Koripallo.com

Lauri Markkanen - mies ja legenda

Viestejä
557
Juuri näin. Ja edelleenkään Lauri ei pystynyt katseharhautuksella harhauttamaan kaikkia vastustajan pelaajia kentällä ja myös vaihtopenkillä.
Näin iltapäivällä pystyi arvaamaan että Laurin peli on mennyt hyvin kun ”koripalloasiantuntijat” (esim PT ja muutama muu) eivät ole suolanneet Laurin eilistä peliä.
Lauri on iso poika joka kestää kritiikin, mutta toivottavasti nämä nobodyasiantuntijat eivät ole tekemisissä junioripelaajien kanssa, jossa huonon pelin jälkeen murskataan ja OK pelin jälkeen keskitytään vain heikkouksiin ja epäonnistumisiin.
En ymmärrä tätä hyökkäystä. "Koripalloasiantuntijat" ovat olleet tällä kanavalla jo vuosia, myös silloin kun Lauri oli vain borderline avausviisikon pelaaja. Yllättäen tälle kanavalle on ilmestynyt iso liuta uusia henkilöitä, kun Laurilla meneekin hyvin. Missä nämä henkilöt olivat aikaisemmin? Miksi he eivät olleet täällä kehumassa Lauria? Itse näen Laurin pelissä paljon vikaa ja puutteita. Miksi niitä ei saa tuoda esille? Tunnen, että itselläni on siihen oikeus. Olen kuitenkin täällä Lauria ollut puolustamassa myös synkeinä vuosina, että hänellä on kyky paljon parempaan kunhan vaan ottaa päänsä pois perseestä ja pääsee ympäristöön, joka tukee hänen pelityyliään. No nyt on nuo molemmat tapahtunut, joten pidän oikeutena arvostella Lauria myös hänen heikkouksistaan.

Ja miksi tuoda aikuispeleihin junioiripeli esimerkkejä. Ne ovat kaksi eri sarjaa, mutta jatketaan tuota sinun esimerkkiä. Kumpi on pahempi, henkilö, joka arvostelee sinua negatiivisesti kun pelaat, mutta joka välittää tarpeeksi, että on siellä katsomassa kun pelaat huonosti tai hyvin, tai henkilö, joka hylkää sinut jos et pelaa loistavasti, jota ei näy mailla eikä halmeilla kun sinulla menee huonosti? Kumpi on parempi junioripelaajalle?
 
Viestejä
1 322
Mahtavia hommia:
- Pinnat tulivat jälleen ihan kaikkialta - alkuun kolkkeja, sitten donkkeja, sitten vapareita ja vähän lisää vielä päälle
- Lopussa sopivaa staraitsekkyyttä. Oli 40 kasassa, matsi oli voitettu ja olisi voinut vaikka viittoa valkulle, että pistä Dok mun tilalle. Mutta ei. Lauri "Give me the fricking rock!" Markkanen vaati pallon joka hyökkäyksessä ja heittoa ilmaan, jotta kaunistellaan saldoa. Kuten tähdet tekevät.
- Nolla pallonmenetystä
- Tällä tahdilla vielä oikeasti nostaa vapari% >90 - näyttää joka kerta aivan automaattiselta
- Edellinen Jatsin 49+ pinnan runkosarjasuoritus Mailman n. ikuisuus sitten

Asema on sementoitu Utahissa. Ei pelkästään että seura kampanjoi Laurin All-Star-paikan puolesta, vaan siihen on menty ns. all-in. Vaikka valkku osoittikin valtavaa epäkunnioitusta Markkasta kohtaan antamalla pelipallon Agbajille, kyllähän tämä look sopii Will Hardylle. Markkanen ei ehkä ihan vielä ole supertähti ("vain" täysin vakiintunut tähti), mutta on Utahin oma supertähti. Sitä tulevaa joukkuetta aletaan rakentaa Markkasen ympärille / rinnalle.

Mielenkiintoista tossa Houston-pelissä oli se, että pelihän oli jo ohi selkein lukemin siinä kun oli 2-4 min jäljellä, jolloin yleensä laitetaan vaihtopelaajat kentälle, mutta Utah saattoi pitää ykköspelaajat kentällä juuri siksi että haki Laurille lisäpisteitä, koska tiedossa oli hyvin että kyseessä oli Markkasen piste-ennätys. Jos se oli se syy miksi ykköspelaajat pidettiin kentällä niin ei mikään jokapäiväinen juttu että joukkue välittää jonkun pelaajan henkilökohtaisesta piste-ennätyksestä jolla ei ole paljoa tekemistä koripallon kanssa joka on joukkuepeli. Se siis saattoi olla jonkinlainen keino kohottaa Markkasen itseluottamusta vielä seuraavalle tasolle.

Markkanen tekee ihan uskomattomia asioita tällä hetkellä ja ainoastaan paha loukkaantuminen voi pilata kaiken. Toivottavasti Lauri pysyy ehjänä ennen All-Stars peliä.
 
Viestejä
2 184
Itse näen Laurin pelissä paljon vikaa ja puutteita. Miksi niitä ei saa tuoda esille? Tunnen, että itselläni on siihen oikeus. Olen kuitenkin täällä Lauria ollut puolustamassa myös synkeinä vuosina, että hänellä on kyky paljon parempaan kunhan vaan ottaa päänsä pois perseestä ja pääsee ympäristöön, joka tukee hänen pelityyliään. No nyt on nuo molemmat tapahtunut, joten pidän oikeutena arvostella Lauria myös hänen heikkouksistaan.
En usko tämän kuittailun kohdistuvan kirjoittajiin, jotka ylipäänsä kritisoivat ja/tai arvostelevat Markkasta joistakin asioista.

Sen sijaan tässä nyt toistuu aika lailla sama kaava:
- Markkanen ei aja korille riittävän rohkeasti, pelkää, ei riitä fysiikka ja siten pääse vapareille. Markkanen vetää joka matsissa 13+ vaparia. Markkanen on liian riippuvainen tuomareiden pillistä ja heikot yritykset pelastetaan vapareilla.
- Markkanen on täysin kadottanut heittonsa ja on slumpissa, eikä koskaan heitä enää 40+% 3pt. Markkanen pistää jokaisen sisään vaikka silmät kiinni kuin Steph Curry parhaana päivänään. Markkanen ei enää pysty skoraamaan donkeilla ja ajoilla kuten alkukaudesta, vaan on regressoitunut kulmakolkkiviskojaksi.
- Markkanen luopuu pallosta liian helposti, jos ei ole heti paikkaa ja syöttää muille. Markkanen painaa heiton ilmaan (ja sisään) ihan kaikkialta, heti kun pallo on hyppysissä ja jossain kori vähän vilahtaa. Markkanen ei kykene luomaan muille paikkoja, eikä lainaa palloa.
- Markkanen skoraa vain avauspuoliajalla. Markkanen ei skoraa riittävästi avauspuoliajalla, vain päätöserässä.

Tähän sitten päälle kaikki varmat tiedot siitä kuinka Markkanen ei koko kesänä treenannut muuta kuin fribagolfia tai ainakin treenasi aivan väärin. Ja seura ei vähääkään piittaa Laurista, kun ei nyt ollut pre-seasonilla yhdessä twitterkuvassa.

Nyt ollaan tilanteessa, missä ihan realistisesti voidaan keskustella Markkasesta mahdollisena superstarana. Silloin voidaan hyvin keskustella siitä, mitä vielä pitäisi saada peliin, jotta sille tasolle nousisi.

Sen sijaan jäänee tähän hupailuun tämä ilmapiiri, missä Markkasen odotusarvo on joka ilta 60/25/15 täysin virheettömällä suorituksella, jossa Lauri tuo pallon ylös kuin Luka, postaa kuin Embiid, syöttää kuin Jokic, repii levyt kuin Rudy. Ei siinä, ihan hauskaahan tämäkin on, ja näin tammikuussa kukaan kirjoittaja ei niistä enää edes satunnaisesti hermostu kuten vielä alkukaudesta.
 
Viestejä
4 028
Katsoin vähän tilastoja, mm. kapteeni Lehdon ja Mikko Koskisen NBA-lukuja. Ei vielä ole Late päässyt niihin, ehkä joku päivä.

Jykylä noin muuten ei oo Tamperetta kummoisempi koriskaupunki, molemmissa kendosyöpä vie lahjakkuuksia.
 
Viestejä
2 415
Mutta se oli Houston Rockets.
Jonku tämä oli sanottava.

Joo. Tottahan se on, että Houstonin puolustus oli ihan eri tasoa kuin esim. Sacramenton puolustus edellisessä pelissä.. Kaverin kanssa 1. erässä ihmeteltiin, että miten Lauri voi olla noin vapaana muutaman kerran. :oops: Utahin kommentaattori Thurl Baileykin kommentoi yhdessä vaiheessa, että "it seems that scouting report has been that you can´t stop him". :):D

Mutta mahtavaa menoa ja loistavaa viihdettä loppiais-iltapäivään. Nyt pelataan kyllä korkealla tasolla. 49 pinnaa löydään tauluun, vaikka kolkit "vain" 6/15. 43 vaparia putkeen on myös ihan kivaa suorittamista.:)

(Oliko herja) ? Siinä on kaikkia palkkasääntöjä jatkon osalta jos tehtäisiin tässä vaiheessa ja tuskin tässä mitään renegotiation-prosessia käynnistetään. Laurin sopparihan on halpana liigan huippua jos halutaan vielä hilata lisää asetteja Jazziin. Mutta...eiköhän näin pelata sopparin loppuun ja sitten Laurille lyödään 5v max-käteen kun on birdit ja kaikki käytössä. Hän on hyvä 1 tai 2 optio hyväänkin joukkueeseen noilla otteilla. Draftista on tulossa halpaa laatutyövoimaa. Clarksonille tuskin tullaan maksamaan 40M/v joten värkeissä on varaa ja birdillä voidaan mennä vaikkei niin tilaa enää olisikaan.

Se renegotiation -vaihtoehtokin taitaa olla olla vasta sopimuksen kolmannen kauden jälkeen (2024 kesänä) ja silloinkin joukkueen pitää olla capin alla. Myös extensionin tekeminen kolmannen kauden jälkeen on vaikeaa, jos pelaaminen jatkuu samalla tasolla. Kun extension saa olla vain 20% nykypalkan päälle. Eli Lauri tulee ehkä samaan tilanteeseen kuin Lavinella oli. Eli kuten kirjoitit, niin todennäköisesti sopimus mennään loppuun normaalisti ja ollaan unrestricted free agent.
 
Viestejä
996
Voisin kuvitella että moni tällä palstalla on ajatellut asian näin: Ekan Bulls kauden jälkeen, heti avausviisikon paikka ja pääsy mukaan all-star viikonlopulle (rising stars), asetti niin kovat ennakko-odotukset ja itseasiassa ylitti kaikki odotukset, että tavallaan kaikilla kasvoi nälkä syödessään. Toinen bulls kausi oli ehkä vielä totuttelemista ja hyviä jaksoja oli myös, mutta sitten alkoi ne pari turhauttavaa kautta, ja selvästi palstalaisia ärystti ja syystäkin koska moni näki sen ISON potentiaalin Laurissa ja jo 5 vuotta sitten puhuttiin Laurista tulevana allstars pelaaja. Siinä me turhauduttiin milloin valmentajalle, milloin kanssapelaajiin ja sitten myös Lauriin. Olen myös kritisoinut paljon Lauria ja suurin syy on ollut se että ärsyttänyt niin vietävästi kun on nähnyt sen potentiaalin ja sitten Lauria on käytettynä tyyliin Ryan Andersonina.

Mielestäni isoin syy mitä täälläkin otettiin esille oli miten käytettii Lauria, tai siis miten jätettiin käyttämättä ja "valittiin Lavine". Olisivat vaan Bullsin johtoportaassa uskoneet meitä suomalaisia, kun sanottiin että Laurin ympärillä kannattaa rakentaa kun on joukkuehenkinen pelaaja ja sen lisäksi aika kova pelaaja, ja jotenkin fiksumman ja järkevämmän oloinen kuin Lavine. Heh.. Derozan tuli bullsiin ja alkoi tekemään kovemmat tehot kuin Lavine. Seuraus: Lavine itkee valmentajalle ja joukkuehenki pilalla. Nää on just niitä kavereita kenen ympärille ei voi rakentaa joukkuetta. Laurin ympärille voi.
 
Viestejä
411
Sopiva määrä nahistelua ja kuittailua on hyväksi ja useimmiten aika kivaakin, mutta on typerää, jos Laurin tämänhetkinen menestys aiheuttaa meidän palstalaisten kesken paljon vahingoniloa ja pahaa mieltä.

Itse olen pitänyt suomalaista pelaajaa NBA:ssa – merkittävässä roolissa – niin mielettömänä ihmeenä alusta asti, että olen fanittanut Markkasta aina melko kritiikittömästi, ja surutta etsinyt syytä kaikille hänen vastoinkäymisilleen aina muista ympärillä olevista ihmisistä ja heidän puutteistaan. Siksi minulle on tehnyt pelkästään hyvä lukea pitkän linjan palstalaisten asiantuntevia arvioita niistäkin asioista, joita Lauri voisi itse korjata ja tehdä paremmin. Se on ollut terve muistutus terveestä lähtökohdasta; Itseänsä voi muuttaa, toisia ei voi.

Olen esimerkiksi HugiM:n kanssa täsmälleen samaa mieltä siitä, että vuosien varrella Lauria kohtaan esitetty kritiikki palstalla on ennen kaikkea pohjautunut siihen, että tänne kirjoittavat ihmiset ovat ainoastaan halunneet Laurille hyvää. Parempaa. Eikä toisin päin. Ja siksi palstaa on kritiikittömän fanipojankin mielekäs seurata (toisin kuin vaikkapa Chicagon Bullsin myrkkyä ja puhdasta vihaa tihkuvia palstoja aikoinaan). Esimerkiksi eräällä Toivottamalla, joka asuu Pyynikin suunnalla, on vuosien varrella ollut monta hyvää pointtia ja näkemystä koskien niitä asioita, joita haluaisimme Laurin osaavan vielä paremmin. Olen itse aina pitänyt Markkasen tilanteen kuvaamista 'lähestulkoon toivottamana' pelkkänä valittuna tyylikeinona, leikkinä puoliksi ja minua se on naurattanut.

Toivottavasti emme voitonriemussamme siis savusta esimerkiksi Pyynikin Suurta Toivotonta palstalta. Sekin päivä vielä nähdään, kun Markkanen tekee vain 10 pojoa. Tai 6. Niin se vaan menee. Ja silloin meitä kaikkia taas tarvitaan.

Ja fuck Lavine. Ja vielä enemmän Boylen. Ja fuck riemuidiootti ja puusilmä Karnisovas myös!
 
Viestejä
1 675
Siinä on kaikkia palkkasääntöjä jatkon osalta jos tehtäisiin tässä vaiheessa ja tuskin tässä mitään renegotiation-prosessia käynnistetään.

Varmasti on kaikkea pykälää palkkasäännöissä mutta ei kai ne nyt enää rajoita yhtä paljon kuin jotain rookieta? Markkasen markkina-arvo on raketoinut tämän kauden aikana ja pelaa nykyiseen tasoonsa nähden halvalla sopimuksella. Tämän kauden jälkeen kuitenkin vain vuosi jäljellä sopimusta.
 
Viimeksi muokattu:
Viestejä
241
Olen itse aina pitänyt Markkasen tilanteen kuvaamista 'lähestulkoon toivottamana' pelkkänä valittuna tyylikeinona, leikkinä puoliksi ja minua se on naurattanut.
Niin ja ”päähenkilö” itse keskustelua seuraavana:
1673026480681.jpeg
 
Viestejä
514
Varmasti on kaikkea pykälää palkkasäännöissä mutta ei kai ne nyt enää rajoita yhtä paljon kuin jotain rookieta? Markkasen markina-arvo on raketoinut tämän kauden aikana ja pelaa nykyiseen tasoonsa nähden halvalla sopimuksella. Tämän kauden jälkeen kuitenkin vain vuosi jäljellä sopimusta.
Tämän kauden jälkeen vielä 2 vuotta sopparia. Nyt on käynnissä kausi 2/4.
 
Viestejä
168
Näin palstan toiseksi kovimpana tilastomiehenä heti Juzon jälkeen täytyy tähän alkuun todeta, että Laurin 49-pisteen peli on kerryttänyt viestiketjuun yhteensä 32 viestiä tänään. Taitaa olla jonkin sortin ennätys?

Voisin kuvitella että moni tällä palstalla on ajatellut asian näin: Ekan Bulls kauden jälkeen, heti avausviisikon paikka ja pääsy mukaan all-star viikonlopulle (rising stars), asetti niin kovat ennakko-odotukset ja itseasiassa ylitti kaikki odotukset, että tavallaan kaikilla kasvoi nälkä syödessään.
Sopiva määrä nahistelua ja kuittailua on hyväksi ja useimmiten aika kivaakin, mutta on typerää, jos Laurin tämänhetkinen menestys aiheuttaa meidän palstalaisten kesken paljon vahingoniloa ja pahaa mieltä. ... Olen esimerkiksi HugiM:n kanssa täsmälleen samaa mieltä siitä, että vuosien varrella Lauria kohtaan esitetty kritiikki palstalla on ennen kaikkea pohjautunut siihen, että tänne kirjoittavat ihmiset ovat ainoastaan halunneet Laurille hyvää. Parempaa. ... Esimerkiksi eräällä Toivottamalla, joka asuu Pyynikin suunnalla, on vuosien varrella ollut monta hyvää pointtia ja näkemystä koskien niitä asioita, joita haluaisimme Laurin osaavan vielä paremmin. ... Ja fuck Lavine. Ja vielä enemmän Boylen. Ja fuck riemuidiootti ja puusilmä Karnisovas myös!

And the church says...? AMEN!! 100% samaa mieltä edellisten kanssa.

Usko oli välillä koetuksella varmasti meillä kaikilla, mutta nyt minun puolestani käykää naljailemassa siellä Chicagon palstalla minkä kerkeätte.... Pidetään homma täällä palstalla kuitenkin asiallisena ja koitetaan vastailla ja kommentoida muiden kirjoituksia asiallisesti. Tämä on hienoa aikaa ja kuten totesin niin on välillä ollut vaikeampaakin näin fanin näkökulmasta.

PT:llä ollut erittäin hyviä kommentteja myös minun mielestäni. Varmaan omakin tämän aamuinen viestini, jossa näihin kommentteihin viittasin oli asiaton. Toisaalta ko. nimimerkin takana operoiva henkilö on kyllä aika usein myös kerjännyt verta nenästään tällä palstalla jostain syystä...

Utahin kommentaattori Thurl Baileykin kommentoi yhdessä vaiheessa, että "it seems that scouting report has been that you can´t stop him". :):D

Nyt oli ilo nähdä Lauri operoimassa myls p&r-peleissä Conleyn kanssa. Oi että se oli naattia!! Olin sulaa vahaa!! Oma ennustukseni Laurin tämän kauden piste-ennätykseksihän on 63, katsotaan miten käy...

Mielenkiintoista tossa Houston-pelissä oli se, että pelihän oli jo ohi selkein lukemin siinä kun oli 2-4 min jäljellä, jolloin yleensä laitetaan vaihtopelaajat kentälle, mutta Utah saattoi pitää ykköspelaajat kentällä juuri siksi että haki Laurille lisäpisteitä, koska tiedossa oli hyvin että kyseessä oli Markkasen piste-ennätys. Jos se oli se syy miksi ykköspelaajat pidettiin kentällä niin ei mikään jokapäiväinen juttu...

Itse näin tuon lopun niin, että Coach Kovanen varmasti halusi olla 110% varma, että joukkue voittaa matsin ja piti ykkösmiehistön siksi kentällä. Mutta toisaalta myös:

"Jordan said: 'Just go for 50,'" Markkanen said. "And I know they were double-teaming me at the end, but I had to go for it. I'm not really too worried I didn't get it, but it's great to see my teammates excited, like I'm excited for them." -ESPN sivustolta lainaus.

En ymmärrä tätä hyökkäystä. "Koripalloasiantuntijat" ovat olleet tällä kanavalla jo vuosia, myös silloin kun Lauri oli vain borderline avausviisikon pelaaja. Yllättäen tälle kanavalle on ilmestynyt iso liuta uusia henkilöitä, kun Laurilla meneekin hyvin. Missä nämä henkilöt olivat aikaisemmin? Miksi he eivät olleet täällä kehumassa Lauria? Itse näen Laurin pelissä paljon vikaa ja puutteita. Miksi niitä ei saa tuoda esille? Tunnen, että itselläni on siihen oikeus. Olen kuitenkin täällä Lauria ollut puolustamassa myös synkeinä vuosina, että hänellä on kyky paljon parempaan kunhan vaan ottaa päänsä pois perseestä ja pääsee ympäristöön, joka tukee hänen pelityyliään. No nyt on nuo molemmat tapahtunut, joten pidän oikeutena arvostella Lauria myös hänen heikkouksistaan.

Koitetaan nyt naattia naattia kaverit tästä!! Uudet Bangwagonit tervetulleita puolestani, itsekin roikkunut Lauri-kiesien kyydissä jo yli viisi vuotta...

Mutta se oli Houston Rockets.

Juu. Totta. Myös Allen Iversonkin teki juurikin Rocketsia vastaan 58 pistettä vuonna 2002 (heitti muuten FGA 21/42). Onneksi teki Orlandoa vastaan 60, koska tuota Houston peliä ei varmaan olisi laskettu? Vitsi vitsi, älä suutu... :D

Tällä kaudella myös Morant teki 49 Rocketsia vastaan ja Doncic 50. Muut tämän kauden yli 45 pisteen pelit (22 kpl) ovatkin sitten olleet muita joukkueita vastaan (CHI x 3, WAS x 3, ATL x 2, NYK x 2, UTA x 2, NOP, CHA, SAS, MIN, PHX, MIA, SAC, BKN, BOS, IND).


Laurille lyödään 5v max-käteen kun on birdit ja kaikki käytössä. Hän on hyvä 1 tai 2 optio hyväänkin joukkueeseen noilla otteilla.

Toivotaan tätä! Lauri voisikin sitten osalla niistä rahoista ostaa Keski-Suomesta sellaisen 4900 hehtaaria metsää ja rauhoittaa sen ikiajoiksi. Saisi meidän kaikkien pojanpojanpojanpojantytönpojat ja tytöntytöntytöntytöntytöntytöt vaellella sitten siellä 200 vuotisissa ikimetsissä!!

------

Sehän tähän pitikin vielä lisäksi todeta, että tällainen 49 pisteen peli on kyllä yksi iso askel kohti todellisen supertähden asemaa tuollaisen tavallisen amerikkalaisen NBA-seuraan silmissä.
 
Viimeksi muokattu:
Viestejä
460
Joo. Tottahan se on, että Houstonin puolustus oli ihan eri tasoa kuin esim. Sacramenton puolustus edellisessä pelissä..


Tätä itsekin hymyilin, kun on tottunut siihen, että Lauri on merkattu mies, niin kuin olettaa saattaa. Nyt tuntui, että Lauria puolustettiin kuin mitä tahansa rivimiestä. Lopussa tietysti pelin jo ratkettua ja Laurin tehtyä n. 50 täppää ja kellossa joku 10 sec jäljellä, niin päätettiin mies tuplata. Heh. Littipeukku tähän.

Ensi peli luulisi olevan haastavampi. Caruso hyvänä puolustajana perseessä jatkuvasti kiinni sekä pelaajat koutsineen päivineen tietävät Laurin varsin hyvin. Muistaakseni Lauri scorasi enemmän Williamsia kuin pantajanaria vastaan. Viime Bulls-pelissä taisi alussa joka heitto mennä sisään ja puoliaikaan joku 20 paunaa. Äärimmäisen odotettu ja mielenkiintoinen peli.
 
Viestejä
1 819
Muut tämän kauden yli 45 pisteen pelit (22 kpl) ovatkin sitten olleet muita joukkueita vastaan (CHI x 3, WAS x 3, ATL x 2, NYK x 2, UTA x 2, NOP, CHA, SAS, MIN, PHX, MIA, SAC, BKN, BOS, IND).

Missä DET, kertonee DETin kovasta puolustuksesta jotain? Tai sitten kukaan ei viitsi edes hakea mitään piste-ennätyksiä, ennemmin penkkiukoille onnistumisen kokemuksia.


Lauri voisikin sitten osalla niistä rahoista ostaa Keski-Suomesta sellaisen 4900 hehtaaria metsää ja rauhoittaa sen ikiajoiksi.
Jyväskylän keskustaa pitäs vähä elävoittää, kaikkihan sieltä häviää johonkin. Mutta onhan siellä se yksi Lauriin liittyvä juttu, se sais sieltä kyllä hävitä johonkin. Eikö nuo ravintolat ole nähty, oisko joku taidegalleria parempi bisnes?
 
Viestejä
4 028
Sopiva määrä nahistelua ja kuittailua on hyväksi ja useimmiten aika kivaakin, mutta on typerää, jos Laurin tämänhetkinen menestys aiheuttaa meidän palstalaisten kesken paljon vahingoniloa ja pahaa mieltä.

Itse olen pitänyt suomalaista pelaajaa NBA:ssa – merkittävässä roolissa – niin mielettömänä ihmeenä alusta asti, että olen fanittanut Markkasta aina melko kritiikittömästi, ja surutta etsinyt syytä kaikille hänen vastoinkäymisilleen aina muista ympärillä olevista ihmisistä ja heidän puutteistaan. Siksi minulle on tehnyt pelkästään hyvä lukea pitkän linjan palstalaisten asiantuntevia arvioita niistäkin asioista, joita Lauri voisi itse korjata ja tehdä paremmin. Se on ollut terve muistutus terveestä lähtökohdasta; Itseänsä voi muuttaa, toisia ei voi.

Olen esimerkiksi HugiM:n kanssa täsmälleen samaa mieltä siitä, että vuosien varrella Lauria kohtaan esitetty kritiikki palstalla on ennen kaikkea pohjautunut siihen, että tänne kirjoittavat ihmiset ovat ainoastaan halunneet Laurille hyvää. Parempaa. Eikä toisin päin. Ja siksi palstaa on kritiikittömän fanipojankin mielekäs seurata (toisin kuin vaikkapa Chicagon Bullsin myrkkyä ja puhdasta vihaa tihkuvia palstoja aikoinaan). Esimerkiksi eräällä Toivottamalla, joka asuu Pyynikin suunnalla, on vuosien varrella ollut monta hyvää pointtia ja näkemystä koskien niitä asioita, joita haluaisimme Laurin osaavan vielä paremmin. Olen itse aina pitänyt Markkasen tilanteen kuvaamista 'lähestulkoon toivottamana' pelkkänä valittuna tyylikeinona, leikkinä puoliksi ja minua se on naurattanut.

Toivottavasti emme voitonriemussamme siis savusta esimerkiksi Pyynikin Suurta Toivotonta palstalta. Sekin päivä vielä nähdään, kun Markkanen tekee vain 10 pojoa. Tai 6. Niin se vaan menee. Ja silloin meitä kaikkia taas tarvitaan.

Ja fuck Lavine. Ja vielä enemmän Boylen. Ja fuck riemuidiootti ja puusilmä Karnisovas myös!

Kukahan täällä oikeesti on ollu PT:tä savustamassa? On kyllä herkkähipiäistä porukkaa, itse ainakin rakkaudella PT:n ajatuksia kommentoin.

Sitä paitsi, PT usein puhuu aivan totta Latesta.

Mua kyllä harmitti Keegomeshinkin lähteminen, ehkäpä siinäkin joku "älykäs" osasi itsensä ylentää.
 
Viestejä
39
Hyvä Justin, nyt minä mieleni pahoitin. Kyse ei ole vitsistä, vaan ihan oikeasti ravinnon merkityksestä huippu-urheilussa. Kuinka paljon voi antaa muille tasoitusta ideologisista syistä. Sitäkin voi miettiä, miten jotkut ns. starat jaksaa painaa illasta toiseen vaikka mittarissa on maileja enemmän kuin Laurilla.
 
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös