Koripallo.com

WU18 kesä2022

Viestejä
3 498
Hieno voitto ja 7.sija, komea suoritus.
Kun nyt katsoin ensimmäistä kertaa Suomen rosteria kokonaisuudessaan, huomasin että puolet jengistä saa pelata myös ensi kauden U-18 kisoissa, mm Aarnisalo ja Lemmilä ja Helsten, kaikki aloitusviisikon pelaajia.
Jos kehitys jatkuu samanlaisena, voisin veikata että joko Aarnisalo tai Lemmilä (tai molemmat) ovat vuoden kuluttua samojen kisojen AllStar -viisikossa
 
Viestejä
48
Upea sijoitus ja viimeisen ottelun voitto! Täytyy myös muistaa, että Suomi voitti ensimmäisessä ottelussa Liettuan joka eteni finaaliin. Eniten kehittyneet pelaajat turnauksen aikana olivat Lemmilä ja Syla. Oli hienoa katsoa Sylan harhautuksia postissa ja itsevarmuuden kasvua turnauksen loppua kohden. Lemmilä on jo muutaman vuoden päästä valmis kulkemaan Awakin viitoittamaa tietä. Kolmen pisteen heitot tulee olla valikoimassa tulevaisuudesa. Noin hyvään heittotekniikkaan kuin hänellä on se ei liene vaikeaa. Nyt on Suomen tytöillä 9. ja 7. sija. Toivotaan U16 vuotiailta sijoitusta kympin joukkoon, niin voidaan puhu kokonaisuudesta, joka yltää lähelle kiitettävää.
 
Viestejä
1 008
Upea sijoitus ja viimeisen ottelun voitto! Täytyy myös muistaa, että Suomi voitti ensimmäisessä ottelussa Liettuan joka eteni finaaliin. Eniten kehittyneet pelaajat turnauksen aikana olivat Lemmilä ja Syla. Oli hienoa katsoa Sylan harhautuksia postissa ja itsevarmuuden kasvua turnauksen loppua kohden. Lemmilä on jo muutaman vuoden päästä valmis kulkemaan Awakin viitoittamaa tietä. Kolmen pisteen heitot tulee olla valikoimassa tulevaisuudesa. Noin hyvään heittotekniikkaan kuin hänellä on se ei liene vaikeaa. Nyt on Suomen tytöillä 9. ja 7. sija. Toivotaan U16 vuotiailta sijoitusta kympin joukkoon, niin voidaan puhu kokonaisuudesta, joka yltää lähelle kiitettävää.
Sylan itseluottamus on kasvanut aimo harppauksin. Se tietää hyvää ensi vuoden kisoihin ja jo sitä ennen kotimaan naisten liigaan.
 
Viestejä
262
Hieno voitto ja 7.sija, komea suoritus.
Kun nyt katsoin ensimmäistä kertaa Suomen rosteria kokonaisuudessaan, huomasin että puolet jengistä saa pelata myös ensi kauden U-18 kisoissa, mm Aarnisalo ja Lemmilä ja Helsten, kaikki aloitusviisikon pelaajia.
Jos kehitys jatkuu samanlaisena, voisin veikata että joko Aarnisalo tai Lemmilä (tai molemmat) ovat vuoden kuluttua samojen kisojen AllStar -viisikossa

En tiedä olenko itse lyönyt odotukset jo niin korkealla vai pelasiko Lemmilä puolikuntoisena, mutta täytyy myöntää, että odotin itse häneltä jopa vielä parempaa turnausta kuin mitä hän nyt pelasi.

Älkää ymmärtäkö väärin, Lemmilän tilastolukemat 13/9 noihin minuuttimääriin ovat oikein mallikelpoiset, mutta jotenkin toivoisin vielä enemmän kehitystä kokonaisvaltaisessa pelaamisessa Elsalle. Itse kun pidän häntä kaikkien aikojen suomalaislupauksena, jopa kovempana mitä Kuier oli samassa iässä.

Joka tapauksessa, kaikin puolin erittäin kova saavutus joukkueelta ja tuo mainitsemasi fakta, että kolme viidestä avausviisikon pelaajasta on nuorempaa ikäluokkaa, lupaa todella hyvää ensi kesää ajatellen.
 
