Koripallo.com

Lauri Markkanen - mies ja legenda

Viestejä
566
Silmään tuo isolaatiopelaaminen ei ol useinkaan näyttänyt mitenkään kauniilta tai varmalta, mutta eikös tilastoissa Lauri ollut ainakin joulukuuhun mennessä koko NBA: n eliitttiä. The two best isolation players in the NBA both played for the Utah Jazz in 2022
Kuten @Yksinäinen Susi myöhemmin laittoikin niin onhan Iso -pelaamisessa Lauri ollut tehokas. Mutta vähän luulen, että NBA:n käsitys mikä on Iso pelaamista ja omasta mielipide eroaa aika paljon. Itse lasken miltein kaiken iso pelaamiseksi missä pelaaja yrittää tehdä koria haastaen oman pelaajansa tapahtui se staattisesta lähtötilanteesta tai heti syötön jälkeisenä haastona. Laurihan NBA:n tilastojen mukaan yrittää isoa 1.1 kertaa per ottelu, joten NBA:ssa lasketaan ISO pelaamiseksi jokin todella tarkasti rajattu tapahtuma.

En nyt koe, että Laurin pitäisi tulla hyväksi tuossa, jotta minun arvostukseni saisi (itse en edes ole mitenkään iso pelaamisen ystävä), mutta NBA on NBA ja siellä kyky voittaa oma pelaaja 1-vs-1 tilanteessa koetaan vain olevan todella tärkeää. Joten jos haluaa arvostusta NBA:ssa ja Yhdysvalloissa niin tuo on vain tärkeä taito osata. Itse näkisin mieluummin Laurin pelaavan joukkueessa, joka pelaa lähempänä GSW:ta kuin nykyistä Bulls:ia. Ei mitään hajua Laurin omasta halusta, joten tuo on puhtaasti sitä, että pidän GSW:n pelityylistä enemmän ja olisi kiva nähdä suomalainen pyörimässä siinä mukana.
 
Viestejä
4 064
Juuri näin.. Monelta unohtuu usein kokonaisuus ihan täysin ja keskitytään vain heikkouksiin, joita kyllä löytyy käytännössä joka pelaajalta. Ja usein vielä monessa kommentissa 7-jalkaisen pelaajan odotetaan tekevän lähes samoja asioita kuin pienet takamiehet.. All star valintojen yhteydessäkin nähtiin kuitenkin lauseita tyyliin "The level of athleticism and skill in a body that massive is generational."

Tottakai kehitystä aina voi toivoa, mutta kyllähän tuo taitotaso on 7-jalkaiselle pelaajalle jo ihan jäätävän kova.

Kyllä! Itekin olen Laten syöttötaitoa (tai reagointikykyä) joskus kritisoinut, tällä kaudella nämäkin ovat menneet eteenpäin. :)
 
Viestejä
321
Vuoden 1986 Lakers-varaus Timo Saarelainen Fox Newsin haastattelussa Laurista, sattuu olemaan nykyisin Foxilla töissä SLC:ssä:
Oli muuten huikean lahjakas pelaaja, pelasi BYU:ssa muuan Danny Aingen aisaparina.
 

Ylläpito

Ylläpidon jäsen
Viestejä
4 539
Lauri OUT yön ottelusta.

 
Viestejä
1 322
Lauri OUT yön ottelusta.



"Ei tarvitse olla huolissaan. Viime peleissä on tullut vähän iskuja, nyt tällainen varotoimenpide. Viikonloppuna ollaan kunnossa", Markkanen sanoo Yle Urheilun haastattelussa.


Pistin väärään ketjuun saman jutun äsken, eli Utah ketjuun. Ehkä se kuuluu tänne enemmän.
 
Viestejä
997
Lonkkavaivojen, mahataudin ja "pakotettu" lepo ennen ASB:tä jälkeen Markkanen on missannut noin 9 peliä tällä kaudella. Vielä ollaan 70 pelatun ottelun tahdissa, tällä kaudella. Hirveästi ei ole tosin varaa enää jäädä pois.
 
Viestejä
79
Eiköhän määrätä saikulle loppukaudeksi herkemmin, ettei häiritse tankkia. On myös ihan hyvä asia Susijengiä ajatellen, Utahin pelien katsojana ei niinkään.

Hienosti on kyllä mies pysynyt kunnossa ja erityisesti B2B-pelien valmiustason parantuminen on ollut selkeää. Huolimatta aggressiivisemmasta pelaamisesta ei mitään pikkuloukkeja ole tullut. Todella hyvä juttu kyllä ja "loukkaantumisherkkä" -leima jäänee unholaan.
 

L.S

Viestejä
826
Jos joku kertoo siitä, ettei yritetäkään enää voittaa, se on joukkueen ykköstyähden vammojen lepuuttaminen oman joukkueen peleissä, mutta pelaaminen all-star höntsässä..
 
Viestejä
250
Mulla on semmonen fiilis, että toi all star -pelin arvostus ja varsinkin siinä pelaaminen on huomattavasti arvostetumpaa NBAssa niin pelaajien kuin muiden toimijoiden kesken kuin täällä suomalaisella lajiniilojen forumilla. Olen siis itsekin tätä koulukuntaa, jota toi peli kiinnosta lainkaan, mutta jos toi nyt on Markkasellekin joku unelmien täyttymys niin hyvä, että Jazz varmistelee siihen osallistumisen ukolle.
 
Viestejä
1 391
Valintahan on se koko juttu joka pysyy (itse asiassa sama pelaako itse pelissä vai ei) , kukaan ei muista kahden viikon kuluttua kuka nyt mitenkin "pelasi" ja "kenenkä joukkueessa" ja "kuka voitti". Tänä vuonna täytyy varmaan pikakelauksella Laurin esiintymisen takia katsoa. Tapahtuma itse on perimmäisen urheiluVIIHTEEN ytimessä.
 
Viestejä
2 435
Valintahan on se koko juttu joka pysyy (itse asiassa sama pelaako itse pelissä vai ei) , kukaan ei muista kahden viikon kuluttua kuka nyt mitenkin "pelasi" ja "kenenkä joukkueessa" ja "kuka voitti". Tänä vuonna täytyy varmaan pikakelauksella Laurin esiintymisen takia katsoa.

Joo. Itse olen joka vuosi katsonut lauantain kisailut, mutta itse all star -pelin olen tainnut katsoa edes jälkilähetyksenä viimeksi vuonna 2003. Se oli Jordanin viimeinen all star -peli, jossa aika tiukasti väänsikin vielä Koben kanssa.. Mutta kai nyt sitten pitää katsoa tuo all star -peli joskus maanantaina töitten jälkeen. Mutta en kyllä tuollaisen pelin takia viitsi alkaa valvoa ja seurailla jotain yli kolmen tunnin tapahtumaa. Tunnissa sitten kelaillen katselu.
 
Viestejä
1 391
The Ringerin Rankingissa Lauri hienosti 30 ja kun katsoo missä seurassa ollaan ei voi kuin muistella missä oltiin männävuosina. Olisko ollut lähempänä satasta tai listoilla lainkaan joinain vuosina?? Kiinnittää huomiota että SGA on noussut sijalle 10 ei voida olla kyllä yhtään varmoja Laurin Most Improved palkinnosta, jos tämä kuvastaa yleistä käsitystä NBAn tienoilla. Nuoren pelaajan nouseminen noin korkealle tässä vaiheessa on kyllä kova juttu. Ja kovahan SGA on. Jos etsitään nousua supertähdeksi, niin sinne hän on matkalla ja voi olla että se ratkaisee. Monella mittarilla Laurin kehitys on selkeästi nopeampi ja hyppäysmäinen mutta SGA:lla kova lähtötaso huomioonottaen myös järkyttävä parannus. Haliburton myös näyttää olevan kehissä. Saas nähdä miten tässä käy,
 
Viimeksi muokattu:
Viestejä
1 322
Drafti siis tapahtuu tasan tunti ennen pelin alkua Suomen aikaa. Ruutu ja Nelonen ei näköjään näytä ilmaiseksi muuta kuin All-Star draftin ja pelin. Muistaakseni Ruutu+ on maksullinen.

Pelin pitäisi olla Suomen aikaa maanantain puolella, yöllä. Ruutu ja Ruutu+ aikataulu.:

hZ77pLj.jpg


Alapuolella on vielä koko viikonlopun aikataulu Spoilerin takana jos joitain kiinnostaa (New Yorkin aikavyöhykkeellä):

Friday, Feb. 17


12:30 p.m. ET | Jordan Rising Stars Practice | NBA TV


5:30 p.m. ET | Basketball Hall of Fame News Conference | NBA TV & NBA App


7 p.m. ET
| Ruffles NBA All-Star Celebrity Game | ESPN | Tickets


9 p.m. ET | Jordan Rising Stars | TNT | Tickets




Saturday, Feb. 18


1 p.m. ET
| NBA All-Star Practice Presented by AT&T | NBA TV | Tickets


1 p.m. ET | NBA All-Star Media Day Presented by AT&T | NBA App


4 p.m. ET
| NBA x HBCU Classic Presented by AT&T | NBA TV / TNT / ESPN2 | Tickets
Southern University vs. Grambling State University


7 p.m. ET | Commissioner Adam Silver news conference | NBA TV & NBA App


8 p.m. ET
| State Farm All-Star Saturday Night | TNT





Sunday, Feb. 19


1 p.m. ET
| NBA Legends Awards | NBA TV & NBA App


3 p.m. ET
| NBA G League Next Up Game | NBA TV | Tickets


6 p.m. ET | All-Star Game Tip-Off Pregame Show | TNT


7:30 p.m. ET
| All-Star Draft Presented by Jordan Brand | TNT


8:30 p.m.
ET | 72nd NBA All-Star Game | TNT
 

Ylläpito

Ylläpidon jäsen
Viestejä
4 539
Viestejä
2 276
Äh, Lauri hätäili viimeisen räkin, missä kaikki rahapallot. Normaalilla rytmillä olisi helposti pistänyt siitä ainakin ne kaksi sisään, millä olisi paikka finaaliin auennut. Siinä edellä ainakin Herrolla ja Huerterilla loppui aika pahasti kesken, mikä taisi vaikuttaa Laurin kiirehtimiseen - vaikka itsellä olisi aika ollut reilusti jäljellä.
 
Viestejä
419
Allstar-viikonlopun hassutteluista minusta kolmoskisa on aina ollut selvästi kiinnostavin ja jopa vähän jännittävä tapahtuma – ainoa jonka olen viime vuosina itse asiassa katsonut – en oikein edes tiedä miksi. Ehkä sitä vain ihailee niin paljon kisaan kerättyä heittotaitoa, ja on kiinnostavaa seurata myös eri pelaajien erilaista heittoformua.

Mutta, olin aika innoissani kun Lauri oli juuri tässä kisassa mukana. Ja harmitti kun ei menny tuon paremmin. Veikkaan, että tuo on aika kuumottava juttu, mentaalisesti. Vaikka kaikilla näillä pelaajilla on kokemusta suurista areenoista ja tärkeistä hetkistä tärkeissä matseissa, niin ei joukkuepelaaja yleensä joudu ihan noin ylhäisessä yksinäisyydessä tekemään mitään.

Tämä näkyi minusta aika selvästi Herrolla ja Huerterilla, ja ehkä Lauri kärsi vähän samasta, vaikka homma lähti hyvin käyntiin. Luulen myös, että tämä on sellainen leikkimielinen kisa, jossa tietyntyyppisillä pelaajilla voi olla aiemmasta kokemuksesta yllättävän paljon hyötyä. Tarkoitan sitä, että ensi kerralla kun Lauri on mukana; se todennäköisesti voittaa koko paskan, ainakin se on on finaalissa. Eikä toi nytkään ihan surkeesti mennyt... lopussa vaan ikävästi petti hermot.
 
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös