Koripallo.com

Lauri Markkanen - mies ja legenda

Viestejä
1 864
Jätän väliin tuon Iltalehden jutun. Kai jutussa mainittiin montako tojotaa Lauri voi ostaa joiden tavaratilat on täytetty kahvipaketeilla?
 
Viestejä
1 943
Konteksti oli jutussa puhtaasti urheilu ja näkökulma taas raha & vaikutusvalta.

Moderni media taas tarkoittaa sitä, että on mahdollista tavoittaa ihan eri malliin ihmisiä ympäri maailman. Niin hienoja urheilijoita kuin Nurmi, Virén & co. aikoinaan olivatkin, eipä heitä kovin moni Suomen ulkopuolella tuntenut.

Ja jos taas Markkasen mahdollisuuksia ajattelee, niin ei se mahdotonta ole, että pojasta kasvaisi Niken globaali mainoskasvo. Ei mikään LeBron, mutta siinä kakkoskorin tähdissä. Silloin sitten puhutaan isosta pinosta dollareita, ei muutamasta kolikosta taskun pohjalla.

1926%2BP%2BNurmi%2Bpastillit.jpg
Konteksti on siitä hassu juttu, että sen voi kirjoittaa niihin sanoihin joita käyttää. "Maan historian" asettaa kontekstiksi juuri sen eli koko "suomalaisen tarinan", ja sikäli kun olen antanut itseni ymmärtää, tuolla Suuressa Maailmassa on paljon ihmisiä, jotka tietävät kuka Sibelius, jopa keitä Viren ja Jansson ovat, ja jotka eivät todellakaan tiedä mitään Räikköstä. Jos lukutaitoa ja jonkinasteista ymmärrystä maailmasta löytyy, ei kirjoita noin idioottimaisia otsikoita.

Lopulta, puolitoista miljoonaa seuraajaa somessa on yksi 2010-luvun kärpäsen turaus, kun vertaa niihin pysyviin "brändeihin" joita moni suomalainen on rakentanut. Seuraajia ja tykkäyksiä tulee ja menee. Itse asiassa tällä hetkellä useampi ihminen maailmassa katselee valkokankaalla suomalaista ex-koripalloilijaa karva-asussa kuin nykyistä nousevaa tähteä Chicagon punanutussa.
 
Viestejä
1 943
Niin hienoja urheilijoita kuin Nurmi, Virén & co. aikoinaan olivatkin, eipä heitä kovin moni Suomen ulkopuolella tuntenut. ...

Vieläkin jäin jumittamaan tähän... Kun nyt olen jo tällainen varhaiskeski-ikäinen kansainvälistäkin työtä tehnyt pieru, niin olen tullut tuntemaan aika paljon ihmisiä maailmalta (hekin joskus Kekkosen aikaan syntyneitä), jotka ovat silmät loistaen selittäneet minulle Virénistä ja Nurmesta (KYLLÄ! Paavo Nurmesta), kun olen kertonut olevani Suomesta. Ja sitten ehkä myös Nykäsestä ja Häkkisestä. Ja Räikkösestä, sikäli kun edelleen ovat seuranneet urheilua.

Samaten Kuningas Litti on maailmalla varsin tunnettu. Näin maailma makaa. Some muuttaa sitä, mutta lähinnä kohdistamalla kuumimman huomion sinne tänne. Huomion suunta muuttuu viikottain, kuukausittain, vuosittain. Katsotaan kymmenen vuoden päästä; silloin voi olla että Markkanen on tunnettuudessa samaa tasoa kuin Räikkönen - NBA on kuitenkin Hyvin Seurattu Brändi. Että sikäli samaa mieltä alkuperäisen, niinikään kuohuttaneen otsikoinnin kanssa.
 
Viestejä
2 568
Vieläkin jäin jumittamaan tähän... Kun nyt olen jo tällainen varhaiskeski-ikäinen kansainvälistäkin työtä tehnyt pieru, niin olen tullut tuntemaan aika paljon ihmisiä maailmalta (hekin joskus Kekkosen aikaan syntyneitä), jotka ovat silmät loistaen selittäneet minulle Virénistä ja Nurmesta (KYLLÄ! Paavo Nurmesta), kun olen kertonut olevani Suomesta. Ja sitten ehkä myös Nykäsestä ja Häkkisestä. Ja Räikkösestä, sikäli kun edelleen ovat seuranneet urheilua.

Samaten Kuningas Litti on maailmalla varsin tunnettu. Näin maailma makaa. Some muuttaa sitä, mutta lähinnä kohdistamalla kuumimman huomion sinne tänne. Huomion suunta muuttuu viikottain, kuukausittain, vuosittain. Katsotaan kymmenen vuoden päästä; silloin voi olla että Markkanen on tunnettuudessa samaa tasoa kuin Räikkönen - NBA on kuitenkin Hyvin Seurattu Brändi. Että sikäli samaa mieltä alkuperäisen, niinikään kuohuttaneen otsikoinnin kanssa.
Ja Alvar Aalto on kyllä tietyissä piireissä aika kova sana.

Mutta kyllä Lauri voi hyvinkin muutaman vuoden päästä olla "household name", jonka kaikki vähänkin koriksesta tietävä ihminen Brooklynista Buenos Aireisiin tai Hong Kongista Hampuriin tuntee.
 
Viestejä
572
Sanotaan vain, että Paavo Nurmi yksinään loppun myi Madison Square Gardenin. Saavutus mitä ei Lauri tule koskaan yksinään tekemään. Se ettei siihen aikaan ollut internettiä ei tarkoita etteikö voinut olla tunnettu. Ei 1920 luvun tunnettavuutta voi mitata google search osumilla.
 
Viestejä
2 441
Laitetaan tämä nyt vaikka tähän Markkasen ketjuun.. Laurin vanha pelikaveri Arizonasta Allonzo Trier on aloittanut väkevästi kauden Knicksin paidassa. Trier on Knicksissä two-way -dealilla, joten alun perin ideana varmasti oli että Trier pelaa pääosin G-liigassa.

Kolmessa ekassa pelissä on kuitenkin syntynyt 15pts, 8pts ja 15pts melko pienillä minuuteilla.

Laitetaan highlightsit ekasta Atlanta -pelistä. Mukana myös aika väkevä donkki Trieriltä.

 
Viestejä
250
Näin Lauri Markkasen livenä NBA-matsissa, toki hänellä oli pikkutakkia päällä ja istui vain vaihtopenkillä, mutta kun nyt lippu oli hankittu hyvissä ajoin niin olihan tämäkin jotain. Bulls oli Bostonissa sen verran hirveä, ettei sitäkään oikein viitti suuremmin muistella. En ollut tosiaan katellut noiden pelejä laurittomuuden vuoksi lainkaan ja näin jatkuu.
 
Viestejä
37
Oli kyllä legendan otteita tänään Laurilta. Jos viime pelissä ei varsinkaan kakkoset uponneet hyvällä prosentilla, nyt ei ole heittoprosenteissa valittamista. On se melkonen sälli.
 
Viestejä
96
Upea peli Markkaselta. Tarjosi Bulls-yleisölle koko rahan edestä. Tärkeitä otteluita miehen tulevaisuudenkin kannalta.
 
Viestejä
2 568
Laurin game winner oli kyllä jäätävän kova! Ja sitä edeltävässä hyökkäyksessä löysi kaaren takaa Holidayn upealla tavalla. On se vaan kova!
 
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös