Koripallo.com

Elisa Viihde & koristelevisiointi

Viestejä
6 444
Posin kautta!! Fanseat kävi täällä KYSYMÄSSÄ lähetysten seuraamisen ongelmista! Hienoa! (Muistan kyllä.)

Niin no eivät ne kyselyt millään tavalla eteenpäin johtaneet, mutta olihan se mukava huomata, että asiakaspalvelun Veijo edes näennäisesti yritti.

Ja kyllä. Minä olen valmis maksamaan muutaman euron enemmänkin kuukausimaksua, mikäli se turvaa edes jollain tavoin palvelun tulevaisuutta. Korisliigan katsojilta kerätyt 7,90 Eur/kk eivät ole mikään kultakaivos, sen jokainen ymmärtänee. Tässä on myös olemassa kakkosvaihtoehto, jossa ensi syksynä tähän samaan aikaan päivittelemme, mikä meni vikaan, kun Korisliigan nettistriimauksia ei enää alkavalla kaudella tarjota. En nimittäin ajatellut vuoden päästäkään lähteä Joensuuhun asti vieraspeleihin, Kotkan reissullakin istumalihakset puutuvat jo riittävissä määrin.
 
Viestejä
622
Nonii, Elisan maksuttomat tunnukset rekisetröin jo aiemmin enkä huomannut siinä mitään hässäkkää, minulla kun sellaisia ei aiemmin ole ollut. Sähköpositin tuli tunnusten aktivointiviesti ja siinä ollutta linkkiä klikkaamalla sekin hoitui.
Tänään asensin kännyn kaupasta Elisa viihde -sovelluksen. Löytyi ja asentui vanhaan WinPhone8.2 kapulaan nikottelematta, mikä kyllä yllätti. Vielä en siis ole maksanut mitään enkä sitoutunut minkään maksamiseen.
Koska Karhun BCL-karsintaottelu on huomenna tulossa 18:20Elisa viihde Sport 1:ltä, jota siis laajakaistaansa varten viihteen hankkineet saavat katsella kaupantekijäisinä, täytynee se kuukausimaksullinen sporttipaketti ottaa maksettavakseen €7,90/kk. Katsotaan sitten kuinka kukkuu.
Tänään on sitten kiinnostuneille harjoitusotteluita naisten korisliigasta tai HBA Märsky - MuKi viihdesport2:lta.

Selaimessa ohjelmaopas on käytöltään hiukan erikoinen mutta aikaisemmin mainitun, alas jäävän vierityspalkin lisäksi näkyvissä olevia kanavia voi selata kanavien tasolla oikealla ja vasemmalla olevia väkäsiä klikkailemalla tai valitsemalla ruudun yläosista yhdeksän pisteen dominoruudun, jolloin kanavalistaus tulee linkkeinä sivun yläreunaan. Valitettavasti en ole löytänyt selaimesta tapaa ottaa katseluun yhtä kanavaa kerrallaan, kuten puhelimessa helposti käy. Kun ohjelmat rivittyvät esitysaikajärjestyksessä karkeasti eri kanavilla samoille kohdille, jää näillä vain yhden tai kaksi ohjelmaa vuorokaudessa välittäville kanaville ohjelmalistaa kamalasti tyhjää tilaa ja sen ohjelman löytäminen edellyttää sivun kelailua ylös alas, varsinkin, jos "Näytä menneet" -laatikko on valittuna.
 
Viestejä
2 333
Arkisto on tulosssa myös elisaviihde.fi:hin myöhemmin. Pyritään saamaan vielä tämän vuoden puolella mutta tarkkaa ajankohtaa ei vielä ole tiedossa.
Eli matseja voi katsoa jälkikäteen joskus kauden puolivälissä - sitä ennen vain livenä?

Samaa mieltä muutaman muun kanssa, että kunnollisesta palvelusta maksaisi enemmänkin, mutta huonosta ei maksaisi tätä vähääkään. Jokaisella on toki oma kipurajansa - ja ihan asiallinen on sekin argumentti, että kun tällä samalla hinnalla sai viime vuonna selvästi parempaa palvelua (yhtäaikais- ja jälleenkatselumahdollisuus + Europelejä), niin pettymys on suuri.

Mahdollisuus katsoa pelejä jälkikäteen on yksi oleellisimpia vaatimuksia koska oman joukkueen vieraspelien lisäksi niitä halutaan katsoa kun ei ehditä itse paikalle (eikä siis voida olla myöskään streamin ääressä) - tai kun ollaan kiinnostuneita muistakin kierroksen peleistä (eikä voi samaan aikaan katsoa useampaa peliä).
 
Viestejä
670
Tuli tässä vaan mieleen että kaipa noita viihde sportinkin lähetyksiä voi katsoa useammassa selainikkunassa yhtä aikaa? Ei kai se fanseatillakaan muuten toiminut?
 
Viestejä
622
Tuli tässä vaan mieleen että kaipa noita viihde sportinkin lähetyksiä voi katsoa useammassa selainikkunassa yhtä aikaa? Ei kai se fanseatillakaan muuten toiminut?
Siitä vaan kokeilemaan ja raportoimaan tänne miten onnistui.
Juuri niin se Fanseatilla toimi.
 
Viestejä
19 544
Perskuta sentään! Meilläkin pelittää. Äskön katselin jotain höntsäkorismatsiakin.

Mutta kylläpä oli vanhalle ja jälkeenjääneelle ( siis ainakin tietokoneasioissa ) vaikeaa. Niin monen mutkan takana kaikki....
 
Viestejä
6 444
Elisa Viihde Sportin tilaaminen on tehty tosi helpoksi!

Yritin tehdä tilauksen klo 17.50, ihmettelin siinä 10 minuuttia. Soitin Elisalle asiakaspalveluun, jossa oltiin suht kujalla ja vajaan vartin ihmettelyn ja kokeilujen jälkeen ohjattiin seuraavalle asiakaspalvelijalle. Nyt olen kuunnellut vajaa kymmenen minuuttia jonotusmusiikkia odotellen mahtaako se toinen asiakaspalvelija ottaa vielä vastaan.

Suht uskomatonta.

EDIT: Olin puhelimessa 37 minuuttia. Nyt tämä toinen asiakaspalvelija lupasi itse tehdä mulle sen tilauksen.

EDIT2: Nyt toimii. Toinen asiakaspalvelija osasi laittaa tilaukseni toimintaan, eka selitti jostain bugista, mitä ei todellisuudessa ollut. Tilaaminen kesti kokonaisuudessaan tunnin. Itse matsin kuvanlaatu ja lähetys muutenkin hyvätasoinen. Ainoastaan ne pikauusinnat olisi voinut jättää näyttämättä, jäi monta tilannetta kokonaan näkemättä.
 
Viimeksi muokattu:
Viestejä
291
Tu-lee!

Arkisto on tulosssa myös elisaviihde.fi:hin myöhemmin. Pyritään saamaan vielä tämän vuoden puolella mutta tarkkaa ajankohtaa ei vielä ole tiedossa.

Jaakko / Elisan sometiimi
Elisa Viihteeltä sain, osittain myös ehkä omien kämmien jälkeen, näkymään M1A-pelin. ja Nyt Karhun peli näkyy moitteetta ja lentopallo-Flinkin selostuksella. Kuvan laatu aivan loistava. KTP-Korihait harjoitusmatsi katosi yhtäkkiä johonkin. sen piti myös alkaa 18.20. Ohjelmiston päivityksessä on paljon parannettavaa ja, jos tallennusmahdollisuus tulee vielä tämän vuoden aikana, niin onhan tämä aivan huikea juttu!... Jos toimii. 14vrk annan aikaa ainakin ennen kuin teilaan näin halvan palvelun.

Ps. Eikä ole Nokian 3110-puhelimen VGA-kameralla kuvattu. Tätähän katsoo mielellään!!!
 
Viestejä
417
Samaa ihmettelee allekirjoittanut, ohjelmakirjastot vaihtelee miten sattuu, korisliigaharkkamatsin tilalle tulee yhtäkkiä divarikorista?
 
Viestejä
291
Olisi kiva saada se ohjelmaopas myös auki, kun peli on käynnissä. Mun vanha romu läppäri ei jaksa montaa välilehteä pyörittää kerrallaan. Mut nyt nauttimaan Karhun pelistä!
 
Viestejä
1 127
Itse olen ollut nyt Viihteen asiakas kaksi päivää ja katsonut yhden pelin kokonaan ja testannut kahta. Voin vastata muutamiin täällä esitettyihin kysymyksiin.

Maksaa vain sen 7.9€ tms (en kyllä tiedä miten laskuttavat, sillä kortinnumeroa en ole minnekkään antanut, olen antanut itseni ymmärtää, että sähköpostilasku tulee joskus)

Pystyy katsomaan tietokoneella nettiselaimen kautta tai puhelimen/tabletin google playstä ladattavan sovelluksen kautta

Kuvan isolle ruudulle saa joko tietysti hdmi piuhalla tai sitten tietokoneen näytön peilaamalla chromecastiin. Samoin puhelimen ruudun saa suoraan peilattua telkkariin, mutta ei siis ole chromecast tukea, eli voisi esim puhelimella samaan aikaan tehdä jotain muuta.

Pelejä ei tällähetkellä pysty katsomaan jälkikäteen (paitsi jos on digiboksi ja siihen kuuluva joku paketti, joka maksaa jotain muuta) kuitenkin Elisasta on luvattu, että tallenne mahdollisuus on tulossa kauden alkuun mennessä, mutta sen tulosta tai toimivuudesta en pidättäisi henkeä..

Karhun europeli oli hyvällä kuvanlaadulla, mutta siellä taisikin olla yksi kameramies paikalla. Niissä kahdessa pelissä mitä testasin kuva olikin taas taattua automaattikameralaatua ja ei laadulla ja striimin toimivuudella häikäissyt.

Olikohan jotain vielä...

Edit. Siis se viihde ilman mitään on ilmainen, mutta sport siis maksaa sen n. 8€. Ja Nba tilaukseen ei kannata yhtään verrata, niin eri maailmasta se on jokatavalla valitettavasti.. Hienoahan se olisi jos joskus edes päästäisiin vähän lähemmäksi sitä tasoa..

Hyvät ihmiset lukekaa näitä viestejä.. Tähän minun kahden päivän kokemukseen ei ole mitään lisättävää
 
Viestejä
345
Kun tuota Sport1 kokeilukuukautena kokeilee....niin nyt (la klo 12.50) pitäisi tulla Peu-basketin ja Ura-b2 peli......lähetyksen klo käy mutta onk huppu kameran päällä...kun itsellä näkyy vaan mustaa....Mistähän nuo ohjelmaoppaan ristiriitaiset/väärät tiedot johtuu? Mistä tiedot sinne pullahtaa? Ottelujärjestäjiltä?
 
Viestejä
3 094
Kun tuota Sport1 kokeilukuukautena kokeilee....niin nyt (la klo 12.50) pitäisi tulla Peu-basketin ja Ura-b2 peli......lähetyksen klo käy mutta onk huppu kameran päällä...kun itsellä näkyy vaan mustaa....Mistähän nuo ohjelmaoppaan ristiriitaiset/väärät tiedot johtuu? Mistä tiedot sinne pullahtaa? Ottelujärjestäjiltä?
Kamerat oli päällä, mutta osoite elisalle päivittämättä. Lopussa lähti toimimaan kun saivat korjattua.
 
Viestejä
291
Salon turnaus näkyy hyvin. Parin sekunnin musta ruutu tuli, mutta en sen vuoksi viillä ranteita auki. Kameran zoomia pitäisi vähän säätää, että näkyy koko hyökkäyksessä/puolustustuksessa myös kentän päätypuoliskon rajat. Mutta norsun röhmyn kokoinen peukku toimivuudelle.
 
Viestejä
2 333
Salon turnaus näkyy hyvin. Parin sekunnin musta ruutu tuli, mutta en sen vuoksi viillä ranteita auki. Kameran zoomia pitäisi vähän säätää, että näkyy koko hyökkäyksessä/puolustustuksessa myös kentän päätypuoliskon rajat. Mutta norsun röhmyn kokoinen peukku toimivuudelle.
Noita mustia ruutuja tulee mulle tämän tästä. Ei pitkiä eikä nyt kymmeniä, mutta ehkä se vajaa kymmenkunta ekaan puolikkaaseen. Sen sijaan mulla ainakaan ei näy pistetilanne joka hiukan kyllä hankaloittaa katsomista (eritoten kun niitä mustia ruutuja on tullut pari hyökkäyksen kääntymisen kohdalle jolloiin ei tiedä tuliko kori vai ei, eikä siksi omat laskut välttämättä pidä paikkaansa).

Mutta ei muuta valittamista.
 
Viestejä
534
Noita mustia ruutuja tulee mulle tämän tästä. Ei pitkiä eikä nyt kymmeniä, mutta ehkä se vajaa kymmenkunta ekaan puolikkaaseen. Sen sijaan mulla ainakaan ei näy pistetilanne joka hiukan kyllä hankaloittaa katsomista (eritoten kun niitä mustia ruutuja on tullut pari hyökkäyksen kääntymisen kohdalle jolloiin ei tiedä tuliko kori vai ei, eikä siksi omat laskut välttämättä pidä paikkaansa).

Mutta ei muuta valittamista.
Pisteet näkyy kun laittaa koko ruudulle näkyviin, ainakin mulla on näin..
 
Viestejä
291
Ohjelmaopas on ihan vitusta. Sinne ilmestyy ja katoaa pelejä. MOBvilko, osaatko sanoa näkyykö Vilppaan harkkapelit?
 
Viestejä
2 333
Pisteet näkyy kun laittaa koko ruudulle näkyviin, ainakin mulla on näin..
Kiitokset!

Ei poikkeuksellisesti ollut kokoruutu-näkymässä kun yritin tsekkailla joukkueiden kokoonpanoja (pelaajien pelinumeroita) niiden nettisivuilta...
 
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös