Koripallo.com

Oklahoma City Thunder - viimeinen askel on vaikein askel 2.0

Aivan loistava video siitä millaisen palapelin kautta OKCn nykyrosteri on muodostunut, lähtölaukauksena PG-kauppa, jossa varannoille luotiin pohja. Voi olla mielenkiintoista katsottavaa kaikille rebuildista kiinnostuneille. Ratkaisu etenee siirto siirrolta (enkä puhu pelkästään treideistä) ja voi jopa olla tulevaisuuden sabluuna monille muille. Taidon ja näkemyksen lisäksi tietenkin tarvitaan aina tuuria, sitä ei voi kieltää. Ja sitten pitää löytyä se yksi huippu kulmakiveksi. Presti tähtää kärsivällisesti aina pitkäaikaiseen kilpailukykyyn win-now-siirtojen sijaan.

Suosittelen!

Aika paljon adjektiivejä tuossa Lappalaisen (kuka?) jutussa. Vähemmälläkin "hengästyttävyydellä'" ja tohinalla olisi pärjätty. Toki värikkäitä tekstejä on ainakin kasuaalien mukava lukea. Kattellaan ne dynastiat tämän sarjan jälkeen....

Aika paljon adjektiivejä tuossa Lappalaisen (kuka?) jutussa. Vähemmälläkin "hengästyttävyydellä'" ja tohinalla olisi pärjätty. Toki värikkäitä tekstejä on ainakin kasuaalien mukava lukea. Kattellaan ne dynastiat tämän sarjan jälkeen....
Kyllähän tuossa on kaikki urheilukirjoittamisen klassiset piirteet: adjektiivien ja kielikuvien ylikäyttö ja tapa kirjoittaa tulevaisuudesta kuin se olisi jo tapahtunut. Olihan tuossa paljon ihan oikeaa asiaa, mutta tyyli on minustakin tarpeettoman vauhdikas. Sehän on yleisesti aika tunnustettu tosiasia, että urheilujournalismilla on keskimäärin vähemmän kunnianhimoiset tavoitteet kuin muulla journalismilla. Tiedon pureskelu, kriittisyys ja uusien näkökulmien avaaminen jäävät vähän turhan usein hehkuttamisen alle. Minä olen varmasti sellainen tuulipukukuluttaja koripallon suhteen, mutta en minä tuollaisia juttuja jaksa lukea.

Kyllähän tuossa on kaikki urheilukirjoittamisen klassiset piirteet: adjektiivien ja kielikuvien ylikäyttö ja tapa kirjoittaa tulevaisuudesta kuin se olisi jo tapahtunut. Olihan tuossa paljon ihan oikeaa asiaa, mutta tyyli on minustakin tarpeettoman vauhdikas. Sehän on yleisesti aika tunnustettu tosiasia, että urheilujournalismilla on keskimäärin vähemmän kunnianhimoiset tavoitteet kuin muulla journalismilla. Tiedon pureskelu, kriittisyys ja uusien näkökulmien avaaminen jäävät vähän turhan usein hehkuttamisen alle. Minä olen varmasti sellainen tuulipukukuluttaja koripallon suhteen, mutta en minä tuollaisia juttuja jaksa lukea.
Näin on, en jaksanut minäkään lukea kuin kursoorisesti juuri tuon tyylin takia joka tuntuu jotenkin nololta heti otsikosta lähtien. Olen mielestäni aika hyvin perehtynyt OKC:hen ja viimeisen 1.5 vuoden ajan päivittäin selannut ja lukenut uutiset/mielipiteet, artikkelit, redditit ja äksät (näistä löytyvien artikkeleiden, videoiden ja linkkien takia) joukkueen tiimoilta. Olen myös joukkueen (kova) kannattaja. Siltikin tuollainen hyperbolan käryinen hehkutus tuntuu vastenmieliselle. Hyvä joukkue, kyllä. Kovia puolustaja, kyllä. Hyvin johdettu, kyllä. Hyvältä näyttävä tulevaisuus. Kyllä. Mutta turha nyt vielä on mitään varmaa dynastiaa kuulutella. Tässä pitää ensin voittaa finaalisarja ja tiukkaahan tässä on ollut jo puoliramman Denverin kanssa. Dynastiahuutelut pitäisi mahdollisen mestaruudenkin jälkeen varustaa vähintään kysymysmerkillä. Lännessä on useampi uusi joukkue nousemassa kahinoihin joten kilpailu vaan kovenee. Mavs, Rockets, Spurs nyt ainakin. Itse sanoisin että Thunder tulee olemaan mestaruuden vakavien tavoittelijoiden ("contender") joukossa nyt ainakin luokkaa 5 vuotta. Sen voisi keskeyttää esim SGAn vakava ja pitkäaikainen loukkaantuminen ja poissaolo.

Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.