Viestejä
1 008
En tiedä olenko itse lyönyt odotukset jo niin korkealla vai pelasiko Lemmilä puolikuntoisena, mutta täytyy myöntää, että odotin itse häneltä jopa vielä parempaa turnausta kuin mitä hän nyt pelasi.

Älkää ymmärtäkö väärin, Lemmilän tilastolukemat 13/9 noihin minuuttimääriin ovat oikein mallikelpoiset, mutta jotenkin toivoisin vielä enemmän kehitystä kokonaisvaltaisessa pelaamisessa Elsalle. Itse kun pidän häntä kaikkien aikojen suomalaislupauksena, jopa kovempana mitä Kuier oli samassa iässä.

Joka tapauksessa, kaikin puolin erittäin kova saavutus joukkueelta ja tuo mainitsemasi fakta, että kolme viidestä avausviisikon pelaajasta on nuorempaa ikäluokkaa, lupaa todella hyvää ensi kesää ajatellen.
Erinomainen turnaus joukkueelta. Suomi oli muuten ainoa joukkue, joka kisoissa voitti nyt EM-mestari Liettuan
 
Viimeksi muokattu:
Viestejä
40
En tiedä olenko itse lyönyt odotukset jo niin korkealla vai mainitsemasi fakta, että kolme viidestä avausviisikon pelaajasta on nuorempaa ikäluokkaa, lupaa todella hyvää ensi kesää ajatellen.

Varsinkin kun nuoremman ikäluokan pelaajia oli avauksessa neljä ja joukkueessa kaiken kaikkiaan viisi
 
Viestejä
405
Hienointa tuossa U18 -menestyksessä Susiladiesien kannalta on se, että siellä oli 2 kpl yli 195 senttistä tyttöä kehittymässä tuleviin maajoukkuepeleihin. Alle 180:sistä pointeista/kakkospaikan pelaajista meillä on jo ylitarjontaa, vaikka toki olisi kiva, jos joku/jotkut heistä nousisivat euroliigatasolle. Seuraavaksi tarvittais sitten 185-189 senttisiä kovan fysiikan ja kovan taitotason omaavia laitureita.
 
Viestejä
1 008
Juste Jocyte otti sitten oman paikkansa, odotetusti

Jatkan tästä pelaajasta vielä

Olen seurannut Juste Jocyten pelejä EYBL-pelien ajoilta. EYBL:n vuosina 2017/2017 U17 Division 1 (2003/2004) turnauksessa hänet rankattiin sijalle #29.

Silloinen joukkueen top- pelaaja oli Urte Cizauskaite, joka tänä vuonna pelasi EM-kisoissa Liettuan U20 joukkueessa. Eli Jocyte antoi vielä odottaa itseään huippupelaajana. Läpimurto hänellä oli 13-vuotiaana vuoden 2019 EM-kisoissa U16 kun Liettua sijoittui hopealle Venäjän voittaessa kultaa. Kisojen MVP:ksi valittiin Venäjän Anastasiia Kosy, itse olisin valinnut Jocyten, mielestäni paremmilla statseilla. Samana vuonna hän pelasi Liettuan naisten maajoukkueessa. Loppuvuodesta 2019 hänestä tuli Ranskan nuorin Ligue Femine de Basketball -pelaaja

Jocyte on tullut monelle suomalaiselle silloiselle junnupelaajalle ja nykyisille 2002/2003 pelaajalle tutuksi, PHYK:n ja Hongan joukkueiden osallistuessa useana vuonna EYBL-turnauksiin ja sitä kautta myös liettualaisen pelejä on tullut seuratuksi. EYBL-turnausten kautta suomalaiset juniorit saivat hyvää kokemusta kovista ulkomaisista joukkueista. Toinen ulkomainen pelaaja juniorikausilta on Ruotsin Matilda Ekh, tosin enimmäkseen PM-kisojen kautta. Tanskan 02 ikäluokka - Hörsholmin, BK Amagerin ja BMS:n -joukkueista antoi junioriturnauksissa kelpo vastuksen. Nyt tuo joukko on "hävinnyt".

Näitä kahta yllämainittua seuraan jatkossakin ja tietenkin myös suomalaisten pelaajien edesottamuksia - upeita pelaajia kaikki tyynni.
 
Viimeksi muokattu:
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös