Koripallo.com

Pudotuspelien tuomaritoiminta

Viestejä
765
Mäntylä luulee olevansa KINGI! Voisi ensi kaudella mennä vaikka venäjän liigaan.
"Mä olen joskus ollut hyvä ja luulen yhä olevani". Sääliksi käy miestä, mikä luulee olevansa jotain ja se, mitä hänestä koripallopiireissä ajatellaan. Mutta kaikesta huolimatta hänet tai Malkamäki valitaan kauden päätteeksi vuoden erotuomariksi miesten Korisliigassa. EGO EGO!
Muutosta ei tapahdu, jollei liitossa asialle uskalleta tehdä jotain. Erotuomarille
Mäntylän kansainvälinen erotuomaritoiminta saa varmasti jatkoa senioreiden MM-kisoissa kesällä. Siellä hän ei uskalla urputtaa pelaajille.
Toivon vilpittömästi, että suomalaisessa erotuomaritoiminnassa nousee uusi sukupolvi, missä kokemusta on kertynyt matkan varrella myös pelaajana ja valmentajana. Mitä laajempi kokemus sen laajempi näkemys ja pelin ymmärrys.
Toivottavasti koripalloliitto nostaa nuoret tuomarit toiminnan keskiöönsä. Viime kaudella naisten ja miesten korisliigassa oli tuomarina lahjakkaita 20-30 vuotiaita nuoria tuomareita, toivottavasti he saavat kesän aikana paljon pelejä ja koulutusta alle ja ottavat pian korisliigan haltuunsa. Kokeneimmista Sarekoski ja Selkee tällä hetkellä Suomen ykköstuomarit.
Toivoa sopii myös, että tuomarit tekisivät enemmän yhteistyötä valmentajien kanssa, jotta joukkueet omaksuvat mm. uudet säännöt ja erilaiset tulkinta mahdollisuudet. Näin valmentajat tietävät mahdollisen tulevan linjan ja linja pysyisi samana koko kauden. Kuunnella kannattaa puolin ja toisin, kun kautta 2019-2020 rakennetaan. (Itseäni erityisesti ihmetyttää nykyiset liikuvan screenin -ja vapaan käden käyttö tulkinnat. Nämä puolustajan ja hyökkääjän osalta).
Vinkki: Siinä missä erotuomarikouluttajat kiertävät maakuntia, niin siinä samalla he voisivat kutsua paikalle myös valmentajia ja käydä erilaisia tilanteita läpi.
Hyvää kesää !
 
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös