Koripallo.com

Korisliigan nykytila

Viestejä
4 072
@koris.com korkki kiinni. Tai ehkä nyt maanantai-aamusta se jo on, ainakin toivottavasti. Vaikea oli noista kirjoituksista saada mitään selkoa. Mielestäni hienosti tehty juttu Yleltä.

Tämäkin on hyvä ohje! Ehkä kommenttieni pointti ei nyt löytynyt ja mikäpä minä olen toisia turhaan neuvomaan. ;)

Onneksi pääsääntöisesti siitä olen päässytkin pois, joskus saattaa tulla näitä kuitenkin. :D
 
Viimeksi muokattu:
Viestejä
501
Mielenkiintoinen oli artikkeli minun mielestäni. Itse arvostan Palotien intohimoa sekä työpanosta suomalaisen koripallon eteen. Ja arvostus nousi tuon tarinan lukemisen jälkeen vieläkin enemmän. Kykyä itsekriittisyyteenkin nimittäin löytyy:

Vaistomaisesti olen ehkä kollegoiden tukena tiedostaen, että ei voi tietää, mitä kaikkea siellä on tekeillä. Joku toinen journalisti voisi olla kriittisempi valmennuksen suuntaan, mutta itse olen varovaisempi.

Haastaisin kuitenkin tuota lausuntoa sen verran, että tuo kritiikin puute, ainakin mitä suomalaiseen koripalloaiheisiin tulee, ei ole ikinä tuntunut minusta vaistomaiselta, vaan aika luonnolliselta ja laskelmoidulta lähestymistavalta pienten piirien, varovaisuuden ja protektionismin kyllästämässä Suomi-koripallossa. Eikä siinä mitään, medioita on erilaisia.
 
Viestejä
4 072
Mielenkiintoinen oli artikkeli minun mielestäni. Itse arvostan Palotien intohimoa sekä työpanosta suomalaisen koripallon eteen. Ja arvostus nousi tuon tarinan lukemisen jälkeen vieläkin enemmän. Kykyä itsekriittisyyteenkin nimittäin löytyy:

Vaistomaisesti olen ehkä kollegoiden tukena tiedostaen, että ei voi tietää, mitä kaikkea siellä on tekeillä. Joku toinen journalisti voisi olla kriittisempi valmennuksen suuntaan, mutta itse olen varovaisempi.

Haastaisin kuitenkin tuota lausuntoa sen verran, että tuo kritiikin puute, ainakin mitä suomalaiseen koripalloaiheisiin tulee, ei ole ikinä tuntunut minusta vaistomaiselta, vaan aika luonnolliselta ja laskelmoidulta lähestymistavalta pienten piirien, varovaisuuden ja protektionismin kyllästämässä Suomi-koripallossa. Eikä siinä mitään, medioita on erilaisia.

Nojuu, humalapäissään tuli vähän asian vierestä kerrottua. Kuten olen sanonut, olen Palotie-fani (lienen tässä vähemmistöä palstalla). Mutta ehkä hieman ajatuksenani oli se, että tässä maassa on ihmisiä, jotka tekevät liikaa töitä ja ihmisiä, jotka eivät tee ollenkaan töitä.

Mahtavaahan on se, että voi tehdä rakastamiaan hommia, mutta kuinka moni voi työelämässä samaa sanoa?

Suomi on toki luterilainen maa, ymmärrän senkin, että tämmöinen kommentointi saattaa joidenkin minäkuvaa heiluttaa. (ja en nyt tosiaankaan viittaa kehenkään, joka on mun junttikommentointiani kommentoinut :) )
 
Viestejä
1 160
Mikä ihmeen uni vaje…tuosta 36 h syklistä 12 h unta niin sehän ok 8h/vrk. Että se siitä univajeesta
 
Viestejä
177
Yksi kuva valehtelee enemmän kuin tuhat sanaa,
.. vai miten se meni?
1710844102119.png
 
Viestejä
146
1000000087.jpg

1000000086.jpg


Näin tarinoidaan tänään basket.fi otteluraportissa ihan kuin Pyrintö ei olisi menettänyt pudotuspelimahdollisuuksiaan jo edellisen kierroksen päätteeksi...
 
Viestejä
6
katso liitettä 3792
katso liitettä 3793

Näin tarinoidaan tänään basket.fi otteluraportissa ihan kuin Pyrintö ei olisi menettänyt pudotuspelimahdollisuuksiaan jo edellisen kierroksen päätteeksi...

Pyrinnöllä kai oli eilen vielä teoreettiset mahdollisuudet play-offiin, jos olisivat voittaneet loput pelit ja Kobrat hävinneet. Keskinäiset pelit tasan. Kori-ero tosin selkeesti Kobran eduksi, mutta kuitenkin.
 
Viestejä
146
Pyrinnöllä kai oli eilen vielä teoreettiset mahdollisuudet play-offiin, jos olisivat voittaneet loput pelit ja Kobrat hävinneet. Keskinäiset pelit tasan. Kori-ero tosin selkeesti Kobran eduksi, mutta kuitenkin.
Keskinäisten pelien ollessa tasan käytetään nimenomaan keskinäisten otteluiden korieroa, joka menee Kobrien eduksi. Näin ollen Pyrintö oli menettänyt mahdollisuutensa viime lauantaina Kobrien voitettua KTP:n. Tämä käy ilmi myös Vasellin otteluennakosta.
Näyttökuva 2024-03-28 134615.png
 
Viestejä
1 124
Joo kun tällä kaudella laskettiin mukaan myydyt kausikortit oli paikalla tai ei..

Ensi kaudella voisi yleisömäärään lisätä myös myymättömät kausikortit.. Kun onhan ne painettu kuitenkin tms.. Eli voisi olla hallilla jos kiinnostaisi..

Tai vaikka seuran lisenssimäärän voisi lisätä, kun junnut voi mennä katsomaan jos haluaa..

Tai vaikka mitä muuta vastaavaa
 

42

Viestejä
3 369
Kai paras tapa olisi laskea paikallaolijat. Myytyjen lippujen ostajat ei kaikki välttämättä ole paikalla, varsinkaan kausareista ja lisäksi hallilla lienee erinäinen määrä henkilöitä, jotka ei osta lippua, esimerkiksi vapaakorttilaiset ja mahdollisesti seuran omat juniorit. Laskuria vaan kehiin.
 
Viestejä
640
Kai paras tapa olisi laskea paikallaolijat. Myytyjen lippujen ostajat ei kaikki välttämättä ole paikalla, varsinkaan kausareista ja lisäksi hallilla lienee erinäinen määrä henkilöitä, jotka ei osta lippua, esimerkiksi vapaakorttilaiset ja mahdollisesti seuran omat juniorit. Laskuria vaan kehiin.

Siis että ottelutapahtuman aikana joku kaveri laskee paikallaolijoita?
 
Viestejä
1 631
Kun pohditaan parasta tapaa määrittää yleisömääriä, voisi olla hyvä myös pohtia, mitä sillä mitataan? Onko hallin täyttöaste (ja tunnelma), kiinnostavuuden kehitys vai seuran lipputulot se mistä halutaan puhua?

Itse olisin kovin kiinnostunut lipputulot euroina/ottelu tai lipun keskihinta/ katsoja luvusta ja niiden vertailusta. Päästäisiin kausari kampanjoiden, ilmaislippujen ja junnujen aiheuttamista ongelmista eroon ja vertailemaan sitä, paljonko pelit tai "ottelutapahtuma" oikeasti kiinnostavat.
 
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös