Koripallo.com

JOEN SUU

Viestejä
19 552
Vs: JOEN SUU

Mites kalsarit kestivät puhtaina? Niin ja millainen on kahvipaita? Minulla kun ei ole sellaista. On mulla kyllä yksi sellainen T-paita, jossa lukee että: Älä joudu veden varaan. Ota riittävästi olutta.

Aika hiljaista on täälläkin ollut näköjään viikonloppuna. Niin oli kuuma, ettei jaksanut edes tänne vääntäytyä. Mutta nyt on taas perhanan kylmä ja pitkät kalsarit piti jälleen kaivaa esiin.

Vettä tihhuuttaa ja taivas on synkkä. Mutta näillä korteilla mennään, mitä on käteen jäänyt.

Onko wimpula oikein kukkamessuillakin käynyt? Eivät vaan laittaneet päivänkakkaraa hattuun....

Kävin minäkin perjantaina terassilla. Lauantaina piti vielä hiukka loiventaa.

Äsken kävin kärrillisen klapeja metsästä, jotka eilen sahasin ja pilkoin. Kukahan pinnoisi?
 
Viestejä
1 600
Vs: JOEN SUU

Elämä on ollut kiireellistä lämpimien säiden ja terassien takia. Kirjoitusinnokuuteen on vaikuttanut myös läppärin l - kirjaimen puuttuminen.

Illalla kuitenkin kiinnitin huomiota siihen että ylen uutisten naispuolisella näpötti. Kerrottuani tämän emännälle, kaduin. Miehilläkin kuulemma pullottaa. Ei "Arvilla" ainakaan julkisesti ei ainakaan tökötä
 
Viestejä
1 600
Vs: JOEN SUU

Toinen asia mikä meillä tänään illalla puhutti on himojen tasa-arvo. Olen luopunut makeasta . Jos emäntä ottaa makeaa, voin ottaa ruoan päälle konjakin. Tai oluen. Karkki=olut ajatus mahdollistaa vapaat kädet. No olisin ottanut joka tapauksessa. Hyvä omatunto
 
Viestejä
19 552
Vs: JOEN SUU

Vai nöpötti ja pullotti?

Joo. Kiirettä on ollut ja yhä kiireemmäksi menee. Puita pittäisi tehdä, laavu rakentaa ja siihen tulisija, jossa yhdistyisi rillaus ja rosvopaistin teko. Lomallakin pittäisi olla. Taitaa laavu jäädä tältä kesältä tekemättä, vaikka olisihan siinä kiva pakkasella värjötellä makkuupussissa muutama yö. Jos nimittäin ulkoruokintaan joutuisi.

Mutta sitten ihan tutkittua tietoa. Meillä suomalaisilla on kuulemma isommat päät kuin muun maailman porukoilla. Toisaalta minähän olen tuon aina tiennyt. Ja tiennyt senkin, että päiden kokoloissa on eroja myös Suomessa maakunnittain.

Täällä susirajalla on kaikkein isoimmat päät. Ja ilmeisesti minulla se kaikkein isoin. Pää.

Ja mitä isompi pää, niin sen isommat on aivot. Ja kuten tiedämme, niin aivoissa asuu viisaus. Ja isommissa aivoissa suurempi viisaus.....

Länsirannikolla on kuulemma pienimmät päät.....Mutta ainahan poikkeus vahvistaa säännön eli wimpulahan on juuri se poikkeus. Lähes meikäläisen kokoinen pää sillä on.....
 
Viestejä
5 781
Vs: JOEN SUU

Lapissa sanothan, että kiire on ammattitaidon puutetta. Jotta silleen, case closed.

Oletus isommasta päästä ja sitä kautta isommista aivoista on kerrassaan kelvollinen. Mutta mitenköhän tuo tiedonsiirto? Isommassa yksikössä on pidemmät etäisyydet, joka saattaa hidastaa / huonontaa datavirtaa.

Esim. liikkuvan kuvan siirrossa laitteesta toiseen on kaapeleiden pituudella merkitystä; eri tsydeemeissä eri tavoin (HDMI, S-video, optiset kaapelit, USB 2 ja 3, jne): saattaa olla max. 2 metriä kaapelin ideaalipituus ja silleen.

Kun nuo aivoiksikin kutsutut värkit on teoriassa kapasiteetiltaan melkoisia juttuja, niin mitenköhän tuo koko vaikuttaa?

Ja onhan semmoinenkin sanonta, jotta miehillä on putkiaivot. Onko siis isompi aivoisella, miespuolisella homo sapienssilla pidempi putki? Entä onko sen halkaisija myöskin suurempi? Ja miten nämä mahdolliset muutokset vaikuttavat toiminnallisesti mihinkäkin asioihin?

Siinäpä sitä päästiin päästä asiaan. Ugh, voikaa hyvin soturit!
 
Viestejä
19 552
Vs: JOEN SUU

Haadesi alkaa pohtia asioita ihan vikapäästä. Isossa päässähän ei ole muuta moittimista, kuin vain sen paino. Jos siis pää on täynnä. Minulla ainakin on aika usein.....

Painavaa päätähän on erittäin raskasta pitää paikoillaan ja minulla varsinkin iltaisin rasitus muodostuu niin suureksi, että pää on yksinkertaisesti laskettava tyynylle lepäämään. Siinä samassa jo päässä olevat silmät menevät kiinni ja pää alkaa tuottamaan outoja asioita, kuten esim. aivan järjettömiä unia, mikä sinänsä on kovin outoa, ottaen huomioon ison pääni järjen määrän.

No se siitä. Onneksi sentään järki ei juokse päässäni enempää.

Mutta hei! En ole tainnut muistaa kertoa, että minusta tuli maanantai-iltana ensimmäisen kerran ukki! 60 vuotta piti odottaa tuotakin. Vähän outoa tietysti nukkua yhtä-äkkiä mummon vieressä.....
 
Viestejä
5 781
Vs: JOEN SUU

Vai ukki? Onneksi olkoon vaan, vaikken ihan uskokaan, että 60 vuotta moista odottelit ;). Sieluni silmin näen Joen konttailemassa vajaat 60 kiertoa sitten, kenties tutti on suussa (tai sitten ei), miettimässä alle metrin pituisen kielellä: "tulispa musta ukki jo huomenna viimeistään, ei malta vartoilla, ei sitten toviakaan..."

Ja koska pilkun viilaus oli taas niiin mukavaa tihkun ja sumun keskellä, päätän katsaukseni tähän pisteeseen: .
 
Viestejä
19 552
Vs: JOEN SUU

Vai paneleita. Mullakin on rillimökissä ulkoverhouspaneelit ja niihin paistaa aurinkokin. Ei tosin nyt, kun vettä tihhuuttaa, mutta toivottavasti huomenna. Eli aurinkopaaneleita meillä itse kullakin. Kyllä ne lämpöä keräävät ja varaavat. Ilmaiseksi vielä sain.

Kävin toiden jälkeen metsässä . Vain kärrillisen ehdin sahata ja pilkkoa, kun piti vesisadetta karkuun lähteä. En minä sitä sadetta oikeasti pelkää, mutta nykyään minusta on tullut sellainen hienohelma, ettei viitsi sateella ulkona ahkeroida, kun ei mikään pakko ole.

Ja voihan kuuskymppinen ja ukki joskus hieman rennommin ja helpommin ottaa elämän....kai?
 
Viestejä
5 781
Vs: JOEN SUU

Jos sade ja muut sääilmiöt haittaa, niin muistellaan elämänohjetta, joka on peräisin Saukilta ja pikkuoravilta (olisiko ollut Elmeri?): "Osta olkaimet!"

Jaa että mitenkä se tähän liittyy?

No juuri siten.
 
Viestejä
19 552
Vs: JOEN SUU

Vaan kyllä on Suomi täynnä kaikenlaisia kaheleita, kuten tuo Sini Saarela. Mikä perkeleen narsisti se on, kun jatkuvasti pitää olla esillä.

Akka ei ole ikuna mitään oikeaa työtä tehnyt ja kukkoilee jos missäkin päin maailmaa hyppimässä ja kiipeilemässä öljynporauslautoille ja ties mihin laivoihin.

Kysyn vaan, että jos kerran hänen ja niiden muiden huithapeloiden mielestä maapallolta ei saa porata oljyä, niin eikö vaan olisi tuon Höpelö-Sininkin sinne lautalle soutuveneellä mennä. Eihän vaan mennyt jollain vehkeellä, joka öljyä jossain muodossa käytti....?

No ei kai sillä Saarelalla sentään nahkakenkiä ole? Ei ainakaan krokotiilinnahkaista?

Muuten Haadesi. Missä on minun vyöni? Kannattaisikohan kurkistaa rakettiin.....

Moinen akka pitäisi tyrkätä kavereidensa kanssa jonnekin kaukaiselle ja asumattomalle saarrelle ja siellä elämään omillaan. Tai vaikkapa Etelä-Navalle ikluun. Tulisi mieleen varmaankin joskus, että olisipa se öljykamiina sentään mukava lisä.....ja jokin turkisvaatekin.
 
Viestejä
5 344
Vs: JOEN SUU

Onnea Joe et oiken vaari . Tääläpäin on Pappa . ;D
Olen ollu jo 4- vuotta tuplapappana .
Miten noi kytketään kun ei ole ohjeita .
 
Viestejä
5 781
Vs: JOEN SUU

Jaa kytketään? Töpseli aurinkoon? Vierekkäin? Vaakatasoon? Viistoon? Ääh, en tiijä.
 
Viestejä
19 552
Vs: JOEN SUU

Pallot jalkaan vaan molemmille pennuille, kun tulevat teille hoitoon ja kytket ketjulla.....Sadan kilon rautapallot. Kun lähdet kirstaan, niin ppoistullessa ovat vasta omalla portilla vastassa.....

Helppo kytkentä.
 
Viestejä
19 552
Vs: JOEN SUU

Mie lähen nyt rillimökkiin rilloomaan.

Palaan, jos allahi vain suo. Tykkääköhän allahi siitä, että noissa nakkiloissa on sikkaa?

Palaaminen riippuu siis paljolti allahin makuaistiloista. ( kuullut oon, että tykkäsi sallaa syyvä sianlihhookin )
 
Viestejä
1 737
Vs: JOEN SUU

Onnea vaan ukin uralla kaksinkertaiselle papalle wimille ja myös yksinkertaiselle vaarille Joelle. Tekeeköhän siellä Karelian Lihajaloste enää sitä Jokipoika rillimakkaraa, jos jääkiekkoseuralla menee kupit nurin? Juustojokipoika oli kyllä hyvää, kun tässä kerran nuotiolla käristeltiin. Voisivat ottaa kaupungin toisesta urheiluseurasta uuden nimen nakeille ja makkaroille. Ehdotukseni olisi JoKaFan-nakki.
 
Viestejä
5 781
Vs: JOEN SUU

JoKaFan-nakki? Muikeaa, komppaan tätä :D! Ja ihan puhtaalla huumorimielellä, ei mitään kiusaamista JoKaFania kohtaan, on vaan mieletön nimiehdotus Veli Jeremyllä :).
 
Viestejä
16 284
Vs: JOEN SUU

Soppiihan tuo. Joen pitäis vaan käydä audienssillä Puustisten luona, josko idealle syttyisivät. Helppo nakki. Ei siis nimiehdotus vaan että kyllä se Joelta käypi.

Nakeista tuli mieleen, että menivät haukkumaan hyvin syönyttä jenkkitennistytteliä lihavaksi rapakon takana. 18-vuotias eli vielä kasvuiässä! Pitää sitä tenniksessäkin kaikkien olla anorektisissä missimitoissa?

Ootteko muuten katsoneet noita Ranskan avoimia? Tiettyjä matseja ei voi ei voi töllöttää, kun se Saparova... eiku Sharapova huutaa kuin sikaa tapettaisiin.

Ja näin päästiin lähtöpisteeseen. Siis Allahiin ja sikaan...
 
Viestejä
19 552
Vs: JOEN SUU

Allahi soi tulla takaisin. Tykkää siis itsekin siasta. Siis siasta, ei minusta.....

Kyllähän niitä Jokipoika-rillimakkaroita vielä oli myynnissä. Tiedä sitten kuppien kaatumisten jälkeen.

Kupin kaatumisesta tulikin mieleen, että viime perjantaina kun kävin paikallisessa, niin sain kaadettua oluen pöydälle. Onneksi oli ihan vain vähän pohjalla ja sekin vähä, meni eukon housuille. Sitä se tekköö, kun lähtee kaukolaseilla liikenteeseen. Onneksi tuon episoodin jälkeen eukko talutti taksiin ja kottiin...

Minun onnekseni valomerkki tuli samaan aikaan, joten mittään en hävinnyt....paitsi tietysti suullisen olutta.

JoKaFan-nakki olisi liian fiini nimi. Itse ehdottaisin, että ottaisivat ohjelmistoon ihan uuden kaksvitosen koukkulenkin, jota markkinoitaisiin vaikkapa: " Osta nyt Uusi Täyteläinen Ron Jeremy-Koukkulenkki. Etenkin aikuisten ja nuorekkaiden vanhusten suosima koukkulenkki on käyrästä muodostaan huolimatta täyttä tavaraa . Voit käyttää monin eri tavoin...."

Puustisen tunnen kyllä hyvin jo vuosikymmenten takaa ja aina rupatellaan, kun nähdään. Suurin piirtein kerran viikossa. Uskoisin, että olisi avoin kaikille uusille nimikkeille.
 
Viestejä
1 600
Vs: JOEN SUU

Onnea vaan ukille. Kyllä siinä grillimökillä käynnit vähenee,kun lastenhoito alkaa. Kun katseli koululaisia laululavalla tänään areenalta, niin sääliksi kävi. Pitkä päivä oli heillä. Liekkö tuo musiikkikaan enää ihan makuun. Itsellä hiukan kyllä silmänurkka kostui, kun Karjalaisten laulu kajahti. Taisi se ainakin ihan sydämestä tulla lapsillakin.
 
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös