Koripallo.com

Palautetta ja kommentteja uudesta palstasta

Viestejä
3 094
Mulla on tuolla yläpalkissa taas saapuneet jutun päällä luku 820... joka siis kertoo, että mulla 820 viestiä. Siellä on viestit ns. lukematta tyyliin koko ajalta kun täällä olen ollut. Mä olen noi kertaalleen tuolta kuitannut jo ja nyt ne ilmestyi sinne uudestaan ja tällä kertaa en saa niitä pois valitsemalla sen 20 kerrallaan ja sitten merkkaamalla ne luetuksi.
 

Ylläpito

Ylläpidon jäsen
Viestejä
4 453
Mulla on tuolla yläpalkissa taas saapuneet jutun päällä luku 820... joka siis kertoo, että mulla 820 viestiä. Siellä on viestit ns. lukematta tyyliin koko ajalta kun täällä olen ollut. Mä olen noi kertaalleen tuolta kuitannut jo ja nyt ne ilmestyi sinne uudestaan ja tällä kertaa en saa niitä pois valitsemalla sen 20 kerrallaan ja sitten merkkaamalla ne luetuksi.
Oli näköjään jäänyt yksi vuorokausittainen automaattinen päivitysrutiini jumiin, millä saattaa olla tuohon vaikutusta. Nyt pyöräytin tuon uusiksi manuaalisesti. Auttoiko mitenkään tilanteeseen?

- Matti
 
Viestejä
614
Onko Susijengi -topici jonkin spammirobotin hyökkäyksen kohteena kun klo 9:08 on näyttänyt alkaneen korean näköisellä kielellä tulevan eri tunnnuksilla aina muutama tunnus peräkkäin samalta, joitakin uusia topiceja otsikon alle. @Ylläpito ilmeisesti häipyi paikalta klo 8:55 joten hänellä lienee alibi. :D

Ovatko muut huomanneet. Vaivannee toistaiseksi ainoastaan Susijengi -topicia.
1543652759858.png
 
Viestejä
1 168
Erityisen mielenkiintoista tuossa on se että kyseinen riemuräväytys sattuu Suomi-Venäjä pelin jälkeen ottelua käsittelevässä osiossa.
 
Viestejä
614
Pommitus näyttää ajoittuneen 9 - 12 lauantaina.
Ensimmäiset viestit tulleet 09:08
1543664971491.png

ja viimeisimmät 11:53 lauantaina 1.12.2018
1543665107476.png
 

Ylläpito

Ylläpidon jäsen
Viestejä
4 453
Spämmihyökkäystä on tosiaan kestänyt useamman päivän. Parina aiempana kertana kaikki viestiketjut ja spämmääjät on poistettu joskus yöllä / aamulla, jolloin niitä ei kovin moni ole välttämättä huomannut.

Nytkin niitä poistelin valtavan määrän aikaisin aamulla, mutta sitten oli näköjään tullut vielä toinen aalto. Nekin kaikki nyt putsattu pois.

Lisäksi laitoin rekisteröitymisen kokonaan kiinni, jotta homma pysähtyisi ja toivottavasti siirtyvät johonkin muualle. Voi olla, että myös ilman rekisteröitymistä kirjoittaminen täytyy tilapäisesti pistää säppiin, mikäli yrittävät sitä reittiä.

Pahoittelut tästä omalta osaltani. Normaalisti foorumin käyttämä yleinen spam-tietokanta estää noiden rekisteröitymisen jo, mutta jostain syystä nämä pääsivät läpi.

- Matti
 
Viestejä
1 168
Etusivun ylimmän Google-display mainospaikan kautta pukkaa melkoista mainontaa. Ruudulle lävähti isolla panokaverit.comin (domain suunnilleen joku tollainen) mainos. Saisko sieltä teidän päästä käännettyä pikkuisen tiukemmalle noita hyväksyttyjen mainoskategorioiden asetuksia? Mä en kaipaa tollasta mainontaa.
 

Ylläpito

Ylläpidon jäsen
Viestejä
4 453
Etusivun ylimmän Google-display mainospaikan kautta pukkaa melkoista mainontaa. Ruudulle lävähti isolla panokaverit.comin (domain suunnilleen joku tollainen) mainos. Saisko sieltä teidän päästä käännettyä pikkuisen tiukemmalle noita hyväksyttyjen mainoskategorioiden asetuksia? Mä en kaipaa tollasta mainontaa.
Tuo Dating-kategoria on ollut blokattuna ihan alusta asti. Nämä vaan harmillisesti aina keksivät uusia tapoja kiertää näitä blokkeja. Voi siis olla, että ensin rekisteröidytään ja mainostetaan auton varaosia, mikä sitten lennosta vaihdetaankin tisseiksi.

Jos jatkossa bongaat(te) tuollaisia, ottakaa screenshotia tai laittakaa se domain talteen - löytyvät sitten helpommin. Nytkin yritin selata tuolta mainostenhallinnasta, mutta ainakaan ensimmäisen 150 eniten näytetyn mainoksen joukossa ei tuollaista ollut.

- Matti
 
Viestejä
1 168
Tuo Dating-kategoria on ollut blokattuna ihan alusta asti. Nämä vaan harmillisesti aina keksivät uusia tapoja kiertää näitä blokkeja. Voi siis olla, että ensin rekisteröidytään ja mainostetaan auton varaosia, mikä sitten lennosta vaihdetaankin tisseiksi.

Jos jatkossa bongaat(te) tuollaisia, ottakaa screenshotia tai laittakaa se domain talteen - löytyvät sitten helpommin. Nytkin yritin selata tuolta mainostenhallinnasta, mutta ainakaan ensimmäisen 150 eniten näytetyn mainoksen joukossa ei tuollaista ollut.

- Matti

Ok. Kiitos selkeästä vastauksesta.

Mainoksesta tympääntyneenä siirryin suoraan tälle palstalle raportoimaan ja screenshot jäi ottamatta. Ensi kerralla screenshotin kanssa.
 

meni maku

Onko ylläpito koripalloliiton palkkalistoilla? Mitään ikävää kommenttia ei saa esittää? Vain kaunisteltuja totuuksia? Kaikki naisten ykköseen laittamani viestit on jätetty julkaisematta. Kuitenkin loppuottelut ovat olleet farssi josta pitäisi jonkun joutua vastuuseen
 

Ylläpito

Ylläpidon jäsen
Viestejä
4 453
Onko ylläpito koripalloliiton palkkalistoilla? Mitään ikävää kommenttia ei saa esittää? Vain kaunisteltuja totuuksia? Kaikki naisten ykköseen laittamani viestit on jätetty julkaisematta. Kuitenkin loppuottelut ovat olleet farssi josta pitäisi jonkun joutua vastuuseen
En muista, että suuremmin mitään kommentteja olisi jätetty julkaisematta. Sitä en tietysti tiedä, mitä ne viestisi ovat olleet. Keskimäärin julkaisematta jäävät viestit, joissa on n. neljä sanaa sisältöä, kirjoitusasu hirveä ja asiasisältö olematon.

En keksi myöskään yhtään syytä miksei tälle foorumille kirjoittamaan haluava rekisteröityisi. Silloin ei tarvitse ylläpidon hyväksyntiä miettiä tai odottaa.

- Matti
 
Viimeksi muokattu:
Viestejä
1 008
Onko ylläpito koripalloliiton palkkalistoilla? Mitään ikävää kommenttia ei saa esittää? Vain kaunisteltuja totuuksia? Kaikki naisten ykköseen laittamani viestit on jätetty julkaisematta. Kuitenkin loppuottelut ovat olleet farssi josta pitäisi jonkun joutua vastuuseen
'
Olin katsomassa N1D:n loppuotteluita - mikäs niissä oikein mätti? Olisi ihan kiva kuulla mistä ja kenen olisi pitänyt joutua vastuuseen. Laita vaan juttua 1divariin ...
 
Viestejä
19 536
Nyt viimeinkin on pakko ottaa esille tämä asia, joka on vaivannut minua jo kuukausia ja saanut melkein hermot repeämään.

Siis kun minulla on eniten viestejä ja eniten tykkäyksiä, niin miksi olen pisteissä vasta kolmantena enkä ykkösenä, vaikka niin helkkaristi haluaisin?

Joten Ylläpidolle terveisiä ja lupaan, että, jos pistät minut ykköseksi, niin vannon, että olen kolme kertaa päivässä polvillani, ilman kenkiä ja kumarran Mekkaan päin, ja rukoilen allahia, että pääsisit piakkoin paratiisiin neitsyeitten kanssa kirmailemaan.....

Kiitos jo etukäteen!
 
Viestejä
676
Eikö tosiaan Elokuun puolivälin jälkeen ole tapahtunut mitään mielenkiintoista, josta voisi juttua vääntää? Vai onko kyse siitä, että ei ole kirjoittajia ilmaantunut, jotka kolumneja tekisivät?
 
Viestejä
2 333
@Ylläpito on kesälomalla? (Ei kirjoita eikä ota vastaan kirjoituksia?) @Ylläpito on työnsä tehnyt ja saanut lähteä? @Ylläpito kyllästyi odottelemaan senttarien juttuja, totesi "pitäkää tunkkinne" ja lopetti koko touhun? @Ylläpito läpikävi identiteettikriisin ja kirjoittaa nykyisin vain pesiksestä?

Näin Korisliigakauden taas alettua - ja muidenkin sarjojen alettua / alkaessa - olisi kyllä ihan asiallista jos Koripallo.cominkin uutisointi taas virkistyisi. Ehkä mahdollisia senttareitakin voisi taas koittaa aktivoida ettei kaikki jää Ylläpidon harteille?
 

Ylläpito

Ylläpidon jäsen
Viestejä
4 453
Eikö tosiaan Elokuun puolivälin jälkeen ole tapahtunut mitään mielenkiintoista, josta voisi juttua vääntää? Vai onko kyse siitä, että ei ole kirjoittajia ilmaantunut, jotka kolumneja tekisivät?
@Ylläpito on kesälomalla? (Ei kirjoita eikä ota vastaan kirjoituksia?) @Ylläpito on työnsä tehnyt ja saanut lähteä? @Ylläpito kyllästyi odottelemaan senttarien juttuja, totesi "pitäkää tunkkinne" ja lopetti koko touhun? @Ylläpito läpikävi identiteettikriisin ja kirjoittaa nykyisin vain pesiksestä?

Näin Korisliigakauden taas alettua - ja muidenkin sarjojen alettua / alkaessa - olisi kyllä ihan asiallista jos Koripallo.cominkin uutisointi taas virkistyisi. Ehkä mahdollisia senttareitakin voisi taas koittaa aktivoida ettei kaikki jää Ylläpidon harteille?
Jonkinlaisella kesälomallakin sitä kai välissä oltiin, mutta uutisoinnin tyrehtyminen ei siitä kiinni ole.

Alunperin ajatus oli, että tuonne uutispuolelle olisi saanut jonkinlaisen tiimin rakennettua, mutta se jäi lopulta käytännössä lähes 100 % omille harteille. Eikä siinä, ihan kiva niitä uutisia oli kirjoitellakin, mutta ei ideana kuitenkaan ollut sitä yksin tehdä tästä ikuisuuteen.

Vaikka uutisointia ei ole ollut, Ylläpito kyllä käy foorumilla ihan joka päivä, useimmiten puolentusinaa kertaa päivässäkin. Moderoinnin tarve onneksi täällä on minimaalista, muuten kuin uusien käyttäjien hyväksymisen osalta.

Jotain visioita tulevasta kyllä on, mutta ne vaatisivat sitten teknistä toteutusta hieman enemmän. Esimerkiksi siis kerätä etusivun uutisvirtaan helposti RSS-fiideistä saatavat uutislähteet (Basket.fi, Yle jne.), mutta myös seurojen matsiennakot- ja raportit. Eikä vain tekstipohjaisia juttuja, vaan että saataisiin lehdistötilaisuuksien videot, matsikoostevideot jne. Eikä myöskään pelkästään siis kotimainen koris, vaan myös eurokoris, NBA, maajoukkueet.

Toki jos innokaita uutisjuttujen kirjoittajia ilmaantuisi, voitaisiin myös sitä puolta jatkaa aiempaan tapaan!

Palataan näihin ajatuksiin vielä laajemmin varmaan ihan omassa ketjussaan, jos ja kun tuo uudenlaisen etusivun ajatus tästä kehkeytyy selvemmäksi :)

- Matti
 
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös