltakin ryhmältä? Entäs uudet tulijat?
-fanit: siis innokkaat seuraajat. Entäs satunnaiset katsojat? Hiljaiset takarivin seuraajat? Ison rahan vip- paikkojen ostajat?

Onko siis onnistuminen? Mieltä voi olla monta.

No ainakin yritetty on, eli eteenpäin on menty.

Ja voi vain miettiä sitä kampaviinerien määrää...
 
Viestejä
3 284
Kiitos Korisliigalle tämän päiväisistä otteluiden porrastamisista. Kahta ottelua pystyy aika hyvin katsomaan kerralla, kun toinen tulee isolta ruudulta ja toinen sylissä olevalta läppäriltä. Toivottavasti näitä porrastuksia tulee lisää vielä jatkossakin viikonloppuisin.
 
Viestejä
600
Alkoiko yleisömäärien lasku, kun koripalloliitto teki sopimuksen Sanomat Oy:n kanssa ja korisottelut siirtyivät Ruutu plussan puolelle? Yleisömäärien lasku on ilmeistä kaikilla korisliigapaikkakunnilla, toisilla paikkakunnilla se näkyy selvemmin, kuin toisilla. Tyyliin esim. Kauhajoella yleisömäärät ovat nousussa menestymisen ja uuden hallin myötä.
Entä Joensuu? Millainen vaikutus uusilla halleilla on ollut yleisömääriin?

Ilmeisesti lasku on isointa paikkakunnilla, missä pelataan mm. liiga-ja i-div. lätkää.
Yksi yleisömääriin vaikuttava tekijä on varmasti Ruutu+:n lisäksi tämän päivän yleinen hintojen nousu mm. polttoaineissa sekä sähkössä, että ruuassa. Joudutaan tarkemmin miettimään mihin hyödykkeisiin rahaa tuhlataan.
Tiedä sitten joutuvatko seurat maksamaan korkeampia salivuokria , kuin aiemmin, jolla voisi perustella mm. nykyisiä lipun hintoja.

Oli niin tai näin, tässä tilanteessa juuri markkinoinnilla voidaan vaikuttaa ihmisten valintoihin, niin koripalloliiton, kuin seurojen puolella. Itse lähtisin markkinoinnin suuntaamaan nuorille, opiskelijoille ja alle 40-vuotiaille aikuisille.
 
Viimeksi muokattu:
Viestejä
1 602
Alkoiko yleisömäärien lasku, kun koripalloliitto teki sopimuksen Sanomat Oy:n kanssa ja korisottelut siirtyivät Ruutu plussan puolelle? Yleisömäärien lasku on ilmeistä kaikilla korisliigapaikkakunnilla, toisilla paikkakunnilla se näkyy selvemmin, kuin toisilla. Tyyliin esim. Kauhajoella yleisömäärät ovat nousussa menestymisen ja uuden hallin myötä.
Entä Joensuu? Millainen vaikutus uusilla halleilla on ollut yleisömääriin?

Ilmeisesti lasku on isointa paikkakunnilla, missä pelataan mm. liiga-ja i-div. lätkää.
Yksi yleisömääriin vaikuttava tekijä on varmasti Ruutu+:n lisäksi tämän päivän yleinen hintojen nousu mm. polttoaineissa sekä sähkössä, että ruuassa. Joudutaan tarkemmin miettimään mihin hyödykkeisiin rahaa tuhlataan.
Tiedä sitten joutuvatko seurat maksamaan korkeampia salivuokria , kuin aiemmin, jolla voisi perustella mm. nykyisiä lipun hintoja.

Oli niin tai näin, tässä tilanteessa juuri markkinoinnilla voidaan vaikuttaa ihmisten valintoihin, niin koripalloliiton, kuin seurojen puolella. Itse lähtisin markkinoinnin suuntaamaan nuorille, opiskelijoille ja alle 40-vuotiaille aikuisille.
Kaikissa tapahtumissa on (keskimäärin) yleisöt laskeneet siitä mitä ne olivat ennen pandemiaa. Ihmiset eivät ole edelleenkään oppineet uudestaan lähtemään liikkeelle, kun tottuivat jo kotioloihin. Ja osaa pelottaa vieläkin, niin hullulta kuin se tuntuukin - vanhempaa väkeä erityisesti. Ja sitten on toki hintojen kallistuminen jne.

En liikoja syyttäisi Ruutu+:aa, ihan yhtä hyvin televisioinnin tuoma näkyvyys voisi toimia toisinkin päin.

Pitäisi saada ihmiset uskomaan, että livenä on parasta ja että ylipäätään kannattaa lähteä tuulettumaan.
 
Viestejä
389
Olihan ennen Ruutu +:ssaa Urho, Elisa... Koripalloliitto voisi nähä enemmän vaivaa Korisliigan markkinoinnissa. Käytännössä Korisliiga voisi olla osakeyhtiö, samalla lailla kuin jääkiekossa Liiga.
 
  • Tykkää
Reaktiot: 3PO
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös