Koripallo.com

Susijengin kokoonpano MM-kisoissa 2023?

Viestejä
657
Nostaisin keskusteluun vielä myös Fiifi Aidoon. 14 riistoa kelpaisi kyllä. Toivottavasti pääsee mukaan taistelemaan kisapaikasta.
Tätä en kyllä enää usko. Viime vuodet menneet plörinäksi ja tällä hetkellä pelaa Norjan liigaa. Itse olen iloinen, että mies ylipäätään pelaa. Millä näytöillä hänet pitäisi ottaa mukaan leiritykseen?
 

XOX

Viestejä
402
Tätä en kyllä enää usko. Viime vuodet menneet plörinäksi ja tällä hetkellä pelaa Norjan liigaa. Itse olen iloinen, että mies ylipäätään pelaa. Millä näytöillä hänet pitäisi ottaa mukaan leiritykseen?
14 riistoa
 
Viestejä
2 415
-Huff totesi kaikilla kutsutuilla pelaajilla olevan mahdollisuuden kisajoukkueeseen. Kun antaa riittävät näytöt niin valitaan.

Odotitko Huffin jotain muuta kommentoivan? :D Että joukkue on jo valittu ja suurin osa on kesällä vaan treenaamassa mukana? ;)

-Toimittaja keksi omasta päästään heti alussa että Nkamhouan ja Federikon välillä tehtäisiin valinta.

Tuo on ihan looginen olettama, jos/kun oletus on että Lauri ja Madsen ovat näiden kahden edellä. Kun tuskin niin isoa rosteria otetaan kisoihin, että kaikki neljä olisivat mukana.

Yleisestihän täällä on mielipiteitä joissa ns puskan takaa ei kukaan voi koskaan päästä maajoukkueeseen. Nkamhoua teki sen jo. Yhtäkään sellaista ammattilaisjoukkuetta ei ole eikä saa olla jossa tiputellaan selkeästi positiivisesti erottuvia pelaajia pois joukkueesta jollain ei ole ennen ollut kriteerillä

Eihän tuollaista ole kukaan väittänyt! Tuo on pelkästään sinun itse keskimäsi olkihattu.. Tottakai maajoukkueeseen on mahdollisuus nousta uusilla pelaajilla.

Se mitä kritisoin aikaisemmin oli ehdotettujen uusien pelaajien ISO MÄÄRÄ. Se ei ole todennäköistä, että mm-kisa rosteriin tulisi esim. 4-5 kokonaan uutta pelaaja. Vaan todennäköisesti nykyinen runko pelaa isoimmat rotaatiominuutit kisoissa.
 
Viestejä
439
Tuo on ihan looginen olettama, jos/kun oletus on että Lauri ja Madsen ovat näiden kahden edellä. Kun tuskin niin isoa rosteria otetaan kisoihin, että kaikki neljä olisivat mukana.
Toisaalta kolmospaikalle ei ole oikein muita vaihtoehtoja kuin Jantunen ja Valtonen (ja Kantonen tarpeeksi heikkoa/pientä vastustajan viisikkoa vastaan), joten kuusi pelaajaa paikoille 3-5 ei pitäisi olla liikoja. Sekä Nkamhoua että Madsen pystyvät pelaamaan paikkoja 4-5, Jantunen paikkoja 3-4 ja Lauri toki jopa 2-5 niin tuo kuusikko mahdollistaisi aika mielenkiintoisia ja isoja viisikoita, kuten pelintekijä-Markkanen-Jantunen-Nkamhoua/Madsen-Federiko.
 
Viestejä
2 184
Odotitko Huffin jotain muuta kommentoivan? :D Että joukkue on jo valittu ja suurin osa on kesällä vaan treenaamassa mukana? ;)
Noh, toisaalta vähän noinhan Huff sanoi. Kun ottaa siis huomioon, että 8 pelaajaa oli "varmoja" valintoja ja parista muusta puhuttiin nimellä 9-10 valintoina. Jolloin siis siellä on muutama paikka vielä vapaana, ja suurimmalla osalla ei kovin suuria saumoja ole.

tuo kuusikko mahdollistaisi aika mielenkiintoisia ja isoja viisikoita, kuten pelintekijä-Markkanen-Jantunen-Nkamhoua/Madsen-Federiko.
Ottaako Lauri 100 % heitoista tuon viisikon ollessa kentällä? Poistuuko yksikään vastustajan puolustaja 3s alueen läheisyydestä pl. se yksi tyyppi joka on jatkuvasti Laurin iholla?

Mikke otti EM-kisoissa yhteensä 10 kolkkia 7 ottelussa. Seurajoukkueessaankin alle 2 / peli. Olli on koko maajoukkueurallaan tainnut ottaa 7 kolmosta ja collegessa 1,3 / peli. Fede vielä vähemmän heittäjä kuin edellä mainitut kaksi, sillä en tiedä onko kilpaurallaan ottanut yhtään kolmosta - ei ainakaan tällä kaudella eikä junior collegessa. Eikä näistä kukaan mikään keskimatkan heittäjä ole, vaan pinnat tulevat layupeista ja donkeista. Tuntuma että noilla kundeilla PPP olisi ~0,5.

Ehkä se voisi toimia jos nämä meidän pojat olisivat fysiikaltaan Shaq, Steven Adams ja Dwight Howard, mutta siellä MM-kisoissa ei taideta kyllä kenenkään yli kävellä puhtaalla korinalusvoimalla, peluutetaan sitten ketä tahansa.
 
Viestejä
102
Toisaalta kolmospaikalle ei ole oikein muita vaihtoehtoja kuin Jantunen ja Valtonen (ja Kantonen tarpeeksi heikkoa/pientä vastustajan viisikkoa vastaan)
Grandisonille ei ole myöskään mikään ongelma pelata 3 paikkaa. Hän on pelannut yliopistouransa käytännössä puoliksi kakkosta ja kolmosta.
 
Viestejä
726
Odotitko Huffin jotain muuta kommentoivan? :D Että joukkue on jo valittu ja suurin osa on kesällä vaan treenaamassa mukana? ;)



Tuo on ihan looginen olettama, jos/kun oletus on että Lauri ja Madsen ovat näiden kahden edellä. Kun tuskin niin isoa rosteria otetaan kisoihin, että kaikki neljä olisivat mukana.



Eihän tuollaista ole kukaan väittänyt! Tuo on pelkästään sinun itse keskimäsi olkihattu.. Tottakai maajoukkueeseen on mahdollisuus nousta uusilla pelaajilla.

Se mitä kritisoin aikaisemmin oli ehdotettujen uusien pelaajien ISO MÄÄRÄ. Se ei ole todennäköistä, että mm-kisa rosteriin tulisi esim. 4-5 kokonaan uutta pelaaja. Vaan todennäköisesti nykyinen runko pelaa isoimmat rotaatiominuutit kisoissa.
Huffin mielestä Nkahoua on parempi mitä Madsen tai juuri kukaan muu. Podcastin toimittajan mielestä ilmeisesti ei ja on ehdottomasti parempi ettei toimittaja itse tuo omia näkemyksiään tai pyri johdattelemaan ex-kapteenia joka tasan varmasti tietää pelaajat paremmin koska on heidän kanssaan pelannut. Olen myös sitä mieltä että itsestäänselvyys pelipaikan saavuttamisen mahdollisuudesta tuli Huffin kautta selväksi. Näköjään ei kuitenkaan tullut koska taas alkoi tämä ainainen mantra siitä onko pelaajat ollut mukana minä vuonna ja ketä vastaan ovat käyneet pelaamassa. Kaikkein todennäköisintä ainakin pitäisi olla joukkuetta valittaessa että se tehdään paremmus periaatteella.

Yleisero tässä sinällään aika turhassa spekulaatiossa valinnoista on että ainakin itse oletan jenkkien yliopistoissa pelaavien pelaajien olevan tasoltaan parempia mitä ainakin osa nykyään maajoukkueessa pelanneista ja täällä ehdotetuista pelaajista kisoihin. Jos he ei ole sitä niin ei tietenkään heitä kuulu valita, toisaalta se tarkottaisi Suomen kisajoukkueeseen sellaisia pelaajia jotka eivät siellä tule pärjäämään. Se että pelattaisiin esim yhdeksällä pelaajalla jatkuvasti koska kaikkia ei vaan voi laittaa pelaamaan ei ole hyvä asia.
 
Viestejä
2 184
Yleisero tässä sinällään aika turhassa spekulaatiossa valinnoista on että ainakin itse oletan jenkkien yliopistoissa pelaavien pelaajien olevan tasoltaan parempia mitä ainakin osa nykyään maajoukkueessa pelanneista ja täällä ehdotetuista pelaajista kisoihin.
Mitä on tapahtunut vuoden aikana, kun EM-kisoissa ja yleisesti viime kesänä Ollia lukuunottamatta heistä kukaan ei ollut parempi kuin maajoukkueeseen valitut?
 
Viestejä
726
Kommentoin tähän vain sen, että Palotie voisi tehdä näitä podcastejaan yksin. Ei kuitenkaan anna juurikaan arvoa näille toisille henkilöille ja heidän mielipiteilleen. Tämän vuoksi hyvin raskas kuunneltava, koska luulee tietävänsä koriksesta kaiken ja olevan muiden yläpuolella. Selostajana maneereistaan huolimatta hyvä. Podcasteja ei pysty kuuntelemaan.
Itselleni jäi tämäntyyppinen kuva podcastista. Ehdottomasti hyvä asia että podcastia tehdään, ex-pelaaja vieraana on tietenkin oikein onnistunut valinta ja koska ex hän voi myös kertoa omia näkemyksiään.
 
Viestejä
726
Mitä on tapahtunut vuoden aikana, kun EM-kisoissa ja yleisesti viime kesänä Ollia lukuunottamatta heistä kukaan ei ollut parempi kuin maajoukkueeseen valitut?
Ei he välttämättä olleet huonompiakaan. Tilastot jenkeistä viittaa kehitykseen ja tasoeroa Nkamhouaan vaikea uskoa todella suureksi.
 
Viestejä
2 415
Miksei? Kun kovin usein Suomi on jäänyt pieneksi.

No vaikka sillä perusteella veikkaan, että neljää isoa ei oteta kisoihin kun näin ei ole tehty viime aikoinakaan.. Viime vuoden em-kisoissa oltiin kahdella isolla eli Lauri ja Madsen. Toki vähän pakon sanelemassa tilanteessakin.

Lisäksi koko Suomen pelaaminen on viime aikoina perustunut enemmän juoksemiseen ja vauhtiin, joten en usko että yhtäkkiä ensi kesälle tehtäisiin muutos isompiin viisikoihin. Eli uskoisin että ensi vuoden kisoissakin nähdään paljon Lauria vitospaikalla.

Toisaalta kolmospaikalle ei ole oikein muita vaihtoehtoja kuin Jantunen ja Valtonen (ja Kantonen tarpeeksi heikkoa/pientä vastustajan viisikkoa vastaan), joten kuusi pelaajaa paikoille 3-5 ei pitäisi olla liikoja.

Suomella on vaikka kuinka paljon pelaajia kolmospaikalle, kun nykykoriksessa voidaan pelata pienilläkin viisikoilla. Jantunen, Valtonen, Palmi, Salin Kantonen, Murphy.

Olen myös sitä mieltä että itsestäänselvyys pelipaikan saavuttamisen mahdollisuudesta tuli Huffin kautta selväksi. Näköjään ei kuitenkaan tullut koska taas alkoi tämä ainainen mantra siitä onko pelaajat ollut mukana minä vuonna ja ketä vastaan ovat käyneet pelaamassa.

Taas keksit ihan omiasi.. Kukaan ei ole väittänyt, etteikö uusilla pelaajilla olisi mahdollisuutta ansaita pelipaikkaa kisoihin. Kysymys on vaan siitä, että kuinka todennäköistä se on ja kuinka monta uutta mahdollisesti olisi tulossa kisoihin mukaan?

Oma veikkaus on että kisojen 12 pelaajan joukkoon saattaa nousta yksi uusi pelaaja (näistä edellä mainituista vaihtoehdoista). Mutta rooli tulee olemaan hyvin pieni ja todennäköisesti ei mahdu 9-10 perusrotaatioon.

Näköjään ei kuitenkaan tullut koska taas alkoi tämä ainainen mantra siitä onko pelaajat ollut mukana minä vuonna ja ketä vastaan ovat käyneet pelaamassa. Kaikkein todennäköisintä ainakin pitäisi olla joukkuetta valittaessa että se tehdään paremmus periaatteella.

Tottakai pelaajat pitää valita "paremmuuden" perusteella. Mutta samalla kisajoukkueen valintaan pitää vaikuttaa myös näytöt aikaisemmista tosipeleistä.. Edes kesän harjoituspelit eivät ole yhtä hyvä näyteikkuna pelaajille kuin vimeksi pelatut karsintapelit ja em-kisat. Pelaajan antamissa "näytöissä" pitää painaa enemmän näytöt tosipeleistä kuin harjoituspeleistä.

Ja tottakai lopullista kisajoukkuetta valittaessa vaikuttaa paljon rosterin koostumus. Joku toinen pelaaja saatetaan valita, kun rosterista uupuu kyseisen roolin pelaaja.

Yleisero tässä sinällään aika turhassa spekulaatiossa valinnoista on että ainakin itse oletan jenkkien yliopistoissa pelaavien pelaajien olevan tasoltaan parempia mitä ainakin osa nykyään maajoukkueessa pelanneista ja täällä ehdotetuista pelaajista kisoihin.

Eli siis oletat.. Mitään konkreettista näyttöä tuosta ei vielä ole. Kesällä se sitten nähdään paremmin.

Näyttää taas siltä, että kesällä tulee olemaan paljon mm-kisorosteriin pettyneitä forumilaisia. :)
 
Viestejä
52
Tuo Palotie-viha on mielestäni täysin turhaa.
Koris tekee nousuaan Suomen mediassa, ja Kristian on ollut tämän osalta merkittävässä roolissa.
Ei kukaan voi olla täydellinen, ja jos se on niin häiritsee, niin sinne vaan itse suorittamaan paremmin.

-> Eiköhän keskitytä keskustelemaan ja pohtimaan Susijengin MM-kokoonpanoa tuollaisen panettelun sijaan.
 
Viestejä
1 322
On meiltä omasta takaa myös noita tarinoita, jotka ovat lopettaneet uransa yliopistomaailman jälkeen. Ihan lähimenneisyydestä otetaan vaikka Tuukka Jaakkola. Toivotaan tietysti, että näin ei käy.

Jep muistissa on tapaus.

Kiinnostaisi kyllä itsekkin katsastaa se Gustavsonin haastattelu. Uskon kyllä mitä @Yksinäinen Susi Gustavsonin kommenteista sanoi, mutta mun mielestä se on kuitenkin aika iso juttu jos Gustavson lopettaisi niin kiinnostaisi lukea se juttu sanasta sanaan. Gustavson voisi tulevaisuudessa olla jonkinlainen Salinin korvike jos Salin joskus lopettaa ja jos Gustavson ei lopeta ja pelaisi tulevaisuudessa Euroopassa niin voisimme nähdä hänet usein pelaamassa karsinnoissa maajoukkueen mukana. Se varmastikkin nostaisi maajoukkueen tasoa niihin peleihin.

En ainakaan täältä sitä löytänyt:

 

Ylläpito

Ylläpidon jäsen
Viestejä
4 452
Viestejä
1 322

Olimme aiemmin laittaneet tämän NCAA-ketjuun.

Kiitos. Jotenkin missasin sen vaikka oon just tota NCAA-ketjua vahdannut aika paljon :). Joo, on tossa perää että Gustavson ei ole vielä ihan varma mitä alkaa tekemään. Koulussa opiskeleminen muun kuin koripallon osalta on mennyt sen verran hyvin, että se on ilmiselvästi lisännyt Gustavsonin mielenkiintoa myös muuhun kuin koripalloon.

"Through the early years of Gustavson’s Spiders’ career, he considered the possibility of leaving and becoming a professional player in Finland. But he enjoyed UR, and had promised his mother that he’d complete his college education.

Gustavson earned an undergraduate degree in marketing and finance, and is in his first year of a two-year track to add a master’s of business administration at UR.

Playing professionally “was a priority coming into college,” he said. “Five years later, things have changed. There are things I have to weigh out and see what’s the best step.”
 
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös