Koripallo.com

Korisliigan televisiointi

Viestejä
589
Vs: Korisliigan televisiointi

Oldraccoon sanoi:
Tismalleen sama vaiva tänään kuin Jamesilla. Ei ole ollut aiemmin. Mac on koneena.
Olisi kyllä kiva saada Fanseatilta jonkinlainen tiedote siitä, mistä nämä vaivat johtuvat ja siitä, mitä toimenpiteitä aiotaan tehdä. Jos ei ongelmia tunnisteta, tunnusteta ja esitetä korjaussuunnitelmaa plus vielä toteuteta sitä, niin taitaa kyllä jäädä tähän ilmaisjaksoon ainakin meikän tilaus. Kyse on tästä ylettömästä bufferoinnista, eli säännöllisin, aika lyhyin ajoin kuva jähmettyy puoleksi minuutiksi ja jatkuu sitten siitä, mihin jähmettyi. Kerran, pari tämän kestäisi, mutta ei jatkuvasti. Lisäksi tämä aiheuttaa sen, että mitään liveseurantaa yms ei oikein voi pitää päällä, sillä kuva tulee jo muutenkin jälessä ja jokainen bufferointi kerta vain lisää tätä jälkeenjääneisyyttä (retard). Nyt siis miehekkäästi kaikille tilaajille tiedote asioista ennen kuin jäljellä on vain iso kassa entisiä tilaajia.

Korisliigalla tuntuu olevan huono säkä yhteistyökumppanien kanssa. Viime kaudella tosin vain liigan oma markkinointi vei harhaan, kun luvattiin, että kaikki pelit näkyvät, mutta sitten eivät näkyneet. Tälle kaudelle löylyä lisättiin ja piti saada tosi hyvä systeemi. Kirjoittelusta ja omista kokemuksista päätellen ei kuitenkaan saatu. Asia koskettaa myös liigaseuroja, sillä Fanseat pitii olla askel siihen suuntaan, että seuroille tulee "televisioinnista" tuloja, mutta kun palvelu on näin huonosti toteutettu, niin ei taida riittää maksajia.
 
Viestejä
2 458
Vs: Korisliigan televisiointi

Suurimmat ongelmat johtuvat todennäköisesti huonosta nettiyhteydestä. Omien kokemusten pohjalta näyttäisi siltä, että Fanseat vaatii toimiakseen kiinteän nettiyhteyden ja vähintään 10-20 megan yhteyden.. Itse kun olen yrittänyt käyttää Fanseattia wlanin tai 3G:n kautta, niin pätkimistä alkaa ehti tulemaan. Mutta koneella, joka on piuhalla modeemissa kiinni, ongelmia ei ole enää lainkaan.

Lisäksi kun kysessä on (ilmeisesti) HD-nettistream, niin aina parempi mitä uudempi näytönohjain ja prosessori koneesta löytyy.
 
Viestejä
61
Vs: Korisliigan televisiointi

Pistänpä tähän myös omat huomioni asiasta.

Minulla on hyvä läppäri (i7-4700HQ, Geforce GTX 765M näytönohjain) ja nettiyhteyteni on tyypillisesti 15-20 megaa.

Olen katsellut ongelmitta Fanseatista pelejä tähän asti niin VTB:tä kuin liigaakin.

Vasta nyt oli ensi kerran ongelmia Vilpas-pelissä. Kuva pysähteli jatkuvasti, ja jatkoi siitä mihin oli jäänyt. Puoliajalla oli noin 7 minuuttia jäljessä! Kuvanlaatukin oli huono. Lopetin katselun siihen.

Ajattelin, että kun peli oli ainoa sillä hetkellä, niin kaikki koripallon ystävät olisivat katsomassa tätä peliä. Ja näin ollen linjat Salosta olisivat tukossa. Mutta jos jotkut teistä näkivät ottelun ilman katkoja, en enää tiedä missä vika.
 
Viestejä
589
Vs: Korisliigan televisiointi

shaqtin a fool sanoi:
Suurimmat ongelmat johtuvat todennäköisesti huonosta nettiyhteydestä. Omien kokemusten pohjalta näyttäisi siltä, että Fanseat vaatii toimiakseen kiinteän nettiyhteyden ja vähintään 10-20 megan yhteyden.. Itse kun olen yrittänyt käyttää Fanseattia wlanin tai 3G:n kautta, niin pätkimistä alkaa ehti tulemaan. Mutta koneella, joka on piuhalla modeemissa kiinni, ongelmia ei ole enää lainkaan.

Lisäksi kun kysessä on (ilmeisesti) HD-nettistream, niin aina parempi mitä uudempi näytönohjain ja prosessori koneesta löytyy.
Nykyisen mobiilimaailman aikana kuinka rajoittavaksi koet vaatimuksen, että peliä katsellakseen pitäisi olla piuhan päässä. Myös markkinointi on ollut nimenomaan, että katsele missä tahansa. Eli odottaisin siis palveluntarjoajalta, tai sitten korisliigalta jonkinlaista selvitystä siitä, että mikä tässä nyt mättää. Mikäli Elisa Oyj on tähän juttuun sekaantunut, niin sitä suuremmalla syyllä näin huonosti toteutettua palvelua ei pitäisi päästää markkinoille.
 
Viestejä
847
Vs: Korisliigan televisiointi

shaqtin a fool sanoi:
Suurimmat ongelmat johtuvat todennäköisesti huonosta nettiyhteydestä. Omien kokemusten pohjalta näyttäisi siltä, että Fanseat vaatii toimiakseen kiinteän nettiyhteyden ja vähintään 10-20 megan yhteyden.. Itse kun olen yrittänyt käyttää Fanseattia wlanin tai 3G:n kautta, niin pätkimistä alkaa ehti tulemaan. Mutta koneella, joka on piuhalla modeemissa kiinni, ongelmia ei ole enää lainkaan.

Lisäksi kun kysessä on (ilmeisesti) HD-nettistream, niin aina parempi mitä uudempi näytönohjain ja prosessori koneesta löytyy.

Sen verran nyt pakko sanoa, että olen joka kerta katsonut peliä Wlanin välityksellä, ja aina on toiminut. 10/10 valokuitu kuitenkin siihen langattomaan "vain" tulee. Eli jos monella muulla toimii ja itsellä ei, on syys mitä suuremmalla todennäköisyydellä omassa laitteistossa. Se minkä apuohjelman välillä bitti ei ongelmitta liiku, voi ollakin sitten vaikeammin selvitettävissä. Niin kuin aiemmin olen maininnut, uskon edelleen suurimman aiheuttajan olevan Silverlight.
 
Viestejä
109
Vs: Korisliigan televisiointi

Itse katsellut Elisa viihteen kautta ja kaikki pelittänyt todella hyvin, mitä nyt langaton yhteys muutaman kerran poikennut (kuten myös tallenteita katsoessa), mutta muuten ei ole ollut mitään ongelmia kuvan tai pätkimisen kanssa. Ollut mahtavaa, kun pelejä tullut miltei joka päivä. Oma korisliigan seuraaminen on jo tässä vaiheessa kautta ylittänyt kaikki aimmat kaudet yhteensä. Iso peukku näkyvyyden paranemiseen lähtee ainakin täältä suunnalta jo nyt!
 
Viestejä
592
Vs: Korisliigan televisiointi

Kakkoskolli sanoi:
Itse katsellut Elisa viihteen kautta ja kaikki pelittänyt todella hyvin, mitä nyt langaton yhteys muutaman kerran poikennut (kuten myös tallenteita katsoessa), mutta muuten ei ole ollut mitään ongelmia kuvan tai pätkimisen kanssa. Ollut mahtavaa, kun pelejä tullut miltei joka päivä. Oma korisliigan seuraaminen on jo tässä vaiheessa kautta ylittänyt kaikki aimmat kaudet yhteensä. Iso peukku näkyvyyden paranemiseen lähtee ainakin täältä suunnalta jo nyt!

Itse olen katsonut aika usein kahta peliä samaan aikaan, kahdella laitteella. Telkkarin isolta ruudulta Elisaviihteen pääottelua ja langattomana vanhalta läppäriltä kakkosottelua. Muutaman ensiviikon takertelujen jälkeen jopa läppärin kuva on asiallinen, ainoa iso, jatkuvasti toistuva ongelma on tulosgrafiikan onnahtelu. Se kun välillä tökkii pahasti ja tieto olisi kuitenkin oleellinen.
Kyllä minä tuon 8 € maksan tuon tason kakkospeleistä mielelläni. Kohtuullisen hyvä tuote, aikakauden on minun kohdalleni osunut melko hyvä toiston laatu.
 
Viestejä
423
Vs: Korisliigan televisiointi

Kakkoskolli sanoi:
Itse katsellut Elisa viihteen kautta ja kaikki pelittänyt todella hyvin, mitä nyt langaton yhteys muutaman kerran poikennut (kuten myös tallenteita katsoessa), mutta muuten ei ole ollut mitään ongelmia kuvan tai pätkimisen kanssa. Ollut mahtavaa, kun pelejä tullut miltei joka päivä. Oma korisliigan seuraaminen on jo tässä vaiheessa kautta ylittänyt kaikki aimmat kaudet yhteensä. Iso peukku näkyvyyden paranemiseen lähtee ainakin täältä suunnalta jo nyt!

Komppaan. Elisa Viihteen kautta on toiminut 100%. Kuva itsessään on toisinaan heikko, ja se johtunee käytettävästä kamerasta tai kuvauspäässä olevasta nettiyhteydestä, todennäköisesti jälkimmäisestä.

Ottakaa huomioon noilla mobiililaitteilla tai mobiiliyhteyksillä katsottaessa, että vaikka miten niiden mainostetaan toimivan 10-20mbit tai mitä ikinä -nopeudella, niin yhteys kyllä hävittää "paketteja" kiinteää piuhaa enemmän. Toiset sovellukset voivat olla kriittisempiä tuosta packet lossista. Todennäköisesti Loimaan perämetsässä toimii huonommin kuin Helsingin keskustassa.

Tietysti palvelun pitäisi toimia luvatusti, siitä ei mihinkään pääse. Onhan tämä nyt kuitenkin luksusta kun pelejä näkee niin paljon.
 
Viestejä
1 367
Vs: Korisliigan televisiointi

Satunnainen tarkkailija sanoi:
Komppaan. Elisa Viihteen kautta on toiminut 100%. Kuva itsessään on toisinaan heikko, ja se johtunee käytettävästä kamerasta tai kuvauspäässä olevasta nettiyhteydestä, todennäköisesti jälkimmäisestä.

Ottakaa huomioon noilla mobiililaitteilla tai mobiiliyhteyksillä katsottaessa, että vaikka miten niiden mainostetaan toimivan 10-20mbit tai mitä ikinä -nopeudella, niin yhteys kyllä hävittää "paketteja" kiinteää piuhaa enemmän. Toiset sovellukset voivat olla kriittisempiä tuosta packet lossista. Todennäköisesti Loimaan perämetsässä toimii huonommin kuin Helsingin keskustassa.

Tietysti palvelun pitäisi toimia luvatusti, siitä ei mihinkään pääse. Onhan tämä nyt kuitenkin luksusta kun pelejä näkee niin paljon.

kyllä viime kaudella tuli parempaa kuvaa biisonien vtb-peleistä, jotka siis kuvataan kunnon kameroilla. nyt ollu selkeesti pienempi bitrate vaikka yhteydet ei oo muuttunu mihinkään

ja valokuituyhteys täällä Loimaan perämettässäkin on
 
Viestejä
623
Vs: Korisliigan televisiointi

Nyt olis kiinnostuneille ja asiasta jotakin tietäville hyvä tilaisuus verrata toistoja Keemotionin tuottaman kuvan näkymistä toisaalta VeikkausTV:n kautta ja toisaalta FIBAn Youtubetililtä

https://www.youtube.com/watch?v=_BwyM8-YRt4

Bittiniilojen taustaviihdykkeenä Eurokorista Joensuusta.
Ollut aika hurlumheitä ensimmäinen puoliaika.
Aina välillä joku puheltelee ja laskee mikrofoniin mutta selostusta ei kuulu.
 
Viestejä
2 515
Vs: Korisliigan televisiointi

Syöttökunkku sanoi:
Mitä tarkoitatte? Mulla kuuluu ainakin hyvin selostus.


Kun aluksi yritti avata peliä useaan kertaan minulle aukesi aivan eri peli (jääkiekon mestistä) eli alusta jäi näkemättä n. 5min
 

42

Viestejä
3 372
Vs: Korisliigan televisiointi

shaqtin a fool sanoi:
Lisäksi kun kysessä on (ilmeisesti) HD-nettistream

No mulla ei kyllä ole ollut lähelläkään HD:tä. Ja nyt en puhu valmentajasta. Taisin jossain välissä jo kirjoittaa, että VTB tarjosi kertaluokkaa parempaa kuvanlaatua, mutta sekin oli vielä kaukana HD-tason striimistä.
 
Viestejä
2 458
Vs: Korisliigan televisiointi

D w ch sanoi:
Nykyisen mobiilimaailman aikana kuinka rajoittavaksi koet vaatimuksen, että peliä katsellakseen pitäisi olla piuhan päässä. Myös markkinointi on ollut nimenomaan, että katsele missä tahansa. Eli odottaisin siis palveluntarjoajalta, tai sitten korisliigalta jonkinlaista selvitystä siitä, että mikä tässä nyt mättää. Mikäli Elisa Oyj on tähän juttuun sekaantunut, niin sitä suuremmalla syyllä näin huonosti toteutettua palvelua ei pitäisi päästää markkinoille.

Tuosta nyt on ihan turha alkaa minulle kiukuttelemaan. Kerroin vain omista kokemuksistani, että langattomat yhteydet eivät ole pelittäneet yhtä hyvin kuin kiinteä yhteys. Ja lisäksi lukeehan Fanseatin tukisivullakin alla oleva teksti. Tuo tummennettu osuus käytännössä rajaa ainakin 3G-yhteyden pois kokonaan.

"Suositusnopeus on 5Mbps, miniminopeus 1Mbps. Striimistä on saatavilla useampaa eri laatua, joista kokoonpanosi valitsee automaattisesti parhaimman käytettävissä olevan yhteysnopeuden mukaan.

Tarkistaaksesi nettiyhteytesi nopeuden, ole hyvä ja käy osoitteessa www.speedtest.net. Katsoaksesi lähetystä luotettavasti keveimmällä laadulla, testituloksesi download-osuuden tulee olla vähintään 1 Mbps, eikä nopeus saa mielellään tilapäisestikään tippua tämän alapuolelle. Katsoaksesi luotettavasti HD-laadulla, testituloksesi download-nopeuden osalta tulee olla vähintään 5 Mbps. Huomaathan, että yhteytesi laatu ja nopeus voi riippua paljonkin nettiyhteytesi tyypistä, sijainnistasi, kellonajasta sekä muiden sovellusten ja selainikkunoiden yhtäaikaisesta käytöstä. "
 
Viestejä
2 458
Vs: Korisliigan televisiointi

42 sanoi:
No mulla ei kyllä ole ollut lähelläkään HD:tä. Ja nyt en puhu valmentajasta. Taisin jossain välissä jo kirjoittaa, että VTB tarjosi kertaluokkaa parempaa kuvanlaatua, mutta sekin oli vielä kaukana HD-tason striimistä.

Joku kirjoitti aikaisemmin jo, että automaattikamerat ovat HD-kameroita. Mutta ilmeisesti frame-rate on melko alhainen

Ja puhutaanhan Fanseatin tukisivullakin HD-laadusta tuossa edellisessä lainaamassani kohdassa.
 
Viestejä
423
Vs: Korisliigan televisiointi

shaqtin a fool sanoi:
Tarkistaaksesi nettiyhteytesi nopeuden, ole hyvä ja käy osoitteessa www.speedtest.net. Katsoaksesi lähetystä luotettavasti keveimmällä laadulla, testituloksesi download-osuuden tulee olla vähintään 1 Mbps, eikä nopeus saa mielellään tilapäisestikään tippua tämän alapuolelle. Katsoaksesi luotettavasti HD-laadulla, testituloksesi download-nopeuden osalta tulee olla vähintään 5 Mbps. Huomaathan, että yhteytesi laatu ja nopeus voi riippua paljonkin nettiyhteytesi tyypistä, sijainnistasi, kellonajasta sekä muiden sovellusten ja selainikkunoiden yhtäaikaisesta käytöstä.

Juuri tuota tilapäistä tippumista sattuu mobiiliyhteyksillä tämän tästä, ilman että sitä esimerkiksi nettiselailussa tai speedtestissä edes huomaa -> kaltaiselleni nörtille kiinteä yhteys on ainoa toimiva vaihtoehto.
 

42

Viestejä
3 372
Vs: Korisliigan televisiointi

shaqtin a fool sanoi:
Tuo tummennettu osuus käytännössä rajaa ainakin 3G-yhteyden pois kokonaan.

testituloksesi download-osuuden tulee olla vähintään 1 Mbps, eikä nopeus saa mielellään tilapäisestikään tippua tämän alapuolelle.

3G antaa olosuhteista riippuen helposti 10 megan nopeuksia, että en sitä tuon perusteella posi sulkisi. Enemmän tämä fanseat on ihan muista syistä tökkinyt. Ja ei kai kukaan nyt sitä kuvanlaatua HD:ksi kuvittele?
 
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös