Koripallo.com

MU19 2023-2024

Viestejä
1 045
Tuota ajatuskulkua en oikein ymmärrä. Miksi pelaajat olisivat polttaneet siltansa maajoukkueeseen vain pelaamalla Drivessa? Jos näin on, mitä en siis vielä usko, niin silloin liitossakin on syytä katsoa peiliin. Maajoukkueessa tulisi pelata parhaat käytössäolevat pelaajat.
En väittänyt pelaajista mitään - mistä ihmeestä tuon keksit?
Lue sen sijaan kevään aikaisemmat säikeet.
 
Viestejä
331
En väittänyt pelaajista mitään - mistä ihmeestä tuon keksit?
Lue sen sijaan kevään aikaisemmat säikeet.
No sanoit " Entä mitä tehdään loppujoukkueella (n-3) jos sillat vaikkapa mj-leiritykseen ja sitä kautta maajoukkueeseen taikka vastaaviin on poltettu? ". Nähtävästi et sitten tarkoittanut pelaajia vaan joukkuetta ja sen taustoja.



 
Viestejä
23
Tuota ajatuskulkua en oikein ymmärrä. Miksi pelaajat olisivat polttaneet siltansa maajoukkueeseen vain pelaamalla Drivessa? Jos näin on, mitä en siis vielä usko, niin silloin liitossakin on syytä katsoa peiliin. Maajoukkueessa tulisi pelata parhaat käytössäolevat pelaajat.
Ei siellä maajoukkueessa pahemmin Driven pelaajia ole nähty. On todettu että luulis että ainakin pari pelaajaa (07) olisi leirille mahtunut.
 
Viestejä
270
Ei siellä maajoukkueessa pahemmin Driven pelaajia ole nähty. On todettu että luulis että ainakin pari pelaajaa (07) olisi leirille mahtunut.
Ei siellä MJ-leirillä taida olla sekään pelaaja, joka juuri viikonloppuna painoi U17-divarissa Drivea vastaan 46 pistettä, 11 levaria ja 8 torjuntaa. Tuo torjuntamäärä on U17-divarin korkein torjuntamäärä sarjan historiassa. Yhdenkään Driven pelaajan statsit eivät olleet lähelläkään samaa tasoa, joten varmaan ihan syystä ainakaan nuo pojat eivät ole maajoukkueessa.
 
Viestejä
129
Ei siellä MJ-leirillä taida olla sekään pelaaja, joka juuri viikonloppuna painoi U17-divarissa Drivea vastaan 46 pistettä, 11 levaria ja 8 torjuntaa. Tuo torjuntamäärä on U17-divarin korkein torjuntamäärä sarjan historiassa. Yhdenkään Driven pelaajan statsit eivät olleet lähelläkään samaa tasoa, joten varmaan ihan syystä ainakaan nuo pojat eivät ole maajoukkueessa.
Ei mitään pois tältä hienolta pelaajalta, mutta vastaavan ikäluokan parhaimmisto pelaa miesten divareita A/B huomattavasti paremmilla tilastoilla, joten varmaankin tuokin vaikuttaa valintoihin
 
Viestejä
73
Ei mitään pois tältä hienolta pelaajalta, mutta vastaavan ikäluokan parhaimmisto pelaa miesten divareita A/B huomattavasti paremmilla tilastoilla, joten varmaankin tuokin vaikuttaa valintoihin
No joo, henkilökohtaisten tilastojen vertailu eri sarjojen välillä on aika lailla turhanpäiväistä touhua ihan kokonaisvaltaisestikin puhumattakaan yksittäisistä otteluista.

Lisäksi kentällä tapahtuu hyvin paljon asioita jotka eivät oikein näy missään henkilökohtaisissa tilastoissa, jolloin tullaan siihen että yksittäisen pelaajan arvon joukkueelleen näkee kaikkein parhaiten katsomalla pelejä.

Ja todellinen pelaajan taso suhteessa toisiin pelaajiin nähdään kun pelataan samassa sarjassa ja otetaan huomioon riittävä otanta pelejä.

Kaikki kunnia hyville suorituksille sarjatasoon katsomatta, mutta tasoa tai kahta alempana tehdyt suoritukset eivät tarkoita käytännössä yhtään mitään noustaessa tasoa ylemmäksi. Divaritason tilastot ovat täysin arvoton argumentti kaikissa ikäluokissa maajoukkuevalintoihin liittyen.
 
Viestejä
129
No joo, henkilökohtaisten tilastojen vertailu eri sarjojen välillä on aika lailla turhanpäiväistä touhua ihan kokonaisvaltaisestikin puhumattakaan yksittäisistä otteluista.

Lisäksi kentällä tapahtuu hyvin paljon asioita jotka eivät oikein näy missään henkilökohtaisissa tilastoissa, jolloin tullaan siihen että yksittäisen pelaajan arvon joukkueelleen näkee kaikkein parhaiten katsomalla pelejä.

Ja todellinen pelaajan taso suhteessa toisiin pelaajiin nähdään kun pelataan samassa sarjassa ja otetaan huomioon riittävä otanta pelejä.

Kaikki kunnia hyville suorituksille sarjatasoon katsomatta, mutta tasoa tai kahta alempana tehdyt suoritukset eivät tarkoita käytännössä yhtään mitään noustaessa tasoa ylemmäksi. Divaritason tilastot ovat täysin arvoton argumentti kaikissa ikäluokissa maajoukkuevalintoihin liittyen.
Tuo pitää täysin paikkansa
 
Viestejä
357
Viikonloppuna pelailaillaan Eybl:n Superfinaalit ja lopputurnauksessa mukana jopa kaksi Suomalais joukkuetta. Itse odotan viihdyttävää ja hyvätasoista juniori korista ja tietty menestystä sekä haastetta meidän joukkueille. Taso on ainakin korkeampi mitä meidän U19-sm sarja ja vähintään nyt meidän M1B sarjan yläpuolella?
 
Viestejä
78
Eikö JBA selvinnyt finaaleihin vai onko 1-div pelit päällekkäin vai mikä syynä poissaoloon?
 
Viestejä
357
Eikö JBA selvinnyt finaaleihin vai onko 1-div pelit päällekkäin vai mikä syynä poissaoloon?
Lohkossa olivat kolmas ja finaalissa pelaava Tarto oli taas neljäs, joten joko keskittyvät 1a matsiin tai sitten jostain muusta syystä nelononen nousee lohko kolmosen ohi...Olishan se Jba-Drive ollut ihan kiva nähdä uudestaan
 
Viestejä
26
HNMKY yhtäkkiä on jo ennakkosuosikki välieriin pääsyn kannalta, kun itse luulin ToPon jo päässeen viivan yli. Pari niukkaa tappiota ja nyt jos namika voittaa 2/3 pääsevät 4 joukkoon. Toki Pyrintö ja Black vastassa ja ToPohan vei molemmat keskinäiset ottelut...
 
Viestejä
503
Drive ainakin itselle yllättäen u20Eybl finaaliin, semifinaalissa kaatui kivikova Brno:n joukkue joka itsellä oli ennakkosuosikki voittamaan tämänvuotisen turnauksen. Tsemppiä jätkille finaaliin.
Itse taas ajattelin ennen peliä, että Drive voittaisi pelin suht selvästikin. Toki myönnän, että olin vastustajalta nähnyt vain yhden pelin ja sitten joidenkin heidän pelaajien maaottelutilastoja olin vilkuillut nopeasti.

Itse pelissä todella tahmeaa tekemistä hyökkäyspäässä molemmilta joukkueilta. Kyseessä oli tietysti jo turnauksen kolmas peli eli varmaan jaloissa painoi. Driven puolenkentän hyökkäämisessä yleisestikin jää vähän liikaa ehkä piippuun, mutta nyt tuntui että he eivät saaneet koreja totuttuun malliin myöskään siirtymähyökkäyksistä.

Amzilin pelaamiselle isoa peukkua täältä, haastaa puolustajaansa hellittämättä ja puolustuspäässäkin pelaa parhaimmillaan todella agressiivisesti. Tuntuu, että hän on kehittynyt pelaajana aika paljon vaikkapa viime vuoden EM-kisoihin verrattuna. Federikon ja Guman ulottuvuudet ovat myös näissä peleissä, ja monissa muissakin, aikamoinen kilpailuetu. Korintekotehokkuus voisi molemmilla herroilla fyysiset mitat huomioiden olla tosin kovempi.

Onnea tosiaan finaaliin, siellä ilmeisesti Slovakian koripallon kuumimmat nimet vastassa.
 
Viestejä
357
Itse taas ajattelin ennen peliä, että Drive voittaisi pelin suht selvästikin. Toki myönnän, että olin vastustajalta nähnyt vain yhden pelin ja sitten joidenkin heidän pelaajien maaottelutilastoja olin vilkuillut nopeasti.

Itse pelissä todella tahmeaa tekemistä hyökkäyspäässä molemmilta joukkueilta. Kyseessä oli tietysti jo turnauksen kolmas peli eli varmaan jaloissa painoi. Driven puolenkentän hyökkäämisessä yleisestikin jää vähän liikaa ehkä piippuun, mutta nyt tuntui että he eivät saaneet koreja totuttuun malliin myöskään siirtymähyökkäyksistä.
Juuri tämän "tahmean hyökkäyspelin" takia kallistuin ennakossa Bronoon, koska osaavat aika hyvin ottaa ne Driven tunnetuimmat vahvuudet pois ja hyökätä fiksusti agressiivista puolustusta vastaan ja arvelin että jos pelissä ei Drive pääsee niin paljoa juoksemaan kenttää olisi hitaampi hyökkäyspään tempo suosinut enemmän vastustajaa. Finaalissa tosiaan 11-0 rekordilla Slovakialainen Inter sitten vastassa ja itse odotan nyt Federikolta turnauksen parasta ottelua.
 
Viestejä
672
Drive voitti finaalin U20 Eybl. Kyllä suomi koris pärjää maailmalla. Drive vs JBA olisi ollut unelma finaali.
"Maailmalla". Jotta muistetaan realiteetit, niin nyt puhutaan Euroopan kakkos- tai kolmostason joukkueista, joita tuolla oli mukana. Parhaat U20 ikäiset niin pelaajat kuin joukkueetkaan eivät näitä EYBLejä pelaile.
 
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös