Koripallo.com

Kouvot 2011-2012

Status
Viestiketju on suljettu.
Viestejä
1 051
Vs: Kouvot 2011-2012

Pelur175 sanoi:
Mä en asu kummassakaan, mutta kerro mulle mihin sua sattuu noin paljon??

Mua vaivaa paha kataja allergia...Kaikissa muodoissa.
Pentunakaan en voinut tehdä ees jousipyssyjä katajasta.
 
Viestejä
3 483
Vs: Kouvot 2011-2012

Airball sanoi:
Mua vaivaa paha kataja allergia...Kaikissa muodoissa.
Pentunakaan en voinut tehdä ees jousipyssyjä katajasta.

Eli viime kesänä...
 
Viestejä
1 547
Vs: Kouvot 2011-2012

Airball sanoi:
Antaa JOEN SUUlaisten ja vasemmistoVeikkojen mässyttää.

Kaikki kuitenkin tietävät että se kautta aikain, myös tulevaisuudessa, menestyvämpi joukkue sijaitsee Kouvolassa. Ei siellä jossain sontarajalla.
Ymmärrän kyllä että tää asia vit**taa siellä.

Minneköhän päin se tuuli ilmapalloa kuljettaa?

Käyttämäsi tyyli on auttamattomasti vanhanaikaista, siis humoristista toisessa mielessä kuin itse ehkä ajattelet. Minua ei ainakaan naurata.
 
Viestejä
1 258
Vs: Kouvot 2011-2012

hoffi sanoi:
En nyt ota sen kummemmin kantaa tähän Kouvojen vision realistisuuteen, mutta minä olen aina arvostanut ihmisiä joilla on positiivinen asenne ja uskoa omaan tekemiseen. Täten päätinkin juuri että omistamani yritys on omalla pienellä vaatimattomalla panostuksellaan ensi kaudesta alkaen mukana tukemassa Kouvoja.
Arvostan!

En sijaan arvosta tätä Airball/Veikko -akselin alakoulutasoista argumentointia. Voisitteko jatkaa privana/hiekkalaatikolla näitä keskinäisiä purkauksianne? Ja tiedetään, että piilota-toimintoa voi käyttää, mutta olen kp.comin syksyisen päivityksen (ja siihen liittyneiden piilotusten poistumisen) myötä yrittänyt antaa kaikille uuden mahdollisuuden. Koskee myös tätä joka joukkueen ketjussa päivystävää vakioprovokaattoria, vaikka kehitystä ei tunnu tapahtuneen.

Ja tälle perisuomalaiselle "miksi yrittää, ei se seiso kuitenkaan" -asenteelle vielä erikseen "peukku". Intetään vähän vaikka Jyrin sanavalinnoista, jos ei muuta valittamista heti löydy. Jatkakaa...
 
Viestejä
19 549
Vs: Kouvot 2011-2012

No jos se tekee kirjoittajasta provokaattorin, että ottaa kantaa joidenkin kommentteihin ja esittää kysymyksiä ja odottaa vastauksena perusteluja, jotka eivät kysyjää lainkaan vakuuta, eivätkä kysyjän mielestä perustu mihinkään oikeasti uskottavaan ja itse esittää vasta-argumentteja, niin olkoon sitten niin.

Mielestäni odottaisi niiltäkin, jotka vain etsimällä etsivät provokaattoreita ja sortuvat henkilökohtaisuuksiin, omia mielipiteitä keskusteltavista asioista.

Arvostan toki kovasti, jos itse olen saanut uuden mahdollisuuden kpcomin ykköskirjoittajalta. Pahoittelen tietenkin, ettei edistystä ole tapahtunut.

Tämä tästä tältä erää. Jäädään odottelemaan.
 
Viestejä
7 519
Vs: Kouvot 2011-2012

Noniin, nyt sitä palattiin voittojen tielle. Tässä kohden otteluohjelma on Kouvojen kannalta suosiollinen. Nyt kun kaikki on pelikunnossa, niin lyhyt harjoitustauko ennen yhtä elintärkeää ottelua Lappeenrantaa vastaan. Tämän jälkeen jälleen taukoa ja sitten Vilpas. Kouvot saa siis valmistautua otteluihin kunnolla, kuten Lappeenrantakin, mutta Vilppaalla on samalla aikavälillä pari peliä enemmän tahkottavana.

Näistä olis tärkeää tahkota voittoja, Lappeenrannan tapauksessa korisuhde on sen verran huono, että Kouvojen pitäis voittaa päälle 24 pinnaa ollakseen edellä tasapisteisiin päädyttäessä, mutta Vilpasta vastaan tasapisteissä ollaan jokatapauksessa edellä. Korihait kohdataan hieman myöhemmin pelien ollessa 2-1 Korihaille. Korisuhde on kuitenkin Kouvojen kannalta sen verran hyvä, että voitolla tästä ollaan jokatapauksessa edellä tasapisteissä.

Eli kolmesta pääkilpakumppanista JOS saadaan voitot, niin piste-eroista huolimatta oltaisiin kahta niistä edellä, Saloa vastaan vaikka hävittäisiinkin.
 
Viestejä
1
Vs: Kouvot 2011-2012

Kyllähän Kouvojen visiot ovat ihan realistisia, toki tarvitaan onnistumisia rekrytoinnissa ja 2-3 pelaajaa omista a-junnuista jotka pystyisivät nousemaan ainakin pelaavaan rooliin sm-sarjassa.

Toinen asia mikä puoltaa vision onnistumista löytyy penkin päästä. Lehtosen valmennuksesa nuoret ovat kehittyneet erinomaisesti. Selkeät tasonnousut havaittavissa hänen valmentamissaan pelaajissa ja esim Heinonen, Sarcevic, Niskanen, kuzmic pärjänneet myös erinomaisesti muissa organisaatioissa .

Käyn läpi muutaman pelaajan urakehitystä, mukana ainoastaan pelaajat joita Lehtonen valmentanut heidän ollessaan alle 20v.

Bojan Sarcevic
http://www.basket.fi/sarjat/pelaajat/pelaaja/?season_id=15653&player_id=95
Joukkueen kasaaminen nuoren lahjakkaan pointin ympärille on aina haastavaa, Bojanin viimekausi osoitti hänen olevan valmis viemään joukkueensa mitalitaistoihin.

Sad Niskanen
http://www.basket.fi/sarjat/pelaajat/pelaaja/?season_id=15653&player_id=394

Loukkaantumisten vainoama, olisi tällä hetkellä 80% joukkueista vähintään 6 mies?

Teemu Rintala
http://www.basket.fi/sarjat/pelaajat/pelaaja/?season_id=15653&player_id=72
Ilman välivuosia, saattaisi kolkutella miesten MJ-portteja

Petri Heinonen
http://www.basket.fi/sarjat/pelaajat/pelaaja/?season_id=15653&player_id=166
Hongan hautausmaalta korihaiden kautta miesten MJ-rinkiin

Ogi Kuzmic
http://www.eurobasket.com/player.asp?Cntry=ESP&PlayerID=137121

Leb gold NBA?

ja nykyisissä Kouvopelaajissa lisää lahjakkuuksia tulossa
Atte Perttu (90)
Antto Nikkarinen (91)
Samuli Vanttaja (91)
Aleksi Akpaso ( 92)
Ilari Seppälä (93)
Alexander Madsen (95)
Tuomas Hirvonen (96)

Veratailupohjana voitaisiin miettiä 2000 luvun hongan pelaajatuostosta, kaikki muistaa varmasti Koposen ja Salinin.
Lehtosella ollut käytössään rajoitettu materiaali, Täydellistä epäonnistumisia pelaajien kehityksessä ei tule mieleen yhtään??(joku saa virkistää muistiani)
Hongan lista lahjakkuuksista joista ei tullutkaan juuri mitään tai puhkesivat kukkaan muualla onkin tosi pitkä, en jaksa edes ruveta listaa päivittämään.

Summa summarum, toimiva akatemia, valmennus, sijainti ja koripallon asema kaupungissa antavat hyvän pohjan tämän tyyliselle prosessille.

Tarvitaan hieman malttia ja rutkasti myös onnea. Seuran talous kuntoon, juniorivalmennukseen lisää osaajia...koska kyseessä on prosessi, ei kannata tuijotella mitään juhlavuotta vaan suunnitella asoita jo pidemmälle.
 
Viestejä
3 483
Vs: Kouvot 2011-2012

Uutisesta lainattua:

"Kouvoilla on tällä hetkellä sopimukset ensi kaudeksi Seppälän lisäksi Jyri Lehtosen, Antto Nikkarisen, Atte Pertun, Aleksi Akpason, Samuli Vanttajan ja Juuso Mäenpään kanssa. "

Vanttajan kanssa soppari ensi kaudesta? Entäpä Brace?
 
Viestejä
7 519
Vs: Kouvot 2011-2012

Joo Vanttajan kanssa tehtiin viime vuonna se kaksivuotinen sopimus, missä ulkomaanoptio kesällä. Minusta myös Bracen kanssa tehtiin kaksivuotinen sopimus, mutta jostain syystä ei tuohon ole laitettu. Lainasopimuksessa oli tämä kausi loppuun, mutta en sitten tiedä onko sitä kaikessa hiljaisuudessa pidennetty, vai onko tuosta uutisesta miehen nimi vaan unohtunut

http://www.basket.fi/uutiset/kaikki_uutiset/miesten_divisioona/?x122527=8140008
 
Viestejä
16 284
Vs: Kouvot 2011-2012

Ihmispallo sanoi:
Entäpä Brace?

Veikkaanpa, että tämä kyseinen sählääjä ei sovikaan Jyrkän tiukkaan pelisysteemiin ja sopimus on purettu...
 
Viestejä
1 134
Vs: Kouvot 2011-2012


Ensimmäiseksi täytyy sanoa, että Jyri Lehtonen on hyvä valmentaja! Ehkä valmentajana "liian pointguard" minun makuuni.

Mutta nuo kaikki nimet: Bojan, Sad, Perttu, Antto, Akpaso, Seppälä, Vanttaja jne.. Olivat kaikki jo B ja A-ikäluokissa erittäin hyviä ikäisekseen (varmasti ainakin top10), jotkut jopa ikäluokkansa parhaimpia.

He ovat vain valitettavasti (?) pelanneet sellaisissa seuroissa (tai siirtyneet pelaamaan), joissa miehet eivät pelaa sm-korista, tai edustusjoukkueessa on niin monta nimimiestä ennen heitä kärkkymässä peliaikaa.

Onko se sitten Jyrin ansio, että nyt kun he vasta ovat päässeet edes nuorenaikuisen ikään asti, niin näyttävät kyntensä tällä tasolla? Vai onko se vain luonnollinen jatkumo?
Ainakin Jyri uskaltaa peluutta heitä, toisin kuin muut valmentajat, mutta onko sekin pakonsanelema juttu?
 
Viestejä
1 547
Vs: Kouvot 2011-2012

Realisti sanoi:
Ensimmäiseksi täytyy sanoa, että Jyri Lehtonen on hyvä valmentaja! Ehkä valmentajana "liian pointguard" minun makuuni.

Mutta nuo kaikki nimet: Bojan, Sad, Perttu, Antto, Akpaso, Seppälä, Vanttaja jne.. Olivat kaikki jo B ja A-ikäluokissa erittäin hyviä ikäisekseen (varmasti ainakin top10), jotkut jopa ikäluokkansa parhaimpia.

He ovat vain valitettavasti (?) pelanneet sellaisissa seuroissa (tai siirtyneet pelaamaan), joissa miehet eivät pelaa sm-korista, tai edustusjoukkueessa on niin monta nimimiestä ennen heitä kärkkymässä peliaikaa.

Onko se sitten Jyrin ansio, että nyt kun he vasta ovat päässeet edes nuorenaikuisen ikään asti, niin näyttävät kyntensä tällä tasolla? Vai onko se vain luonnollinen jatkumo?
Ainakin Jyri uskaltaa peluutta heitä, toisin kuin muut valmentajat, mutta onko sekin pakonsanelema juttu?

Eiköhän kaikki tuo, mitä luettelit, ole seurausta Kouvojen politiikasta. Kyllä siinä on mielestäni selkeä visio. Eikä hyviä signattuja saa pysymään pikkukaupungissa, jos he eivät saa jotakin kaipaamaansa.
 
Viestejä
7 519
Vs: Kouvot 2011-2012

Realisti sanoi:
Ainakin Jyri uskaltaa peluutta heitä, toisin kuin muut valmentajat, mutta onko sekin pakonsanelema juttu?

Tässä kohtaa kun joukkue on täynnä vain näitä nuoria, niin tilannetta voi tietenkin kuvata pakonsanelemaksikin, mutta ymmärtääkseni Jyri on itse ollut valitsemassa Kouvoille pelaajia ja tätä strategiaa, joka kattaa paljon nuoria kehitettävänä ja kilpailemassa peliajasta. Kyllä mä luulen, että melkolailla samalla rahalla olisi voinut saada sen kolme valmista kelpo rivimiestä ja vähän dominoivammat jenkit ja sillä olis voitu runtata sarjaa läpi.
 
Viestejä
3 483
Vs: Kouvot 2011-2012

raappa sanoi:
Kyllä mä luulen, että melkolailla samalla rahalla olisi voinut saada sen kolme valmista kelpo rivimiestä ja vähän dominoivammat jenkit ja sillä olis voitu runtata sarjaa läpi.

Saanen "hieman" kyseenalaistaa tämän väitteen...
 
Viestejä
7 519
Vs: Kouvot 2011-2012

Kouvoissa piipahtanut Vernon Taylor siis sai pestin Säyristä ja ekassa pelissä tilastoi 22/9/3s/7riistoa/0menetystä. Heittoprosentit 44% kakkoset ja kolme hutia kolkin takaa.
 
Viestejä
3 483
Vs: Kouvot 2011-2012

raappa sanoi:
Kouvoissa piipahtanut Vernon Taylor siis sai pestin Säyristä ja ekassa pelissä tilastoi 22/9/3s/7riistoa/0menetystä. Heittoprosentit 44% kakkoset ja kolme hutia kolkin takaa.

Hyvä homma, että pidettiin mieluummin eilen(kin) loistanut Gonner :D
 
Viestejä
516
Vs: Kouvot 2011-2012

Ihmispallo sanoi:
Hyvä homma, että pidettiin mieluummin eilen(kin) loistanut Gonner :D
Juu eiköhän samantien solmita uusi parinvuoden jatkosoppari.
 
Status
Viestiketju on suljettu.
Ylös