Koripallo.com

Susijengin tulevaisuus - miten otetaan seuraava askel?

Viestejä
4 028
Joskus 8-vuotiaana sanottiin, että voitin väittelykisan! Pitänee sanoa, että hävisin nyt arvostamalleni kirjoittellijalle, Sepille. ;)

Mukavaa loppuvuotta kaikille!
 
Viestejä
1 105
Kiitos, .com. Niinku teki mieli vängätä, joulun pyhinä sellaiseen on niukasti tarjolla muualla kuin netissä. :rolleyes:

Itsehän en muuten lätkästä välitä yhtään. Todella tylsä laji. :)

Siunattuja juhlapyhiä palloilevalle kansalle toivoo Sepi.
 
Viestejä
4 028
Kiitos, .com. Niinku teki mieli vängätä, joulun pyhinä sellaiseen on niukasti tarjolla muualla kuin netissä. :rolleyes:

Itsehän en muuten lätkästä välitä yhtään. Todella tylsä laji. :)

Siunattuja juhlapyhiä palloilevalle kansalle toivoo Sepi.

Ihan mukavaa on joskus vähä väitelläki. :)

Itsehän olen OPEROINUT täällä omien viestien poistajana, muokkaajana ja muutenkin yleisenä palstaklovnina usein.

Kenellekään en pahaa silti halua, vaikka joskus vähä tyhmempiä on tulluki tukistettua.
 
Viestejä
2 534
......
Se on nähty, että sisäpalloilulajien on todistettava parempien pelipaikkojen tarve.
........
Ja sitten kukin voi vähän katsoa, että ketä kannattaa äänestää kaupunginvaltuustoon tulevissa kunnallisvaaleissa. Siellä kaupungin luottamusmieshallinnossa nämä pelipaikkaratkaisut tehdään
......
Asun itse Helsingissä Kehä1-tien varrella asuinalueella, jossa pelataan paljon koripalloa ja josta on tullut ja tulee jatkuvasti hyviä pelaajia. Meidän seuran pääkoulussa on kaksi salia, joista toinen on kooltaan 200 neliötä ja toinen 100 neliötä. Näitä hieman vanhoja ja nykymitoituksien mukaan "ahtaita" koripallokenttiä on tällä tienoolla paljon.

Uusia halleja rakennetaan tänne tällä hetkellä 3kpl, joissa on yhteensä lattiapinta-alaa 10 000 neliötä. Meidän seura on saanut käyttää HBA:lta ylijääneitä vuoroja hieman lähempänä ydintä. Nyt sinnekin on tulossa lisää lattiaa 14 000 neliötä. Sanoisi, että tämä hallirakentaminen on menossa oikeaan suuntaan...
 
Viestejä
4 028
Otetaanpa tähän perussuomalaisen itkun väliin vähä uusikin näkemys.

Meillä on aika hienosti valmennus mennyt eteenpäin, taitaa ulkomaillakin monta tyyppiä olla aika vastuullisissa rooleissa.

Tässäkin ketjussa on mainittu serbit, mun mielestä ois mahtavaa ku osasta meidän pelaajista tulis samanlaisia ku ko. maan urheilijat. Esim. Djokovic saa yleisön haukuista vaa lisää energiaa, meinaan siis että tuettais vähä semmosta kusipäisyyttäkin eikä kaikki ois aina niin tasapaksua. Ja loput E-sportiin.

Doncic (slo) vinkuu jokaisen tilanteen jälkeen, koettaa saada yliotetta tuomareista.

Tämä ei siis ollut haukku junnukoutseille.
 
Viimeksi muokattu:
Viestejä
2 534
Otetaanpa tähän perussuomalaisen itkun väliin vähä uusikin näkemys.

Meillä on aika hienosti valmennus mennyt eteenpäin, taitaa ulkomaillakin monta tyyppiä olla aika vastuullisissa rooleissa.

Tässäkin ketjussa on mainittu serbit, mun mielestä ois mahtavaa ku osasta meidän pelaajista tulis samanlaisia ku ko. maan urheilijat. Esim. Djokovic saa yleisön haukuista vaa lisää energiaa, meinaan siis että tuettais vähä semmosta kusipäisyyttäkin eikä kaikki ois aina niin tasapaksua. Ja loput E-sportiin.

Doncic vinkuu jokaisen tilanteen jälkeen, koettaa saada yliotetta tuomareista.

Tämä ei siis ollut haukku junnukoutseille.
Tuo on valintakysymys minkälaista kovuutta halutaan pelaajille opettaa. Kaikki "muu" pelaaminen on pois keskittymisestä itse pelaamiseen. Oma käsitys kovuudesta on se Bond-pahis "Jaws", joka vastoinkäymisten jälkeen karisti pölyt olkapäiltään ja sitten jatkoi hommia....
 
Viestejä
4 028
Tuo on valintakysymys minkälaista kovuutta halutaan pelaajille opettaa. Kaikki "muu" pelaaminen on pois keskittymisestä itse pelaamiseen. Oma käsitys kovuudesta on se Bond-pahis "Jaws", joka vastoinkäymisten jälkeen karisti pölyt olkapäiltään ja sitten jatkoi hommia....

Juu, en minä pahalla tarkoittanut. Luulen vain, että esim. Late ois vähä vittumaisemmalla päällä saanut jo aika kovan sopparin muutama päivä sitten.

Tietysti Susijengi on pärjännyt sillä hyvällä joukkuehommalla, mutta aina se on jäänyt siihen top 16-kohtaan EM-kisoissa.
 
Viestejä
2 534
Juu, en minä pahalla tarkoittanut. Luulen vain, että esim. Late ois vähä vittumaisemmalla päällä saanut jo aika kovan sopparin muutama päivä sitten.

Tietysti Susijengi on pärjännyt sillä hyvällä joukkuehommalla, mutta aina se on jäänyt siihen top 16-kohtaan EM-kisoissa.
Minun mielestä suomalaisten 1vs1 pelaamista pitäisi parantaa. Päinvastainen ajattelu on, että 1vs1 asiat voidaan sivuuttaa, koska niitä tarvitaan vähemmän kuin muita tärkeämpiä asioita. Esim. Brian McCormick onko henkilö jota olen kuunnellut satoja tunteja. Minun käsitykseni mukaan McCormick ei ole 1vs1 pelaamisen puolesta puhuja.

Minulle kusipäisyys ja kovuus tarkoittavat eri asioita. Toinen on sellainen asia, jonka haluaisin kitkeä pois ja toista yritän parhaani mukaan opettaa.
 
Viimeksi muokattu:
Viestejä
4 028
Minun mielestä suomalaisten 1vs1 pelaamista pitäisi parantaa. Päinvastainen ajattelu on, että 1vs1 asiat voidaan sivuuttaa, koska niitä tarvitaan vähemmän kuin muita tärkeämpiä asioita. Esim. Brian McCormick onko henkilö jota olen kuunnellut satoja tunteja. Minun käsitykseni mukaan McCormick ei ole 1vs1 pelaamisen puolesta puhuja.

Minulle kusipäisyys ja kovuus tarkoittavat eri asioita. Toinen sellainen asia, jonka haluaisin kitkeä pois ja toista yritän parhaani mukaan opettaa.

Varmaan ymmärsit mitä tarkoitin.
 
Viestejä
2 831
Otetaanpa tähän perussuomalaisen itkun väliin vähä uusikin näkemys.

Meillä on aika hienosti valmennus mennyt eteenpäin, taitaa ulkomaillakin monta tyyppiä olla aika vastuullisissa rooleissa.

Tässäkin ketjussa on mainittu serbit, mun mielestä ois mahtavaa ku osasta meidän pelaajista tulis samanlaisia ku ko. maan urheilijat. Esim. Djokovic saa yleisön haukuista vaa lisää energiaa, meinaan siis että tuettais vähä semmosta kusipäisyyttäkin eikä kaikki ois aina niin tasapaksua. Ja loput E-sportiin.

Doncic vinkuu jokaisen tilanteen jälkeen, koettaa saada yliotetta tuomareista.

Tämä ei siis ollut haukku junnukoutseille.


Niin, ja sitten on HBA:ssa Sten, Katajassa Virtanen ja Virossa nykyään Toijala, ja Nokialla Gibson. Kaikki ex- pelureita, jotka peliuran jälkeen laittaneet haalarit niskaan ja hypänneet valmennushommiin. Ja saaneet näkyvyyttä kv- seurajoukkuekilpailusta, mm. Europe Cupista/Mestarien liigasta. Ja tästä päästäänkin siihen, kuten pelaajienkin kohdalla; Pitäisi saada lisää suomalaisia jengejä euroopan kentille Katajan lisäksi. Lisää kovempia pelejä, lisää kovempaa tempoa, lisää näkyvyyttä joukkueelle, pelaajalle, ja valmentajalle. Todella hyvä paikka antaa näyttöjä, ja päästä suurempiin ympyröihin. Tähän pitäisi myös keskittyä suomalaisessa koripallossa, ja liitonkin tukea enempi kv sarjoihin lähtemikseksi.

Toki ymmärrän, että organisaation ja olosuhteiden täytyy olla kunnossa, joten; kaikki vaikuttaa kaikkeen. Esim. Katajahan olisi jälleen tällä kaudella eurooppaan lähtenyt ja päässyt suoraan lohkovaiheeseen europecupissa ilman karsintoja,mutta korona nyt tällä kaudella tuli väliin, ettei eurooppaan lähdetty. Ensi kaudella sitten ollaan taas varmasti mukana eurosarjoissa. Mitä enemmän eurovuosia takana, sitä enemmän euroranking pisteitä, sitä varmempi päästä ilman karsintoja mukaan suoraan lohkovaiheeseen. Katajakin kuitenkin oli eurorankingissa kesän alussa n.sijoilla 60-70, eli ihan hyvin.

Muttamutta, eipäs jouluna kiistellä, mutta hynttyyt pitäs laitella yhteen tässäkin asiassa. ;) Puks ;)
 
Viestejä
4 028
Ei kannata seurata, et löydä pimeimpia porukoita kuin jostain futisforumilta ne "kuningaslajinsa oikeinkannattajat". Mielenkiinnolla odotan, milloin heidän kaiken muun urheilun vihaamisensa nostaa Suomen jalkapallon uusiin sfääreihin.
Tämä kaikenmaailman kendot, skodacupit, yleisturhailut ja muut haukkumiset on levinneet harmi kyllä sieltä tänne. Ennen täällä ei sellaista ollutkaan.

Kaikki oli vaa yksinkertaisesti ennen paremmin, sen mittasivat kansankysely-ykköset, kun Salen jännittäviä ja "yllättäviä" pipolätkämatseja seurasivat.

Samoilla mittareilla myös Kim yong Unin suosiota (120%) seurattiin, samalla kun Jiipee84:n kommenteista nautittiin.

Erityisesti olen jäänyt kaipaamaan New Amsterdam Hornersien ketjua vuodelta 2004, uudet kirjoittajat ovat pilanneet senkin.
 
Viimeksi muokattu:
Viestejä
4 028
Toisessa ketjussa oli vähän kommenttia parin kuukauden päässä odottavasta Sveitsi-matsista. Tilannehan taitaa olla osittain sama kuin 2.7.2018 Islantia vastaan?

Silloin toki saatiin "vasta" jatkokarsintapaikka. :)
 
Viestejä
4 028
Näköjään Eurobasketista 2022 tippuvat joutuvat menemään myös toiselle kierrokselle MM 2023 -karsinnoissa, mikäli oikein ymmärsin. Turnaukseen päässeet puolestaan menevät kolmannelle kierrokselle.

On siis Sveitsi-matsissa panosta.
 
Viestejä
181
Näköjään Eurobasketista 2022 tippuvat joutuvat menemään myös toiselle kierrokselle MM 2023 -karsinnoissa, mikäli oikein ymmärsin. Turnaukseen päässeet puolestaan menevät kolmannelle kierrokselle.

On siis Sveitsi-matsissa panosta.
Näin on ja tos pelis on kyse Susijengin tulevaisuudesta, koska on todella tärkeetä saada sitte noita yliopisto koripalloilijoita EM-Kisoihin. Eli Sveitsi peliin on kyl pakko saada sekä Koponen että Salin että päästään aika varmuudella EM-Kisoihin. Pelaamaton Koponen parempi kuin kaikki muut meidän pointit. Koponen ja Salin vielä loistavia puolustajia ja hyökkäyspäässä elintärkeitä Susijengille!
 
Viestejä
2 415
Näköjään Eurobasketista 2022 tippuvat joutuvat menemään myös toiselle kierrokselle MM 2023 -karsinnoissa, mikäli oikein ymmärsin. Turnaukseen päässeet puolestaan menevät kolmannelle kierrokselle.

On siis Sveitsi-matsissa panosta.

Joo. Ja tuo "pre-qualifiers second round" pelataan ensi kesänä ennen marraskuussa alkavien karsintojen alkua.

The dates for the FIBA Basketball World Cup 2023 European Pre-Qualifiers Second Round to be held on the 11th, 14th, 18th, 21st, 25th and 28th August 2021.

1610176181317.png
 
Viestejä
2 534
Mikä on Kotin tilanne? Selviääkö Suomi seuraaviin MM-kisoihin ilman Kotin panosta? Löytyykö Kotin kikkapussista vielä jotain mitä ilman Suomi ei pärjää? Mikä rooli Kotilla on Suomen maajoukkueessa tulevaisuudessa?
 
Viestejä
2 415
Näin on ja tos pelis on kyse Susijengin tulevaisuudesta, koska on todella tärkeetä saada sitte noita yliopisto koripalloilijoita EM-Kisoihin. Eli Sveitsi peliin on kyl pakko saada sekä Koponen että Salin että päästään aika varmuudella EM-Kisoihin. Pelaamaton Koponen parempi kuin kaikki muut meidän pointit. Koponen ja Salin vielä loistavia puolustajia ja hyökkäyspäässä elintärkeitä Susijengille!

No onneksi Koponen on nyt menossa Italiaan..

 
Viestejä
5 495
Sajantila siirtyy sitten loppukaudeksi Labaan. Tämän kauden perusteella (Besselink, Sajantila,Blomgren jne.) näyttäisi siltä, että nuoret pelaajat ovat vihdoinkin tajunneet, ettei divarista voi hypätä suoraan NCAA:n ykköstasolle. Tätähän täälläkin on minun lisäksi moni muukin hokenut jo pitkän aikaa.

Tällä hetkellä nuorten pelaajien osalta näyttää paljon paremmalta kuin vielä vuosi sitten. Jostain kun saataisiin vielä kv-tason nuori pointti mukaan maajoukkueympyröihin, niin tilannehan olisi jo majun osalta varsin hyvä.
 
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös