Koripallo.com

Susijengi 2017

Viestejä
46
Vs: Susijengi 2017

Calle on pelannut niin vahvasti saamansa minuutit ja oli perjantaina Venäjää vastaan loistava. Calle on ilman muuta mukana joukkueessa. Alex taitaa jäädä ulos tällä kertaa.
 
Viestejä
726
Vs: Susijengi 2017

2 pelaajan pelikunnon vahvistumista odotetaan. Ei pelkästään Alex Murphy, myös Junnu Lee. Herää kysymys mitä sitten tehdään jos esim. Junnu ei pysty pelaamaan? Junnun poissaolo vaan näkyi Venäjää vastaan, hän on Suomen ykkössentteri. Odanasi siirrettiin taas kerran suoraan pois. Ilmeisesti Markkanen joutuisi pelaamaan pakotettuna junnun roolia, sitten taas menetettäisiin markkasen vahvuuksia. Pitää nyt toivoa että molemmat on pelikuntoisia, jos kumpikaan ei ole niin Caven, Lindbohm ja Koivistoko ovat sitten muka paikkaamassa? Joukkueen taso putoaisi kuin lehmänhäntä kun fyysinen puoli korvaantuisi ei-fyysisellä. Nytkin ollaan jo helisemässä sillä osastolla.
 
Viestejä
1 322
Vs: Susijengi 2017

vapaamuurari sanoi:
2 pelaajan pelikunnon vahvistumista odotetaan.

Tähän liittyen, tietääkö joku Roope Ahosen tilanteen? Ei ole pelannut yhdessäkään ottelussa, mutta tänäänkin oli punttisalilla muun jengin kanssa Urheiluruudun jutussa ja näin Roopen vaihtopenkillä viime Venäjä ottelussa tosin kokoonpanon ulkopuolella.

Vitalstatistix sanoi:
Tää on itse asiassa ihan mielenkiintoinen pointti. Väittäisin toki, että Koivisto pysyy Lindbomia paremmin nopeiden takureiden kyydissä puolustuksessa, mutta jos Lindbom / Koivisto tulis kuitenkin olemaan ensisijaisesti vaihtopelaajia keskimäärin pienillä tai pienehköillä minuuteilla, niin peluutuksella vois kai tietty aina varmistaa, että kentällä on pari vikkelämpää puolustajaa silloin kun Lindbom on kentällä?

Joo Koivisto on luultavasti parempi puolustamaan pieniä pelaajia mutta itse en kyllä Koivistoon sillä saralla luota. Ei loppujen lopuksi varmaan kovin iso asia kumpi heistä valitaan, ellei molempia valita ja Alex potkita pois. Ottaisin kyllä Alexin joukkueeseen. Luulen että Alexin valinta tai potkiminen vaikuttaa Erkin motivaatioon ja en usko että Dettman leikkii sen kanssa tällä kertaa, mutta pian se nähdään. Niin jos Alex edes on kunnossa...

Tarvittaisiin siis tulevaisuudessa yksi pelaaja lisää SG paikalle, joku joka on kolmostykki joka on myös puolustusspesalisti. Köyhän miehen Salin riittäisi minulle :p.

Kiitos Universiad-linkeistä. Pitää testata huomenna.
 
Viestejä
55
Vs: Susijengi 2017

Vitalstatistix sanoi:
Tää on itse asiassa ihan mielenkiintoinen pointti. Väittäisin toki, että Koivisto pysyy Lindbomia paremmin nopeiden takureiden kyydissä puolustuksessa, mutta jos Lindbom / Koivisto tulis kuitenkin olemaan ensisijaisesti vaihtopelaajia keskimäärin pienillä tai pienehköillä minuuteilla, niin peluutuksella vois kai tietty aina varmistaa, että kentällä on pari vikkelämpää puolustajaa silloin kun Lindbom on kentällä?

Rooli johon Koivisto joukkueeseen valitaan on nimenomaan olla muutama pakollinen minuutti toinen noista kahdesta "vikkelämmästä" pelaajasta ja heittää jokaisesta pallokosketuksesta joukkueen ollessa tukalassa tilanteessa.

Heittäminen on paljon muutakin kuin vastapalloon heittäminen, siinä on aika suuri ero millaisista tilanteista Koivisto ja Lindbom kykenevät laittamaan pallon ilmaan. Ja niin kuuluu ollakin kun verrataan täysin eri pelipaikan pelaajia.
 
Viestejä
4 073
Vs: Susijengi 2017

A. Murphy ehdottomasti sisään, Suomi elää puolustuksen kautta ja silloin asiassa ei ole kahta sanaa.

Lindbohmin Kalle on saanut paljon paskaa, osittain syystä ja osittain ilman syytä. Sanoisin, että MM-karsintoihin mukaan ja siellä pallot sisään.

Pidän ehdottomasti A. Murphya tällä hetkellä kokonaisvaltaisempana ja ehkä vähän kovempana psyykkisesti, ottaa kotiyleisöstä enemmän irti ja on oman korin lukkona.

Kallelle toivon pelkästään upeaa uraa, mahtavaa että Suomessa joku uskaltaa sanoa ääneen, että mä oon paras. (niin muuten ajattelee joukkuelajien huipuista suurin osa).
 
Viestejä
3 508
Vs: Susijengi 2017

Minä uskon vahvasti että kokoonpano on sovittu ja kerrottu pelaajillekin jo jonkin aikaa sitten. Se olisi aikamoisen epämukava kilpailutilanne jos viimeisellä viikolla vielä harjoituksissa kisailtaisiin pelipaikoista, ei hyvä käytäntö.

Luulenpa että kokoonpano on kerrottu ja sellaisilla varauksilla että jos joku isoista (4-5) loukkaantuu / sairastuu viime hetkellä, Calle astuu mukaan. Jos kolmosista joku loukkaantuu, Caven (mahdollisesti Calle) hyppää mukaan ja jos joku takamiehistä ei pysty, Nikkarinen pelaa.

En usko, että tässä viimeisellä viikolla halutaan hirveästi kilpailuttaa ja pitää miehiä löysässä hirressä. Kaikki 15 varmaan mukana joukkueen toiminnassa koko alkuturnauksen.

Tietääkö joku, onko joukkueella mahdollisuus vaihtaa kokoonpanoa loukkaantumistapauksessa esim ennen Istanbulin finaalien alkua? 1-2 loukkaantumista voi jokainen joukkue ehkä kestää, mutta jos 3-4 osuu kohdalle, vaikeaa tulee.
 
Viestejä
676
Vs: Susijengi 2017

PikkuMikko sanoi:
Minä uskon vahvasti että kokoonpano on sovittu ja kerrottu pelaajillekin jo jonkin aikaa sitten. Se olisi aikamoisen epämukava kilpailutilanne jos viimeisellä viikolla vielä harjoituksissa kisailtaisiin pelipaikoista, ei hyvä käytäntö.

Luulenpa että kokoonpano on kerrottu ja sellaisilla varauksilla että jos joku isoista (4-5) loukkaantuu / sairastuu viime hetkellä, Calle astuu mukaan. Jos kolmosista joku loukkaantuu, Caven (mahdollisesti Calle) hyppää mukaan ja jos joku takamiehistä ei pysty, Nikkarinen pelaa.

En usko, että tässä viimeisellä viikolla halutaan hirveästi kilpailuttaa ja pitää miehiä löysässä hirressä. Kaikki 15 varmaan mukana joukkueen toiminnassa koko alkuturnauksen.

Tietääkö joku, onko joukkueella mahdollisuus vaihtaa kokoonpanoa loukkaantumistapauksessa esim ennen Istanbulin finaalien alkua? 1-2 loukkaantumista voi jokainen joukkue ehkä kestää, mutta jos 3-4 osuu kohdalle, vaikeaa tulee.
Minä en ymmärrä, miksi Carl Lindbom ja numerot 4,5 mainitaan samassa lauseessa. Mies on puhdas 3 paikan pelaaja, korin alla ei tuolla vartalolla tee yhtään mitään. Onnistui kyllä Venäjää vastaan hyvin, mutta samat puolustusongelmat näytti edelleen olevan. Mies kierretään oikealta ja vasemmalta, seikka jota Kataja hyödynsi hyvin välieräpeleissä keväällä.
 
Viestejä
2 568
Vs: Susijengi 2017

PikkuMikko sanoi:
Minä uskon vahvasti että kokoonpano on sovittu ja kerrottu pelaajillekin jo jonkin aikaa sitten. Se olisi aikamoisen epämukava kilpailutilanne jos viimeisellä viikolla vielä harjoituksissa kisailtaisiin pelipaikoista, ei hyvä käytäntö.

Näin se luultavasti onkin. Lassi Tuovi sanoi eilisessä Urheiluruudussa suoraan, että kisajoukkuetta ei ole vielä julkistettu loukkaantumisten takia. Suurin osa maista ovat nyt julkaisseet kisamiehistönsä, mutta meillä seurataan loppumetreille asti ketkä ovat pelikunnossa ja ketkä eivät.

Nyt on selvä, että toipilaista Koponen ehtii kuntoutua ainakin riittävän hyvin, että pystyy pelaamaan. Ahosesta ei ole puhuttu mitään oikeastaaan missään vaiheessa kesää, joten pelaaminen em-kisoissa tuntuu varsin epätodennäköiseltä. Alex ja Junnu jättivät viime pelin väliin, mikä toivottavasti ei kerro mistään vakavammasta.Tuskinpa.
 
Viestejä
2 333
Vs: Susijengi 2017

Joukkue näemmä julkistetaan tänään.

Svenska YLE puffaa myös Lindbomia joukkueeseen, vaikka Dettman tuntuu puhuvan asiasta hiukan ympäripyöreämmin ja otsikkoon on otettu lainaus Dettmanin vastauksesta ihan eri kysymykseen... :)

"Carl Lindbom nära plats i EM-laget – Dettmann: Naturlig fortsättning på utvecklingen" https://svenska.yle.fi/artikel/2017/08/27/carl-lindbom-nara-plats-i-em-laget-dettmann-naturlig-fortsattning-pa-utvecklingen

Tässä vielä toi spekulointi itse jutusta (josta siis itse päättelisin, että Calle ei pelaa - mutta mene tiedä, kohtahan se varmaan kuullaan):

"Chefstränaren Henrik Dettmann offentliggör sin trupp på måndag, medan EM inleds på torsdag. Han var inte överraskad över Lindboms prestation i generalrepetitionen.

– ”Calle” har spelat bra hela sommaren. Det är jätteroligt att han lyckas och det är en naturlig fortsättning på hans utveckling.

Efter en sån insats blir han svår att sidsteppa från EM-laget?

– Det är sant, men det gäller alla som spelar bra. Under sommaren har alla haft bra matcher. Egentligen är det ett positivt problem att vi har många fina spelare.
"
 
Viestejä
18
Vs: Susijengi 2017

Kuka peliä sitten oikeesti johtaa Dettmann , Tuovi vai Rannikko ? Sellainen soppa tulossa, että peli menee
sekaisin lopuiltakin, kun ei tiedä mitä milloinkin pitäisi tehdä. Rannikko pitäisi potkia tuon takia pois joukkueesta. Se selvittää paljon peliä.
 
Viestejä
915
Vs: Susijengi 2017

Vitalstatistix sanoi:
Svenska YLE puffaa myös Lindbomia joukkueeseen, vaikka Dettman tuntuu puhuvan asiasta hiukan ympäripyöreämmin ja otsikkoon on otettu lainaus Dettmanin vastauksesta ihan eri kysymykseen... :)
[/i]"

Koripallo on myös kielipolitiikkaa. Huomionarvoista myös se, että näin avomielisiä lausuntoja eivät muut mediat ole tänä kesänä saaneet.
 
Viestejä
2 534
Vs: Susijengi 2017

Blut Blothers sanoi:
Kuka peliä sitten oikeesti johtaa Dettmann , Tuovi vai Rannikko ? Sellainen soppa tulossa, että peli menee
sekaisin lopuiltakin, kun ei tiedä mitä milloinkin pitäisi tehdä. Rannikko pitäisi potkia tuon takia pois joukkueesta. Se selvittää paljon peliä.
Iäkkäät pelaajat haluavat pelata hitaampaa peliä kuin nuoremmat pelaajat, koska heidän pelikäsitys tai mukavuusalue on erilainen kuin nuoremmilla. Pelkään, että Rannikko 37v ei ehkä ole valmis juoksemaan jalkoja altaan. Pelkään, että Rannikko rauhoittaa liikaa peliä vaikka pitäisi painaa kaasu pohjaan ja Rannikon rauhallisuus voi saastuttaa koko muun joukkueen. :-\
 
Viestejä
2 290
Vs: Susijengi 2017

Saakelin holmöt. :mad:
Katsokaa sanakirjasta pelisilmän kohdalta ja löytyy Rannikon kuva. Ne nuoret saa juosta munat vaahdossa ja ei silti ole joukkueelle läheskään niin hyödyllinen kuin Teemu on nyt. On kuin valmentaja itse pääsisi kentälle siltä pelkiltä karjumisen sijaan.
 
Viestejä
2 534
Vs: Susijengi 2017

gallup1 sanoi:
Saakelin holmöt. :mad:
Katsokaa sanakirjasta pelisilmän kohdalta ja löytyy Rannikon kuva. Ne nuoret saa juosta munat vaahdossa ja ei silti ole joukkueelle läheskään niin hyödyllinen kuin Teemu on nyt. On kuin valmentaja itse pääsisi kentälle siltä pelkiltä karjumisen sijaan.
Kiitos tarkasta ja osuvasta tilannekuvasta. Olemme siis samaa mieltä, että Rannikolla on suuri vaikutusvalta miten Suomi pelitapaansa toteuttaa. Toisaalta on huolestuttavaa, kun esimerkiksi todetaan, että Koposen on pakko pelata vaikka vasemmalla kädellä. Miten suuria kompromisseja Suomi on valmis tekemään? ??? Voihan tässä niinkin käydä, että kotikisoissa nähdään "ylikellotettu" Rannikko ja Suomi. ;D
 
Viestejä
622
Vs: Susijengi 2017

Hiukan on ihmetyttänyt tämä Teemu Rannikon johtamisen ihmettely. Miksi nämä kriitikot tuntuvat olettavan, että vuosikausia maajoukkueen mukana kulkenut ja toiminnalle vapaa-aikaansa uhrannut Teemu olisi jotenkin eri linjoilla tekemisten johtamisen kanssa kuin Dettmann (tai Tuovi?)?

Jos Teemu on tiukka siitä miten kentällä kuviot joustaan ja mitkä vaiheet missäkin järjestyksessä ja mistä merkistä lähdetään suorittamaan, miten se on pois Dettmannilta, joka voi keskittyä säätämään strategiaa, jos toiminta ei näytä olevan tarpeeksi tuloksellista kentällä? Kaikki aika minkä teemu käyttää yllättävien kuvioiden luomiseen ja toisille pelaajille ohjeistamiseen on pois Dettmannin vastuulta. On paljon helpompi vilkaista päältä ja todeta kelvolliseksi tai hiukan kommentoida mihin suuntaan, kuin luoda kaikki itse.

Olen vakuuttunut, että ollessaan erimieltä siitä mitä pelataan tai mitä yritetään, Henrik Dettmann ilmoittaa tahtonsa täyttämisen olevan sillä kertaa prioriteetissa korkeammalla kuin muiden mielihalut. Teemu saattaa olla perustellusti eri mieltä ja toteaa mielellään "mitä minä sanoin", jos valinta ei toimikaan mutta ei se ole kuin valintakysymys.

Siis luulisin.
 
Viestejä
423
Vs: Susijengi 2017

Blut Blothers sanoi:
Kuka peliä sitten oikeesti johtaa Dettmann , Tuovi vai Rannikko ? Sellainen soppa tulossa, että peli menee
sekaisin lopuiltakin, kun ei tiedä mitä milloinkin pitäisi tehdä. Rannikko pitäisi potkia tuon takia pois joukkueesta. Se selvittää paljon peliä.

Mitä! Itkunaurua tälle kommentille! ;D Rannikko potkia pois?

En tiedä ollaanko katsottu ollenkaan samoja pelejä, mutta kyllä toiminnassa nimenomaan on järkeä kun Rannikko on kentällä! Pakkipää alkaakin jo tuossa iässä olemaan "haaste", ja samaa pystyy sanomaan entisestä Susiejngin linkkuveitsestä Shawn Huffista. Kyllä jätkät silti paikkansa vielä ansaitsee hyvinkin, ei meillä parempiakaan ole.

Missä tilanteessa toiminta on ollut epäselvää valmentajien ja Rannikon kesken?
 
Viestejä
2 333
Vs: Susijengi 2017

Sunnuntain Urheiluruudussa Lassi Tuovi antoi ymmärtää, että Susijengin lopullinen kokoonpano ilmoitetaan maanantaina - saman päivän Svenska YLE:n jutussa oli haastateltu Dettmania ja siinä annettiin ymmärtää samoin. Pari viimeistä maata julkaisikin joukkueensa eilen, mutta Susijengistä ei ole kuulunut mitään.

Ikävä selitys olisi, että joukkueella on lisää loukkaantumishuolia (esim. Lee Jr. tai A. Murphy jotka oli poissa Venäjä-pelistä - tai Koposen käsi ei kestänytkään Venäjä-peliä?) ja nyt odotetaan lääkärien lausuntoja, tsekataan paikkojen kestävyyttä tms.? Jos kaikki olisivat kunnossa ja kyse olisi vain "positiivisesta ongelmasta", että Lindbom on pelannut hyvin ja pitää miettiä ns. viimeistä paikkaa - niin sen pohtimiseen on ollut aikaa viimeistään Italian keikasta lähtien, eli ne skenaariot on varmasti jo käyty läpi eikä sen vatvomiseen tarvittaisi tässä vaiheessa enää lisäpäivää / lisäpäiviä.

Peukut pystyyn, että olen väärässä.
 

M3

Viestejä
660
Vs: Susijengi 2017

Vitalstatistix sanoi:
Ikävä selitys olisi, että joukkueella on lisää loukkaantumishuolia

Urheiluruudussa Tuovi sanoi nimenomaan terveyshuolien olevan esteenä nimien julkaisemiselle.

Jos Lee ei ole täysin kunnossa, ei jalka nouse lattiasta edes sitä kahta senttiä minkä normaalisti. Odabasi nopeasti Taiwanista kehiin.
 
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös