Koripallo.com

Salon Vilpas 2021-2022

Viestejä
2 238
Todella mielenkiitoinen ottelusarja tulee Vilppaan ja Pyrinnön kohtaamisesta. Nähdäänköhän yhtä tasainen sarja, kuin LaBaa vastaa viime keväänä. Tämän osan kun selvittää, niin välierissä pääsee vääntämään JyLeä vastaan. Puolivälierä on hyvää valmistautumista Kouvoja vastaan, kun Pyrintö ja Kouvot pelaavat aika samanlaista koripalloa. Enää ei tarvitse kuin voittaa sarja ;-)

Mitäköhän Roopelle on käynyt, kun jäi eilinen peli väliin..? Ja nyt Toiviainen kommentoi, että Trey todennäköisesti pelaa maanantaina, mut Roope tuskin..? Sinänsä ei Roope ole ihan ollut sellainen vahvistus kuin olisi odottanut hänen olevan. Kaikki tietää, että potentiaalia on, mutta mihin ihmeeseen se on kadonnut.

Mä oon kyllä hyvin erimieltä tosta Kangen potentiaalista. No kolssia pistänyt pussiin kelvollisella tarkkuudella, mutta jotenkin vaan ei sekään irtoa. Rooli voisi olla täsmä aseena kulmassa, mutta.... pelin luonti ja edun luonti kyky aika heikko (nopeus ei riitä, ei vaan riitä)
Ja tähän lisäksi nyt vielä se, että vapaat heitot ja selkeät ajopaikat jää turhan usein (lue melkein aina) ottamatta, niin aikalailla kokonaisuutena jää täysin hyödyttömäksi herran panos. Hyökkäyspään tekemiseen tai tekemättömyyteen vielä lisänä kun pakissa nopeus ei riitä takamiesten pakittamiseen, eikä koko ei riitä laitureiden pakittamiseen. Niin aikalailla voitaneen todeta että "eiköhän tämä ollut tässä."

Jatkopahvia toivottavasti ei ole seurajohto sorvaamassa...
 
Viestejä
1 862
Mä oon kyllä hyvin erimieltä tosta Kangen potentiaalista. No kolssia pistänyt pussiin kelvollisella tarkkuudella, mutta jotenkin vaan ei sekään irtoa. Rooli voisi olla täsmä aseena kulmassa, mutta.... pelin luonti ja edun luonti kyky aika heikko (nopeus ei riitä, ei vaan riitä)
Ja tähän lisäksi nyt vielä se, että vapaat heitot ja selkeät ajopaikat jää turhan usein (lue melkein aina) ottamatta, niin aikalailla kokonaisuutena jää täysin hyödyttömäksi herran panos. Hyökkäyspään tekemiseen tai tekemättömyyteen vielä lisänä kun pakissa nopeus ei riitä takamiesten pakittamiseen, eikä koko ei riitä laitureiden pakittamiseen. Niin aikalailla voitaneen todeta että "eiköhän tämä ollut tässä."

Jatkopahvia toivottavasti ei ole seurajohto sorvaamassa...
Sinä puhut toteutumasta ja minä odottamasta. Roopen pelissä ei ole kysyntä ja tarjonta kohdanneet tällä kaudella se pitää kutinsa. Kolmosetkin upposivat alkuvuodesta hyvin, mutta jatkosarjassa 2/14. En tiedä onko taustalla nyt jotain muuta, mikä jätetään kertomatta.

Mutta jos taso pysyy kauden loppuun tällaisena, niin toivon että ropot käytetään johonkin toiseen pelaajaa. Siitä ollaan ainakin samaa mieltä.
 
Viestejä
2 238
Lisäyksenä vielä edelliseen höpinääni:

Jälkiviisaana (olen ollut koko kauden tätä mieltä) voisi sanoa että voi
Sinä puhut toteutumasta ja minä odottamasta. Roopen pelissä ei ole kysyntä ja tarjonta kohdanneet tällä kaudella se pitää kutinsa. Kolmosetkin upposivat alkuvuodesta hyvin, mutta jatkosarjassa 2/14. En tiedä onko taustalla nyt jotain muuta, mikä jätetään kertomatta.

Mutta jos taso pysyy kauden loppuun tällaisena, niin toivon että ropot käytetään johonkin toiseen pelaajaa. Siitä ollaan ainakin samaa mieltä.

No joo tavallaan... mutta nuo samat oli myös ajatukseni kun soppari julkistettiin. En odottanut hältä yhtään enempää kuin on nähty. Totta joo että prosentuaalisesti alkukaudesta ne kolkit upposi ok. Mutta niitä tuon "profiilin" pelaajan tulisi ottaa vielä enemmän. Ja muu anti olikin sitten sarjassa ynnämuut.

Hyvin Vilpas markkinoi Ahosen paluun, kun kerran isoja odotuksia jengillä häntä kohtaan oli...
 
Viestejä
1 862
Lisäyksenä vielä edelliseen höpinääni:

Jälkiviisaana (olen ollut koko kauden tätä mieltä) voisi sanoa että voi


No joo tavallaan... mutta nuo samat oli myös ajatukseni kun soppari julkistettiin. En odottanut hältä yhtään enempää kuin on nähty. Totta joo että prosentuaalisesti alkukaudesta ne kolkit upposi ok. Mutta niitä tuon "profiilin" pelaajan tulisi ottaa vielä enemmän. Ja muu anti olikin sitten sarjassa ynnämuut.

Hyvin Vilpas markkinoi Ahosen paluun, kun kerran isoja odotuksia jengillä häntä kohtaan oli...
Jatketaan sen verran, että ei mulla isoja odotuksia ollut ja olisin mieluummin nähnyt Kantosen Vilppaan-paidassa. Sen verran odotuksia oli kuitenkin, että oletin että taso olisi kovempi kuin nyt ollaan nähty.

Jokatapauksessa maanantaina hallille ja Vilppaanpunaista päälle.
 
Viestejä
390
Todella mielenkiitoinen ottelusarja tulee Vilppaan ja Pyrinnön kohtaamisesta. Nähdäänköhän yhtä tasainen sarja, kuin LaBaa vastaa viime keväänä. Tämän osan kun selvittää, niin välierissä pääsee vääntämään JyLeä vastaan. Puolivälierä on hyvää valmistautumista Kouvoja vastaan, kun Pyrintö ja Kouvot pelaavat aika samanlaista koripalloa. Enää ei tarvitse kuin voittaa sarja ;-)

Mitäköhän Roopelle on käynyt, kun jäi eilinen peli väliin..? Ja nyt Toiviainen kommentoi, että Trey todennäköisesti pelaa maanantaina, mut Roope tuskin..? Sinänsä ei Roope ole ihan ollut sellainen vahvistus kuin olisi odottanut hänen olevan. Kaikki tietää, että potentiaalia on, mutta mihin ihmeeseen se on kadonnut.
Odotukset liian korkealla.. Ja tulos on toi mitä jatkosarjassa nähty. Pääkoppa ei kestä, ja omankylän poika vielä. Näyttö paineet liian suuret. Woodin kanssa peli sujuu jotenkin, mutta nyt kun Woodi on ollut pois kokoonpanosta niin tulos on nähty.
 
Viestejä
1 862
Aamuun sopimusuutisia:

Jeren sopimus on loistava uutinen. Vuoden päästä toivon mukaan kuullaan, että Jere tekee uuden kaksivuotisensopimuksen, kun hän jatkaa matkaa Vilppaan kanssa Teemun aisaparina. Vai oisko se toisinpäin? Huomasitte varmaan ke-pelissä, kun Jere piirsi kuviot vikalla aikalisällä samalla kun Pressa ja Sami hihittelivät keskenään.
 
Viestejä
4
Turha provo
Korisliiga Tough Calls #3: teatraalista virheen näyttelemistä ja IRS-tarkistus

Basketin sivuillakin asia on noteerattu , malli esimerkit videoklippeinä pääosin Vilppaan peleistä. Itse olen tämän teatterijoukkueen pelikirjaa katsomosta lukenut vuosia ja huomioinut teatterijohtaja Taikurin oppien menneen perille.

Panostetaan lisäksi virheiden hankkimiseen vastustajalle, Vilppaan tavaramerkki. Tosi urheilullista.

Perinnettä jatkaneet Kivimämäki, Laine, Nenonen ja Blomgren.
 
Viestejä
2 238
Korisliiga Tough Calls #3: teatraalista virheen näyttelemistä ja IRS-tarkistus

Basketin sivuillakin asia on noteerattu , malli esimerkit videoklippeinä pääosin Vilppaan peleistä. Itse olen tämän teatterijoukkueen pelikirjaa katsomosta lukenut vuosia ja huomioinut teatterijohtaja Taikurin oppien menneen perille.

Panostetaan lisäksi virheiden hankkimiseen vastustajalle, Vilppaan tavaramerkki. Tosi urheilullista.

Perinnettä jatkaneet Kivimämäki, Laine, Nenonen ja Blomgren.

Mitkäs pillerit sulla on menny sekasin aamulla?

Laittamassasi linkissä ei yksikään esille ottamasi pelaaja tai saati Vilpas yleensäkään ollut esille ottamassasi roolissa.

Yhdessä klipissä toki Gulssin pelaajalle annettiin floppi varoitus Vilpasta vastaan.

Kannattanee tarkistaa se lääkitys ja mikäli siinä epäselvää niin lääkäri auttaa varmasti.
 
Viestejä
4
Kannattaa katsastaa kokonaisuus sieltä Basketin sivuilta videoklipeistä sekä ottaa ne punavalkoiset lasit pois päästä . Ilman laseja katsottuna Vilppaan pelit ovat osittain teatteria ja vastustajan väheksymistä tuomareita unohtamatta. Ruutu+ kuukaudeksi sieltä ne tallenteista löytyy. Vastaavaa pelikirjaa noudattavia en ole vuosikausiin korisliigassa tavannut.
 
Viestejä
1 862
Kannattaa katsastaa kokonaisuus sieltä Basketin sivuilta videoklipeistä sekä ottaa ne punavalkoiset lasit pois päästä . Ilman laseja katsottuna Vilppaan pelit ovat osittain teatteria ja vastustajan väheksymistä tuomareita unohtamatta. Ruutu+ kuukaudeksi sieltä ne tallenteista löytyy. Vastaavaa pelikirjaa noudattavia en ole vuosikausiin korisliigassa tavannut.
Aikaa paksua tekstiä kirjoittelet. Esimerkit ois kivoja. Voisit väitteittesi tueksi laittaa pari klippiä, niin voidaan yhdessä niitä pohtia.
 
Viestejä
1 928
No sätkiihän nuo jätkät oikeesti Rannikon oppien mukaan, italian tuliaisia, ei nuosta pitäisi kenenkään pahastua, tuomareiden korkeintaan.
Osataan sitä muuallakin sätkiä. Ei mulle oo silmiin pistänyt pahimmin leimallisesti Vilppaan kohdalla. T. Kisiksen kävijä ;)

Ois kyllä mielenkiintoista silti nähdä, voisko ylilyöntien kitkemiseksi löytää joku tuomarilinja. Selvimmät on selviä, kun liki olemattomasta kontaktista koko heppu sätkäsee kuin salamaniskusta. Mut sit on paljon harmaampi alue siinä kun kontaktia selvästi on ja tilanteessa useita osapuolia, liukas lattia, huono tuuri tai asento tms. Koripallo on kontaktilaji, ja kyllä taitavien pelaajien kuuluukin osata hyödyntää sääntötulkintojen harmaita alueita. Missä on ero sen välillä että hankkii joukkueelleen etua ”taitavasti näyttämällä virheen” tai hankki varoituksen sätkimällä? Susijengihän on oppinut tässä suhteessa paljon taitavammaksi, kiitos luullakseni juuri näiden Etelä-Euroopan kävijöiden… kuten Sassulin <3:cool:
 
Viestejä
4 028
Potkupallossahan ollaan joissakin kulttuureissa suorastaan ylpeitä siitä, että saadaan näyttelemällä esim. vapari tai rangaistuspotku. Jälkimmäistä taidetaan tosin nykyään katsella usein VAR-videoilta. Englantilaiset puolestaan ovat vuosien varrella selitelleet omaa menestymättömyyttä rehellisyydellään.

Petteri Pedersen sanoi jotain tähän suuntaan: " Koripallon eräs ajatus on vastustajan huijaaminen."

En kesäteatteria itsekään halua toki penkkiurheillessa katsella.
 
Viestejä
4
Anteeksi ylläpito penaltista. Yritin vain tuoda näkökulmaa joka ei kuulu reiluun urheiluun. Ei haeta tuomarin rajoja missä menee vahinko, tahallisuus, teatteri. Ei näytä maksavaan katsomoon urheilulliselta kun pilli soi ja pää pyörii, kädet leviää ja missäs se tuomarin on, suu käy.
 
Viestejä
1 607
Jaahas se ois tunti ja hallille. Saas nähä miten kulkee, jotenkin tuntuu että Pyrsä veti kenraalissa sellaista teatteria että oksat pois. Tähän miinaan ei saa astua. Smith, Gonza ja Heinonen näitä herroja ei saisi päästää kuumaksi, toisaalta kiva nähdä mihin Sami saa mr. Tripla Tuplan "piilotettua" puolustuksessa.
 
Viestejä
3 084
Jaahas se ois tunti ja hallille. Saas nähä miten kulkee, jotenkin tuntuu että Pyrsä veti kenraalissa sellaista teatteria että oksat pois. Tähän miinaan ei saa astua. Smith, Gonza ja Heinonen näitä herroja ei saisi päästää kuumaksi, toisaalta kiva nähdä mihin Sami saa mr. Tripla Tuplan "piilotettua" puolustuksessa.
Se on playoffsia. Punaista päälle ja

 
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös