- Viestejä
- 28
Taitaa olla tähän mennessä koko kauden aikana neljä (4) voitettua neljännestä...
Vielä enemmän ihmettelisin mitä ihmettä siellä harjoituksissa on tehty jos voitto jo löytyisi, sen verran heikko on joukkueen pelaajamateriaali.viides häviö putkeen?? Todella noloa ihmettelen mitä siellä harjoituksissa tehdään jos sitä voittoa ei vieläkään löydy
[Tavoite, strategia seuraa tavoitetta.]Tässä on muutamia vinkkejä hyvän sosiaalisen median toimintatavan luomiseen Pyrintö Basketin osalta:
1. Määritä selkeät tavoitteet: Ennen kuin aloitat sosiaalisen median toiminnan, määrittele tarkkaan, mitä haluat saavuttaa. Onko tavoitteesi lisätä brändin tunnettuutta, kasvattaa seuraajamäärää tai parantaa vuorovaikutusta fanien kanssa?
[Tämä onkin varsin hyvin hanskassa]2. Luo johdonmukainen brändi-ilme: Käytä samoja värejä, fontteja ja grafiikoita kaikissa sosiaalisen median viesteissäsi. Tämä auttaa tunnistettavuuden luomisessa ja vahvistaa brändiäsi.
[Sisällöntuotanto on pitkälti satunnaista ja hajanaista. Esim verkkosivuilla oleva sarjataulukko vuoden takaa ei anna kovin hyvää tai aktiivista kuvaa. Verkkosivujen mukaan joukkueessa pelaa muuten vain neljä (4) pelaajaa.]3. Sisällön monipuolisuus: Tarjoa seuraajillesi monipuolista sisältöä, kuten pelikuvia, harjoitteluvinkkejä, pelaajahaastatteluja ja fanikuvia. Näin pidät yleisösi kiinnostuneena ja sitoutuneena.
[Ks. edellinen kohta.]4. Aktiivinen vuorovaikutus: Ole aktiivinen sosiaalisen median kanavillasi ja vastaa kommentteihin, kysymyksiin ja viesteihin mahdollisimman nopeasti. Luo keskustelua seuraajiesi kanssa ja osoita, että arvostat heidän panostaan.
[Jossain määrin hanskassa(?)]5. Hyödynnä visuaalisuutta: Sosiaalinen media on visuaalista, joten käytä laadukkaita ja houkuttelevia kuvia ja videoita. Ne herättävät huomiota ja lisäävät sitoutumista.
[Päivitystahti hyvin satunnainen. Esim. "Seuraa Pyrintöä" painikkeen takaa paljastuu X/Twitter: "Täällä ei ole nähtävää. Kun joku heistä twiittaa, twiitit näkyvät täällä." Eikä sitten muuta. Miten olisi näkyvyys myös IG, FB, TikTok, whatever jne??? Säännöllinen sisällöntuotanto joka päivä vaikka treeneistä ja yhteistyökumpoanitoiminnasta. Kiertävä päivitysvuoro pelaajille jota seura adminoi ja moderoi.]6. Suunnittele aikataulu: Luo säännöllinen päivitysaikataulu ja noudata sitä. Tämä auttaa ylläpitämään johdonmukaisuutta ja pitää seuraajat kiinnostuneina.
[Epäilen että tätä ei lainkaan seurata tai hyödynnetä.]7. Seuraa ja analysoi tuloksia: Käytä sosiaalisen median analytiikkaa seuraamaan, miten viestisi suoriutuvat. Tarkastele sitoutumista, seuraajamääriä ja muita tärkeitä mittareita ja tee tarvittaessa muutoksia strategiaan.
[Joku häsäri taisi olla, mutten löydä sitä.]8. Käytä hashtag-avainsanoja: Käytä relevantteja hashtag-avainsanoja, jotka auttavat sinua tavoittamaan laajemman yleisön ja lisäävät näkyvyyttäsi.
["Kun liityt Pyrinnön Fanclubiin, saat mm.:9. Yhteistyö muiden kanssa: Tee yhteistyötä muiden brändien, vaikuttajien tai urheilijoiden kanssa, jotta voit tavoittaa uusia yleisöjä ja hyödyntää molempien osapuolten verkostoja.
[No, aika moni korisliigaseura taitaa kärsiä samasta tai saman puutteesta.]10. Kuuntele ja opi: Ole avoin palautteelle ja seuraa kilpailijoita sekä alan trendejä. Näin opit jatkuvasti uutta ja voit kehittää sosiaalisen median strategiaasi.
Toivottavasti näistä vinkeistä on hyötyä Pyrintö Basketin sosiaalisen median toiminnan parantamisessa!
Ihmeellistähän se tosiaan on. Ongelma on, että jos halutaan laajempaa tavoitettavuutta, pitää olla läsnä monilla sosiaalisen median alustoilla. Lehtien (ml. verkkolehtien) lukeminen alkaa valitettavasti siirtymään historiaan ja marginaaliin uudempien medioiden ja sukupolvien toimintatapojen tieltä. Toimintaympäristö muuttuu, ja muutoksessa pitäisi pysyä mukana.Tuntuu ihmeelliseltä tuollainen "fakta". Tosin asun toisella puolella Suomea, mutta hyvin pysyn Pyrinnön peleistä ajan tasalla lukiessani useampana päivänä viikossa kirjaston lukukoneelta Aamulehden digilehteä ja lehden nettijuttuja.
En kiistä tarpeellisuutta olla läsnä monilla sosiaalisen median alustoilla. Median käytössä on koko ajan muutos käynnissä, mutta eivät lehdet mihinkään historiaan ole vielä siirtymässä. Digilehtien lukijamäärät ovat kovassa kasvussa, eikä paperilehtikään mihinkään ole katoamassa vielä aikoihin, vaikka levikit laskevatkin. Onneksi löytyy ihmisiä, jotka haluavat lukea analysoitua tietoa vaikkapa koripallosta. En tiedä Aamulehden osalta nykyisiä lukijamääriä, mutta uskon tavoitettavuuden olevan edelleen korkea Tampereen seudulla. Mutta tietenkin sosiaaliseen median pitää satsata. Koko paletti on kuitenkin muistettava.Ihmeellistähän se tosiaan on. Ongelma on, että jos halutaan laajempaa tavoitettavuutta, pitää olla läsnä monilla sosiaalisen median alustoilla. Lehtien (ml. verkkolehtien) lukeminen alkaa valitettavasti siirtymään historiaan ja marginaaliin uudempien medioiden ja sukupolvien toimintatapojen tieltä. Toimintaympäristö muuttuu, ja muutoksessa pitäisi pysyä mukana.
Ja käsi ylös virheen merkiksi, olihan ne seuran kumppanitkin muuten siellä verkkosivuilla, kun vaan osasi hakea oikean linkin alalinkin. Ja niitä yhteistyökumppaneita olikin viljalti!
Erittäin hyvin sanottu siellä perällä.Tässä nykyPyrinnössä on jotain samaa kuin 20v sitten. Todella vaatimaton rosteri mutta sinnikkäästi annetaan omalle juniorille (Kion Williams) isoja minuutteja eikä anneta tuota tärkeää pointin roolia ulkomaalaisille vahvistuksille, vaikka joukkueen menestys voisi sillä parantua.
Parikymmentä vuotta sitten tuossa roolissa oli muuan Antero Lehto, ja Pyrintö sai kyllä myöhemmin hyvän palkinnon tuosta investoinnistaan.
Kion tuntuu koko ajan parantavan, hyökkäyspäässä jo ihan asiallista kehitystä, puolustuspää vaatii enemmän aikaa.
Vaikka Pyrintö tekisi mitä tahansa, ryhmä ei tällä kaudella pelaa mitalleista. Paras investointi on kehittää parhaita junnuja.
Anteron junnuvuosina se ei johtanut sarjapaikan menetykseen, toivottavasti seura nytkin saa sen verran voittoja että sarjapaikka säilyy.
Tavoitettavuus on korkea, mutta ei kukaan taida lehdistä mainoksia lukea. Siitä kijoitetaan mikä kiinnostaa, ja yleensä se kiinnostus nousee vasta menestyksen myötä.En tiedä Aamulehden osalta nykyisiä lukijamääriä, mutta uskon tavoitettavuuden olevan edelleen korkea Tampereen seudulla.
....ja meni useampi vuosi ennen kuin sitä menestystä joukkueelle tuli. Pyrinnössä kotimaiset kulmakivet ovat lähes aina olleet tamperelaisia. Jos katsoo viimeisen 13-14 mestruusjoukkueen kokoonpanoa, niin ehkä liian pitkään mentiin samalla rungolla.Tässä nykyPyrinnössä on jotain samaa kuin 20v sitten. Todella vaatimaton rosteri mutta sinnikkäästi annetaan omalle juniorille (Kion Williams) isoja minuutteja eikä anneta tuota tärkeää pointin roolia ulkomaalaisille vahvistuksille, vaikka joukkueen menestys voisi sillä parantua.
Sanoisin, ettei noita vanhoja junnumenestyksiä voi kovin suoraan nykyaikaan verrata. Nyttemmin pk-seudun akatemiat imevät osan lahjakkaimmista Pyrsän(kin) junnuista jo ennen U19-ikää. Ikäluokista 2003-2006 on jokaisesta häipynyt kärkipään pelureita, kun ennen se oli harvinaisempaa.Tavoitettavuus on korkea, mutta ei kukaan taida lehdistä mainoksia lukea. Siitä kijoitetaan mikä kiinnostaa, ja yleensä se kiinnostus nousee vasta menestyksen myötä.
....ja meni useampi vuosi ennen kuin sitä menestystä joukkueelle tuli. Pyrinnössä kotimaiset kulmakivet ovat lähes aina olleet tamperelaisia. Jos katsoo viimeisen 13-14 mestruusjoukkueen kokoonpanoa, niin ehkä liian pitkään mentiin samalla rungolla.
2007-2011 Pyrintö oli joka vuosi U19 poikien mitalipeleissä. Miesten mestaruuksien jälkeen eka mitali vasta 21-22.
Oma mielipiteeni on se, että junnutyö ja uusiutuminen unohtui.
Näinkin varmasti voi asian nähdä. Toki Miro oli ensimäinen Pyrinnön junnu joka "menetettiin". Tämän jälkeen näitä on tullut useampi. Toki parin viime kauden aikana omia junnuja on myös useampi oma junnu saanut hieman enemmän aikaa korisliigassa.Sanoisin, ettei noita vanhoja junnumenestyksiä voi kovin suoraan nykyaikaan verrata. Nyttemmin pk-seudun akatemiat imevät osan lahjakkaimmista Pyrsän(kin) junnuista jo ennen U19-ikää. Ikäluokista 2003-2006 on jokaisesta häipynyt kärkipään pelureita, kun ennen se oli harvinaisempaa.
Nyt vedettiin mutkat niin suoriksi, että pakko olla eri mieltä. Toki voittaminen eli terävimmän kärjen (8-9 pelaajan rotaatio) on aina se tärkein, mutta onneksi aika montaa seuraa ja valmentajaa kiinnostaa uusien pelaaminen kasvattaminen. Seuroille tuo on tärkeää sillä se on halvin tapa saada rosteriin uusia äijiä. Jos näin ei olisi, niin ei Korisliiga-rostereissa olisi tällä kaudella esim. Kristeri, Salmi, Arvonenx2, Purmonen, Mykrä, Mäkynen, Kaunola, Turtinen, Homanen, Pitkänen tai Montonen.Jos vähän vetäsee mutkat suoriksi, niin keskimäärin korisliigavalmentajia ei kiinnosta pätkän vertaa pelaajien kehittäminen.