Edellä mainituista vain HBA:n pelurit aloituksessa,eli T.T ainoa täysi-ikäinen yli 185 cm koko sarjassa???
Jos katselee vaikka tämän hetkistä Catzin jengiä, niin vastaus on ehdottomasti kyllä. Kolme startteria on 170-175 cm.Voiko 175 cm nainen pelata liigassa muuta paikkaa kuin PG/SG?
Olen ehdottomasti samaa mieltä. Ehkä toimintaehdotus on pykälän verran liian radikaali, mutta toisaalta jotain on tehtävä.Mitä mieltä tästä :
![]()
Miksi kannattaa lopettaa nykymuotoinen HBA ja uudistaa suomalaisen naiskoripalloilun pelaajakehitys
Visit the post for more.harrimannonen.com
Tässä on nyt unohdettu sellainen asia, että urheilija ei ole kenenkään "omaisuutta". Pelaaja valitsee itse oman kehityspolkunsa. Kuka tahansa voi pystyttää omaa akatemiatoimintaa kunhan tekee sen omilla rahoilla.Mitä mieltä tästä :
![]()
Miksi kannattaa lopettaa nykymuotoinen HBA ja uudistaa suomalaisen naiskoripalloilun pelaajakehitys
Visit the post for more.harrimannonen.com
Ei kannata lorottaa siihen yhteiseen nuotioon. Parempaa tulosta saadaan, kun puhalletaan yhdessä siihen ja pidetään liekki käynnissä.
Tässä on nyt unohdettu sellainen asia, että urheilija ei ole kenenkään "omaisuutta". Pelaaja valitsee itse oman kehityspolkunsa. Kuka tahansa voi pystyttää omaa akatemiatoimintaa kunhan tekee sen omilla rahoilla.
Koripalloliiton ydintoiminta on maajoukkuetoiminnan pyörittäminen. Koripalloliitto tarjoaa HBA-putken, johon mahtuu kourallinen pelaajia. Mihin ihmeeseen Mannonen tarvitsee näin pientä määrää pelaajia? Mannonen voisi kehittää niitä pelaajia, jotka eivät mahtuneet HBA-putkeen ja tukea heitä urallaan eteenpäin.
Monta kertaa on kysymys myöskin sopivuudesta. Se ylimielinen esiintyminen ja kielen käyttö, jota Salmiselta saa kuulla ei kaikkia miellytä ja silloin ei sitten oteta kutsua vastaan, vaikka sellaisen saisikin. Haukuttu tai nolattu pelaaja tuskin on kovin motivoitunut. Salmisen pätevyydestä en tiedä, mutta sopiva hän ei ole missään tapauksessa. Seurajoukkueista on valmentajia saanut lähteä, kun tulosta ei ole syntynyt, mutta suojatyöpaikasta ei eroteta.Tämä on ihan totta, mutta täytyyhän kritiikkiäkin voida antaa. Jos futismaajoukkuetta ei olisi saanut kritisoida, olisi siellä edelleen Mixu Paatelainen tai Hans Backe puikoissa. Onneksi ei ole.
Sitä paitsi alkaa tuntua vähän siltä, että Pekka Salmisen kannattajat alkavat olla tätä nykyä vähissä, tosin he ovatkin sitten sitäkin äänekkäämpiä.
Itsehän en toivo kuin maajoukkueelle menestystä. Sitä ei ole tullut aikoihin ja siihen taitaa olla syypää itse Salminen. Sitä suuremmalla syyllä, jos esimerkiksi Roosa Kososen Forssan Lehteen antama haastattelu on totta - siinähän Kosonen ohimennen antaa ymmärtää, ettei maajoukkuekutsuja ole liiemmin tullut. Kyseessä on kuitenkin yksi parhaista kotimaisista pelaajistamme...
En tiedä, mutta käytin erästä hakukonetta...Lisätietoa HBA-toiminnan rahoituslähteistä?
Tässä on nyt unohdettu sellainen asia, että urheilija ei ole kenenkään "omaisuutta". Pelaaja valitsee itse oman kehityspolkunsa. Kuka tahansa voi pystyttää omaa akatemiatoimintaa kunhan tekee sen omilla rahoilla.
Koripalloliiton ydintoiminta on maajoukkuetoiminnan pyörittäminen. Koripalloliitto tarjoaa HBA-putken, johon mahtuu kourallinen pelaajia. Mihin ihmeeseen Mannonen tarvitsee näin pientä määrää pelaajia? Mannonen voisi kehittää niitä pelaajia, jotka eivät mahtuneet HBA-putkeen ja tukea heitä urallaan eteenpäin.
Mitään muutoksia ei tarvitse tehdä, koska HBA-putki tekee juuri sen mitä sen pitääkin. Koripalloliiton resurssit ovat pienet ja ne kannattaa keskittää huippuihin. Jakamalla pieniä resursseja sinne tänne toimittaisiin kuin verkkoa korjattaisiin repimällä.
Ei kannata lorottaa siihen yhteiseen nuotioon. Parempaa tulosta saadaan, kun puhalletaan yhdessä siihen ja pidetään liekki käynnissä.