Koripallo.com

Mu17 kausi 2022-2023

Viestejä
9
Mitens täällä kellään suurempia ajatuksia miten sarja etenee. Mitalit voisi olettaa ratkaistavan varmaan aika lailla samojen Pyrintö, Namika ja Topo kuin viime vuonna kesken. Häntä päässä kenties Honka, Ura Ja KTP?
 
Viestejä
167
Helppo olisi vastata että samat kuin viime vuonna U16 ja karsijat jonon perään, mutta tässä vaiheessa kyllä tapahtuu niin paljon kehitystä, varsinkin hitaammin kehittyvien ja loppujen lopuksi usein pitemmäksi kasvavien osalta, että helposti järjestys vaihtuu.
Viime kauden puhtaan pelin Namika taitaa kyllä olla kova edelleen, vaikka ainakin kaksi parasta pisteiden tekijää lähti HBA:han. Ja on saanut ilahduttavasti sielläkin peliaikaa, aina ei näin ole ollut ensimmäisen vuoden pelaajien osalta.
Viime kauden mitalisteista Pyrintö ei tainnut terassikaudella muuttua suuntaan tai toiseen, Topo sai jonkun pelaajan lisää. Eivät siis ole ainakaan heikentyneet. Ilahduttavaa nähdä sarjassa Lohja, harjulta ei ihan vakiovieraita SM-sarjoissa olla.

Mielenkiintoista sarjassa on että vaikka tällä palstalla kesän aikana esitettiinkin että pitkien poikien pelaamista jotenkin estetään, viesti ei ole mennyt seuroihin perille. Sarjassa on useampikin ikäisekseen pitkä pelaaja ja U17 sarjassa taitaakin olla enemmän yli kaksimetrisiä pelaajia kuin U19 sarjassa. Ainakin useammassa joukkkueessa! Näillä pelaajilla kehityskäyrää on vielä väkisin edessä, kuten myös lisäkiloja. Jos siis tulevaisuuden vitospaikan prospektit kiinnostaa niin katsomoon mars.
 
Viestejä
5
Sarja startannut ja joulutauko lähenee. Namika sarja kärjessä, ei yllätä. Lohja yllättänyt varmasti kaikki, ToPon alku tahmea. Mielenkiintoinen kevät tulossa varmasti.
 
Viestejä
21
Topo suuri pettymys. peluutus hyvin kyseenalaista.. Miten niin laajasta pelaaja materiaalista ei saada voittavaa joukkuetta!
 

3PO

Viestejä
179
Nokialla on nyt todella loistavaa ikäpolvea aina 17:sta tuonne 14:sta. Joten valoisaa tulevaisuutta on Nokialla luvassa jatkossakin. Uran vaisuus ehkä yllättää, koska siellä myös aika vahva osaaminen asian suhteen.
Kaikki halukkaat pääsivät mukaan tälle vuodelle valtakunnallisiin sarjoihin ja sen suhteen ollut kuitenkin melko tasaista tuolla divarinkin puolella.
 
Viestejä
6
Pitäisikö tätä viesti ketju taas vähän herätellä, tiukka loppukausi selkeesti tulossa, moni joukkue taistelee playoff paikasta. Mitä mieltä muut?
 
Viestejä
27
Pitäisikö tätä viesti ketju taas vähän herätellä, tiukka loppukausi selkeesti tulossa, moni joukkue taistelee playoff paikasta. Mitä mieltä muut?
Kyllä tulee mielenkiintoiset 2 vikaa kierrosta!

KTP varmistaa pudotuspeli paikkansa 1voitolla ja viimeinen peli ennakkoon heikompaa URA vastaan.

Pyrintö omat pelinsä voittamalla toivoo että LoU ja Topo pelaavat pelinsä 1-1.
Sunnuntain LoU vs ToPo tulee olemaan kova kamppailu.
Pyrintö, ToPo, LoU ollessa tasapisteissä on Tre porukalla etu keskinäisissä otteluissa ja nousisivat 4.

Saadaan hieno loppu runkosarjalle.
 
Viestejä
657
Kyllä tulee mielenkiintoiset 2 vikaa kierrosta!

KTP varmistaa pudotuspeli paikkansa 1voitolla ja viimeinen peli ennakkoon heikompaa URA vastaan.

Pyrintö omat pelinsä voittamalla toivoo että LoU ja Topo pelaavat pelinsä 1-1.
Sunnuntain LoU vs ToPo tulee olemaan kova kamppailu.
Pyrintö, ToPo, LoU ollessa tasapisteissä on Tre porukalla etu keskinäisissä otteluissa ja nousisivat 4.

Saadaan hieno loppu runkosarjalle.
LoU Basket hyytynyt pahasti, viimeisestä viidestä pelistä vain yksi voitto ja jo suhteellisen varmalta näyttänyt final four-paikka ei olekaan enää varma. Viimeaikaisen vireen perusteella nostaisin Pyrinnön näistä kolmesta kaikista vahvimmaksi.
 
Viestejä
27
Välierät
BC Nokia-Topo
HNMKY-KTP

Mielenkiintoiset play-offsit tulossa!
Nokia-ToPo oli valitettavasti blääh sarja.
Nokian 1 pelaaja nähtävästi jollain ikävämmällä vaivalla mukana vain ekassa matsissa ja muu joukkue alisuoritti jos runkosarjan tilastoihin vertaa.

HNMKY-KTP hyvä sarja.
Eka matsi ei ollut niin tiukka mitä tilastot kertoo ja tokan ei ollut noin selvä.
8p voitot molemmille olisi lähempänä totuutta.
Tiistaina toivottavasti tasokas vääntö.

Kummankohan ToPo toivoo jatkavan finaaleihin.
 
Viestejä
27
En tiedä kuuluuko tähän ryhmään, mutta kun oli u17 sarjan lähetyksiä niin valitetaan täällä.
Kyllä välillä hermo menee SolidSport lähetysten kanssa.
Noin 5€ saa maksaa matseista riippuen seurasta ja esim eilinen Nokia pelin toinen puolikas ei näkynyt ja Malmilta tullu kuva oli sitä luokkaa että väitän vielä joskus lapsille että kuva on - 80 nba finaaleista.
#wifi
 
Viestejä
177
En tiedä kuuluuko tähän ryhmään, mutta kun oli u17 sarjan lähetyksiä niin valitetaan täällä.
Kyllä välillä hermo menee SolidSport lähetysten kanssa.
Noin 5€ saa maksaa matseista riippuen seurasta ja esim eilinen Nokia pelin toinen puolikas ei näkynyt ja Malmilta tullu kuva oli sitä luokkaa että väitän vielä joskus lapsille että kuva on - 80 nba finaaleista.
#wifi
TimDunk vaan tulee paikalle ja hoitaa homman paremmin - sillähän tuosta ongelmasta päästään eroon. Malmilla kuvaajana olen hakenut kahviosta palkaksi kahvin ja pullan, mitään muuta korvausta en ole koskaan saanut. Kalusto on omaa, eli senkin olen saanut ostaa ihan itse omalla rahalla.

Ja SM sarjoissa se hinta ei ole välttämättä kiinni seurasta, vaan kyllä esim. MU19SM menee ihan liiton/Solidsportin määräämällä hinnalla.

Noin aikuisten oikeasti. Olen samaa mieltä, että homma on ongelmallinen, mutta kuvaustalkoolaisten vika se ei ainakaan kokonaan ole. Tässä hieman laveampaa pohdiskelua aiheestan


SolidSport ja nuorten sarjat
 
Viestejä
27
TimDunk vaan tulee paikalle ja hoitaa homman paremmin - sillähän tuosta ongelmasta päästään eroon. Malmilla kuvaajana olen hakenut kahviosta palkaksi kahvin ja pullan, mitään muuta korvausta en ole koskaan saanut. Kalusto on omaa, eli senkin olen saanut ostaa ihan itse omalla rahalla.

Ja SM sarjoissa se hinta ei ole välttämättä kiinni seurasta, vaan kyllä esim. MU19SM menee ihan liiton/Solidsportin määräämällä hinnalla.

Noin aikuisten oikeasti. Olen samaa mieltä, että homma on ongelmallinen, mutta kuvaustalkoolaisten vika se ei ainakaan kokonaan ole. Tässä hieman laveampaa pohdiskelua aiheestan


SolidSport ja nuorten sarjat
En taida keretä paikalle, mutta jos näen telekauppiaita tulla ostoskeskuksissa pyydän soittamaan malmin kahvioon ja myymään nopeampaa laajakaistaa.

Kuvaaja oli hyvä kamera kääntyi ja sai pelitilanteet tallennettua.
Kuvan laadusta/puutteesta oli kyse.
 
Viestejä
177
En taida keretä paikalle, mutta jos näen telekauppiaita tulla ostoskeskuksissa pyydän soittamaan malmin kahvioon ja myymään nopeampaa laajakaistaa.

Kuvaaja oli hyvä kamera kääntyi ja sai pelitilanteet tallennettua.
Kuvan laadusta/puutteesta oli kyse.
No hyvä - puhumme sittenkin samaa kieltä. Malmin halli on kummallinen mobiilidataloukko - oikein mikään operaattori ei ole siellä hyvä. Tai ainakaan ne pari mitä minä olen kokeillut. Kuvaus tehdään wifin varassa, joka välillä toimii ja välillä ei. Ja jos se ei toimi paikalla ei koskaan ole mitään muuta kuin wifipurkin buuttausosaaminen.

Eli Malmin halli on tähän tarkoitukseen menneen vuosikymmenen tuote ja sillä pitää rimpuilla tämä kausi. Toiveissa on, että ensi kaudella pelataan siinä uudessa Pirkkolan hallissa kunnollisten yhteyksien äärellä. Minä ainakin olen esittänyt rakennusporukalle vaatimuksia, jolla hommasta selvitään jatkossa paremmin. Malmin hallin laajakaista pysynee jatkossakin suunnilleen samana, mutta se ei enää jatkossa niin paljon striimeissä näyttäydy.

Palaan edelleen tuohon linkkaamaani toiseen threadiin. Ringetessä minun normaalituotanto on videokamerapohjainen 1080/60 striimi ja onpa Hyvinkäältä katsottu pikkutyttöjen ringetteä 4K livestriimistäkin. Eli kyllähän se huonous sinne Solidsportin suuntaan menee. Mobiililaite, heidän sovellus ja ne yhteydet mitä sillä laitteella sattuu saamaan ovat hommassa rajoittava tekijä. Parempaa voidaan kohtuuvaivalla tehdä - tuo Solidsport on vain käytännössä se ylivoimaisesti helpoin ratkaisu
 
Viestejä
66
Olipahan tunnelmaa tänään Kisahallissa! Yli 900 katsojaa U17-poikien paikallisfinaalissa on osoitus, että kysyntää koripallolle on ja paljon.
Liitto voisi vihdoinkin miettiä sitä, että pitäisikö Solidsportiin maksumuurin taakse hautaamisen sijaan investoida itse näiden nuorten sarjojen striimeihin ja rakentaa niille alusta jollekin maksuttomalla toimintamallille? Se mahdollistaisi joukkueille muun muassa sponsoreiden hankinnan ihan toiseen tapaan kuin piilottamalla pelit 17-20 katsojan saitille.
 
Viestejä
1 008
No hyvä - puhumme sittenkin samaa kieltä. Malmin halli on kummallinen mobiilidataloukko - oikein mikään operaattori ei ole siellä hyvä. Tai ainakaan ne pari mitä minä olen kokeillut. Kuvaus tehdään wifin varassa, joka välillä toimii ja välillä ei. Ja jos se ei toimi paikalla ei koskaan ole mitään muuta kuin wifipurkin buuttausosaaminen.

Eli Malmin halli on tähän tarkoitukseen menneen vuosikymmenen tuote ja sillä pitää rimpuilla tämä kausi. Toiveissa on, että ensi kaudella pelataan siinä uudessa Pirkkolan hallissa kunnollisten yhteyksien äärellä. Minä ainakin olen esittänyt rakennusporukalle vaatimuksia, jolla hommasta selvitään jatkossa paremmin. Malmin hallin laajakaista pysynee jatkossakin suunnilleen samana, mutta se ei enää jatkossa niin paljon striimeissä näyttäydy.

Palaan edelleen tuohon linkkaamaani toiseen threadiin. Ringetessä minun normaalituotanto on videokamerapohjainen 1080/60 striimi ja onpa Hyvinkäältä katsottu pikkutyttöjen ringetteä 4K livestriimistäkin. Eli kyllähän se huonous sinne Solidsportin suuntaan menee. Mobiililaite, heidän sovellus ja ne yhteydet mitä sillä laitteella sattuu saamaan ovat hommassa rajoittava tekijä. Parempaa voidaan kohtuuvaivalla tehdä - tuo Solidsport on vain käytännössä se ylivoimaisesti helpoin ratkaisu
Malmin palloiluhallilla nettiyhteys ainakin wifillä on niin onneton (ainakin vuosia sitten) ettei livestriimaaminen onnistunut millään. Lanka olisi pitänyt vetää hallin poikki.
Pirkkolan hallissa on netti aivan yhtä surkea ellei kuvaaja saa lankayhteyttä (näin ainakin tänä keväänä). Toivottavasti Pakilan Namika areenaan laitetaan kunnon nettiyhteydet

Mallia voisi ottaa vanhasta Tammelan koulusta, jossa sain aina järjestäjiltä lankayhteyden nettiin. Nettiyhteys oli vuosia sitten hyvä kun koulu oli varusteltu vaalikouluksi ja siten nopealla nettiyhteydellä: livestriimaus onnistui heittämällä. Hyvä Pyrintö.
 
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös