Koripallo.com

Susijengi EM-kisoissa 2022

Ylläpito

Ylläpidon jäsen
Viestejä
4 452



 
Viestejä
28
Mä olen varmaan laskenut väärin, koska kaikki muut puhuu ihan toisista numeroista, mutta kysyn kuitenkin, mihin noi pistelaskelmat perutuu, kun itse tosiaan löydän ihan toiset numerot.

Lohko C / kolme jengiä kahdeksassa pisteessä (oletus: Italia voittaa Ison-Britannian tänä iltana) sijoilla 2-4. Lasketaan siis näiden kolmen keskinäiset pisteet.

Ukraina - Italia 84-73 (UKR +11 / ITA -11)
Italia - Kroatia 81-76 (ITA +5 / CRO -5)
Kroatia - Ukraina 90-85 (CRO +5 / UKR -5)

2. Ukraina 11 - 5 = +6
3. Kroatia 5 - 5 = 0
4. Italia 5 - 11 = -6

Tuon mukaan Kroatian olisi pitänyt voittaa peli seitsemän pistettä enemmän eli kahdellatoista noustakseen Ukrainan ohi? Eli ei ollut yhdestä vaparista kiinni?



Oli miten oli, on kovan näköinen jengi Kroatialla. Suomi voitti sen NBA-vahvistetun version kesällä, mutta nyt on astetta kovempi jengi kyseessä. Suomen voittopelissä Kroatian taakan kantoi kolmikko Hezonja, Bogdanovic ja Zubac. Nyt näiden vierellä pelaa myös Dario Saric ja Alban Jaleen Smith, sekä esim. Efesin Krunoslav Simon. Jengin kokonaistaso on sekä kovempi että laajempi kuin kesällä.
Matematiikan Nobel tästä päättelystä! Nyt menin sanattomaksi. Niin. Ja Pöllä Susijengiin!
 
Viestejä
1 322
Kaikki varmaan ymmärtää englantia, niin tässä selitys sille mitä arvelinkin. Lainaus jonkun youtube-kommentista, mutta uskon että tässä tapauksessa se pitää paikkansa. Eli ei Kroatia siinä nyt juuri Suomea välttämättä halunnut. Kroatialle oli ihan sama mikä vastus pudotuspelin ensimmäisellä kierroksella on, kunhan se ei ollut Serbia. Kroatia haki tässä sitä etteivät he kohtaisi Sloveniaa pudotuspelien toisella kierroksella.

"Bogdanovic didn't want to win by 9 because it would send them to play Slovenia in the round of 8 so he chose to miss free throws and be in the bracket with Lithuania or Spain instead pending Croatia wins it's round of 16 game."
 
Viestejä
2 534
Pelaa tasollaan, mutta se taso on vaan liian huono arvokisoihin.
Minun mielestäni Seppälän erikoistaidot sopivat juuri näihin arvokisoihin. Tänäänkin Seppälä hämmensi oikein kunnolla. Ilmeisesti minulla on vaan erilainen käsitys siitä minkälaisia erikoisominaisuuksia huippupelinrakentajalla tulisi olla...
 
Viestejä
2 534
Sekin tietysti asteen verran ylimielistä, että Suomi skipataan kokonaan ja siirrytään puolivälierän vastukseen...

***

Huolestuttavaa sen sijaan on, että Susijengin sisällä on kehkeytynyt eripuraa ja osa joukkueesta vaatii kapteenin vaihtamista kesken turnauksen.


Huff johtaa joukkuetta ns. "isän kädellä". Hänellä on valmentajan ote tuohon toimintaan. Onkohan Huff jo ehtinyt tehdä noita valmentajan hommia?

Salinin johtotyyli vaikuttaisi enemmänkin sellaiselta ns. "äidin huolehtimiselta". Varmasti kumpikin voi toimia. Olen näkevinäni selvän sävyeron kahden johtajan välillä.
 
Viestejä
1 322
Sekin tietysti asteen verran ylimielistä, että Suomi skipataan kokonaan ja siirrytään puolivälierän vastukseen.

Todellakin. Sen pitäis antaa motivaatiota Suomelle.

GBR 20-29 Italia ekan neljänneksen jälkeen.

Serbia 34-18 Puola, kun 13 min pelattu.

Näyttäis siltä että mitään yllättävää ei ole tapahtumassa.
 
Viestejä
1 322
Huff johtaa joukkuetta ns. "isän kädellä". Hänellä on valmentajan ote tuohon toimintaan. Onkohan Huff jo ehtinyt tehdä noita valmentajan hommia?

Huffista voisi kyllä oikeasti leipoakkin valmentajan. Tapahtuihan niin yllättävästi Möttölänkin kohdalla. En itse niin kuvitellut tapahtuvan. Huffia tai Möttölää ei pelaajauriensa aikana ajateltu mun mielestä hirveinä taktikkoina (vertaus Teemu Rannikko). Molemmat ovat (kohta) entisiä maajoukkuekapteeneita ja enemmän tsempparityyppisiä henkilöitä. Jos Huffia valmennus kiinnostaisi niin uskon että urapolku voisi olla saman tyyppinen kuin Möttölällä. Aloittaa juniorisarjoissa ja päävalmentajana vain pienemmissä sarjoissa. Sitten jossain vaiheessa vaikka korisliiigan apuvalmentajaksi.
 
Viestejä
2 534
Huffista voisi kyllä oikeasti leipoakkin valmentajan. Tapahtuihan niin yllättävästi Möttölänkin kohdalla. En itse niin kuvitellut tapahtuvan. Huffia tai Möttölää ei pelaajauriensa aikana ajateltu mun mielestä hirveinä taktikkoina (vertaus Teemu Rannikko). Molemmat ovat entisiä maajoukkuekapteeneita ja enemmän tsempparityyppisiä henkilöitä. Jos Huffia valmennus kiinnostaisi niin uskon että urapolku voisi olla saman tyyppinen kuin Möttölällä. Aloittaa juniorisarjoissa ja päävalmentajana vain pienemmissä sarjoissa. Sitten jossain vaiheessa vaikka korisliiigan apuvalmentajaksi.
Sä puhut Rannikon kohdalla penkkivalmentamisesta. Se on osa-alue, joka näkyy katsojalle. Taktikko on minun silmissäni sellaista penkkivalmentamista.

Nuo kaikki kolme herraa ovat myös osaavia taitovalmentajia. Toki Rannikko on pelinrakentaja ja Hanno on sentteri eli heidän osaamisalueensa ovat keskenään erilaisia. Shawnin osaamisalue on kai siltä väliltä.

Taitovalmentaminen on kädestä pitäen opettamista. Ei voi olettaa, että joku muu sen hoitaa. Pitää vaan laittaa haalarit päälle ja alkaa hommiin. Usein vaikka jotain itse jo osaa niin pitää hakea se tieto muualta miten tämän tiedon saa toiselle siirrettyä.

Taktiikkavalmentaminen on raakaa työtä sekin, mutta eri tavalla kuin taitovalmentaminen. Hannolla on ollut nöyryyttä ja viitseliäisyyttä kehittää ja jalostaa omaa valmennusosaamistaan. Toivottavasti Shawnilla ja Rannikolla riittäisi valmennushommiin yhtä paljon nälkää kuin Hannolla.
 
Viestejä
33
Ylen tekstitv etusivu: potkisjoukkue hävisi. Kyllä tämäki saadaan futisforumilla koriksen syyksi.
Mitä siellä pitäisi lukea? Ehkäpä uutisoida vieläkin iltapäivällä pelatusta korismatsista, kun se futismatsi on juuri äsken päättynyt?

Jonkun verran futisforumia lukeneena: ei siellä korista syytetä juuri mistään, vaan kritiikki kohdistuu jääkiekkoon. Kannattaa tutustua vaikka Muu urheilu-osa-alueen korismaajoukkuetta koskevaan keskusteluun, jossa ei kukaan esimerkiksi kannata Suomen vastustajia, toisin kuin säännönmukaisesti tapahtuu jääkiekkomaajoukkueen osalta.
 
Viestejä
4 028
Mitä siellä pitäisi lukea? Ehkäpä uutisoida vieläkin iltapäivällä pelatusta korismatsista, kun se futismatsi on juuri äsken päättynyt?

Jonkun verran futisforumia lukeneena: ei siellä korista syytetä juuri mistään, vaan kritiikki kohdistuu jääkiekkoon. Kannattaa tutustua vaikka Muu urheilu-osa-alueen korismaajoukkuetta koskevaan keskusteluun, jossa ei kukaan esimerkiksi kannata Suomen vastustajia, toisin kuin säännönmukaisesti tapahtuu jääkiekkomaajoukkueen osalta.

Olen tutustunut ja koripallo on saanut kyllä vuosien varrella osansa. Mutta se siitä aiheen vierestä. :)
 
Viestejä
1 327
Kroatia on tosi paha vastus. Ihan eri jengi kuin se joka voitettiin karsinnoissa. Kaikki kunnia heille siitä, että pelasivat itselleen helpomman kaavion. Niin se turnauksessa kuuluukin tehdä.
 
Viestejä
657
No kyllähän Kroatia on aivan eri potentiaalin joukkue kuin Puola tai Tshekki. Suomella on toki mahdollisuus voittaa, mutta altavastaajana lähdetään tähän otteluun

Millä perusteella Suomi on altavastaaja? Suomi kaatoi Kroatian kuitenkin vieraskentällä tärkeässä pelissä. Kroatialta puuttui toki Saric ja jenkkitakamies, mutta kuitenkin vierasvoitto tuolta oli kova temppu.
 
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös