Koripallo.com
Viestejä
4 028
Ukraina voitti L-lohkossa Islannin, lohkon kolmannen jatkoonmenijän paikalle tarjolla näiden lisäksi Georgia.

Italia ja Espanja jo aika lailla varmoja kisoihin, Ukraina voisi mennä kolmantena, ihan sympatioiden takia.
 
Viestejä
1 329
Nyt on Espooseen tullut käymään pikkuveli. Loistava alku Suomelle.
 
Viestejä
2 184
Vartti erinomaista peliä, sitten kolmessa minuutissa kaikki suli. Pitäisi olla jo jäissä tämä matsi, mutta turhaan tyydytään vain viskomaan kolmosia.
 
Viestejä
5 495
Peluutuksessa ei minkäänlaista järkeä. Salin ja Valtonen aivan yössä, mutta vetävät silti älyttömät minuutit. Nyt niitä penkkimiehiä sisään, niin saadaan intensiteettiä ylös.

Eihän tällaista läpsyttelyä jaksa edes katsoa.
 
Viestejä
4 028
Onko Valtonen pudonnut Manresassa kokoonpanon ulkopuolelle? Neljässä viime matsissa tilastot seuraavat: kahdessa viimeisessä ei kokoonpanossa (ilmeisesti ei kuitenkaan loukkaantunut?) ja kaksi sitä edeltävää matsia, peliajat 6:44 ja 4:13.

Kauden alussa oli kuitenkin n. 20 minuutin peliaikoja ja avauksen paikka. Toki joukkuekin nyt sarjan hännillä.
 
Viestejä
1 329
Daniel Dolencilta uransa paras maaottelu. Vaikuttaa ainoalta, joka pelaa jatkuvasti tarpeeksi kovaa. Joka puolustuksessa kova sulku ja hyvää painia, hyökkäyksessä skriinit ovat käytännössä vahingoittamisyrityksiä ja tänään toimii heittopelikin.
 
Viestejä
1 322
Näiden kahden ottelun jälkeen oon vähän pettynyt että kukaan uusista pelaajista tai vähemmälle peliajalle tän vuoden peleissä jäänyt ei tehnyt vaikutusta. Toisaalta oon näin jälkikäteen tyytyväinen että varsinkin Viro-peli otettiin tosissaan peluutuksen suhteen FIBA-pisteiden takia.

Remu Raitanen oli suurin pettymys mulle. Pieni peliaika (yhteensä 11 min) kahdessa pelissä ei ole tekosyy, koska valmennus ei yksinkertaisesti uskaltanut laittaa Remua kentälle, koska Remun peli ei kulkenut erityisen hyvin. Luulen että Remulle oltiin kaavailtu isompaa roolia ennen näitä pelejä. Remu varmaankin tarvitsee kokonaisen kauden Espanjassa ennen kuin nähdään kehitys tai mahdollinen takapakki.

Positiivisin yllätys oli tietenkin Alex Muprhy joka pelasi vain yhden pelin, mutta luulen että Alex Murphy ei pysty pitämään tasoa jolla pelasi Saksaa vastaan joka pelissä. En tiedä onko lopulta edes MM-kisakoneessa.

Luulen että seuraava karsintaikkuna helmikuussa on samanlainen, vähän tylsähkö, mutta kesällä on mielenkiintoiset ajat kun saadaan paljon pelaajia Pohjois-Amerikasta mukaan.
 
Viestejä
1 322
Tossa Slovenian toisessa pelissä jossa Slovenia lähes varmisti MM-kisapaikkansa se uusi jenkki oli näköjään Slovenian paras pelaaja. 22 pistettä, 13 levyä ja 4 syöttöä. Slovenia voitti Saksan 81-75, eikä varmaankaan olisi voittanut ilman tota jenkkiä. Ruotsin mahdollisuudet kisoihin meni tohon ostojenkkiin.
 
Viestejä
726
Eilinen matsi oli voitosta huolimatta selkeä pettymys, toisaalta pettymys oli etukäteen tiedossa ja siihen saatiin lisää vahvistusta.

Se että Suomi voittaakseen Viron varamiehet peluuttaa Salinia ja Jantusta yli 30 minuuttia, kertoo että taso romahtaa 5-6 pelaajan jälkeen niin radikaalisti ettei noilla muilla Euroopassa pelaavilla riitä taso edes alusta. Tuo kuudes pelaaja tuossa avausviisikon lisäksi on Alex Murphy, joka jostain syystä ei pelannut eilen ollenkaan.

100% varmasti paremmat suomalaispelaajat kuin näissä kahdessa matsissa noiden kuuden jälkeen höntsänneet pelaavat parhaillaan usa:ssa. Oikeastaan ei ole yhtään ihmettelemistä sillä että korisliigassa amerikkalaispelaajat ovat niin ylivoimaisia suhteessa suomalaispelaajiin. Nkamhoua, Little, Federiko, Amzil, Grandison on niitä mm-kisajoukkueen nimiä ja se taas tarkoittaa hyvää kilpailua peliajasta että Suomella on todella hyvä maajoukkue ja kaiken lisäksi erittäin nuori sellainen.
 
Viestejä
1 928
En tiedä millä silmillä katson, mutta musta positiivisin yllättäjä penkiltä oli Kivimäki. Ennakkoluulotonta, pallovarmaa, sähäkkää ja hyvää peliä kummassakin päässä. Peli pyöri huomattavasti paremmalla tempolla Aatun ollessa kentällä kuln Maxhunin, jolla on tapana ottaa vähän hittaasti silloinkin kun ehkä ei tarttis rauhoittaa.

Vielä ei Aatu osunut itse, mutta kun saa näitä pelejä alle, varmaan löytyy siltäkin puolelta jotain käyttöä. Koollahan Kivimäki ei ole pilattu, mutta fysiikka vaikuttais menneen eteenpäin.
 
Viestejä
28
En tiedä millä silmillä katson, mutta musta positiivisin yllättäjä penkiltä oli Kivimäki. Ennakkoluulotonta, pallovarmaa, sähäkkää ja hyvää peliä kummassakin päässä. Peli pyöri huomattavasti paremmalla tempolla Aatun ollessa kentällä kuln Maxhunin, jolla on tapana ottaa vähän hittaasti silloinkin kun ehkä ei tarttis rauhoittaa.

Vielä ei Aatu osunut itse, mutta kun saa näitä pelejä alle, varmaan löytyy siltäkin puolelta jotain käyttöä. Koollahan Kivimäki ei ole pilattu, mutta fysiikka vaikuttais menneen eteenpäin.
Sama juttu. Kivimäki oli näistä uusista ja aiemmin vähän pelanneista se, jolta odotin vähiten. Kuitenkin oli heistä positiivisin (ainoa positiivinen?) yllätys.

Peli oli varmaa ja sai pallon ja muut pelaajat hyvin liikkeelle. Kompensoi koon puutteen puolustuksessa sijoitumisella ja liikkeellä. Yleisesti ottaen peli varman- ja valmiinoloista. Tietysti vastassa ei ollut (Viron) kovin vastus, mutta ainakin pärjäsi nyt hyvin, miksei siis kannatta antaa vastuuta myöhemmin.
 
Viestejä
1 322
Sama juttu. Kivimäki oli näistä uusista ja aiemmin vähän pelanneista se, jolta odotin vähiten. Kuitenkin oli heistä positiivisin (ainoa positiivinen?) yllätys.

Peli oli varmaa ja sai pallon ja muut pelaajat hyvin liikkeelle. Kompensoi koon puutteen puolustuksessa sijoitumisella ja liikkeellä. Yleisesti ottaen peli varman- ja valmiinoloista. Tietysti vastassa ei ollut (Viron) kovin vastus, mutta ainakin pärjäsi nyt hyvin, miksei siis kannatta antaa vastuuta myöhemmin.

Itse haluan nähdä vielä vähän enemmän minuutteja Kivimäeltä maajoukkueessa. Mun mielestä Seppälä kunnossa ollessaan on vieläkin se kärkiehdokas pointtien hierarkiassa neljänneksi pointiksi, mutta voisiko Kivimäki olla jo korvaava Seppälälle pian. Itse luulin että se korvaaja olisi Perttu Blomgren ja voi vieläkin olla. Pertun minuutit jäi hyvin pieneksi siinä yhdessä pelissä jonka pelasi nyt. Maxhuni, Little, Kantonen ja sitten joku neljäs tohon. Ehdolla on siis Kivimäki/Blomgren/Seppälä. Siinä olis meidän pointit. Oliko Seppälä sivussa tästä karsintaikkunasta loukkaantumisen/vaivojen takia? EM-kisoissa oli se selkäongelma ja oletan että siitä on vieläkin harmia?
 
Viestejä
1 928
Itse haluan nähdä vielä vähän enemmän minuutteja Kivimäeltä maajoukkueessa. Mun mielestä Seppälä kunnossa ollessaan on vieläkin se kärkiehdokas pointtien hierarkiassa neljänneksi pointiksi, mutta voisiko Kivimäki olla jo korvaava Seppälälle pian. Itse luulin että se korvaaja olisi Perttu Blomgren ja voi vieläkin olla. Pertun minuutit jäi hyvin pieneksi siinä yhdessä pelissä jonka pelasi nyt. Maxhuni, Little, Kantonen ja sitten joku neljäs tohon. Ehdolla on siis Kivimäki/Blomgren/Seppälä. Siinä olis meidän pointit. Oliko Seppälä sivussa tästä karsintaikkunasta loukkaantumisen/vaivojen takia? EM-kisoissa oli se selkäongelma ja oletan että siitä on vieläkin harmia?
Näistä kolmesta Seppälän ongelmana on mun mielestä olleet vähän oudot valinnat pelinteossa plus onhan hän vähän jähmeä. Blomgren on kaikkea muuta kuin jähmeä, ja näistä kolmesta muutenkin kovin urheilija, mutta kokemattomuus näkyy vieläkin liikaa kummassakin päässä. Kivimäki on samaten ketterä ja erityisesti pienessä tilassa selvästi nopeampi, vaikka toki sitten häviää koossa. Kuitenkin Kivimäen eduksi lukisin selvän potentiaalin pelin lukemisessa ja tekemisessä. Jos mun nyt pitäis tehdä valinta, ottaisin mieluummin Kivimäen kehittymään kuin roikottaisin mukana Seppälää. Blomgrenin pitäis saada jostain buustia, ehkäpä vuosi pari hyvässä ympäristössä ulkomailla…?
 
Viestejä
1 322
Näistä kolmesta Seppälän ongelmana on mun mielestä olleet vähän oudot valinnat pelinteossa plus onhan hän vähän jähmeä. Blomgren on kaikkea muuta kuin jähmeä, ja näistä kolmesta muutenkin kovin urheilija, mutta kokemattomuus näkyy vieläkin liikaa kummassakin päässä. Kivimäki on samaten ketterä ja erityisesti pienessä tilassa selvästi nopeampi, vaikka toki sitten häviää koossa. Kuitenkin Kivimäen eduksi lukisin selvän potentiaalin pelin lukemisessa ja tekemisessä. Jos mun nyt pitäis tehdä valinta, ottaisin mieluummin Kivimäen kehittymään kuin roikottaisin mukana Seppälää. Blomgrenin pitäis saada jostain buustia, ehkäpä vuosi pari hyvässä ympäristössä ulkomailla…?

Onhan noi niin tasaisia pelaajia että hyvin käy mullekkin että ottaa nuoremman tilalle, koska nuoremmilta pelaajilta usein löytyykin käyttämätöntä potentiaalia. Taas jos miettii siitä näkökulmasta että mitä joukkueenjohto oikeasti tekee niin jos on kaksi tasaista niin yhtä hyvin voi pitää sen joka on vakiintunut niin sanotuksi perheenjäseneksi. Se voi syödä vähän joukkueen moraalia jos potkitaan "perheenjäsen" ulos. Omasta mielestä kuitenkin parhaiden pitäisi pelata ja jos jollain on enemmän potentiaalia kehittyä kuin toisella niin otan sen pontetiaalisemman.
 
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös