Koripallo.com

Salon Vilpas 2012-2013

Viestejä
247
Vs: Salon Vilpas 2012-2013

SC sanoi:
tuo katsojamäärä pitäisi saada jotenkin vaan realisoitua käteiseksi...
Helpommin sanottu kuin tehty-

Sama homma koripallossa kuin fudiksessa kuin lentopallossa yms muissa lajeissa, lukuunottamatta jääkiekkoa. Vaikka kuinka kävisi yleisöä, niin siltikään sillä ei saada katettua edes 40-50% tuloista, vaan sponsoreilta se edelleen tulee.

Vaikka olisi 1000 maksanutta katsojaa joka kotimatsissa(mitä ei todellakaan ole, koska junnukorttilaisia yms yrityslippuja on ainakin 200-400 per ottelu), niin siltikin saisi hikiseen puolet kasaan budjetin tuloista. Sponsoreilta pitäisi saada enemmän nyhdettyä, koska näkyvyys mainoksilla on hyvä, mutta yritä nyt Salossa tällaisena aikana saada lisärahaa kerättyä.

ps. olisi kiva jos joukkueessa olisi sentteri, joka osaisi levypallopeliä edes vähän alusta.
 
Viestejä
1 130
Vs: Salon Vilpas 2012-2013

Kaupunginkomeinpoikamies sanoi:
ps. olisi kiva jos joukkueessa olisi sentteri, joka osaisi levypallopeliä edes vähän alusta.

Juu tai osaisi puolustaa, tai torjua tai edes hypätä. Hyökkäyksestä puhumattakaan.
Lisäksi olisi kiva jos joukkueessa olisi joku joka saisi tehtyä pisteitä. Se on se laiturin paikka..

Onko se niin vaikeaa?

Realisti sanoi:
Sen vielä sanon, että jenkkien ei kaikkien tarvitse tässä joukkueessa olla pisteidentekijöitä:
Pointin sarakkeesta pitäisi löytyä 5as ka. Ja turnoverit minimissä.
Laituri olisi sitten se scorer.. 25ka toisista sarjoista. Suomessa 20 pintaan.
Sentteri yli 10levaria ja pari blokkia
 
Viestejä
16 284
Vs: Salon Vilpas 2012-2013

Hall kannattaa pitää. Se on varma.

Ihmeen nihkeää on Barniesin meno nilkkavamman jälkeen. Tosi hyvähän mies oli preseasonilla, mutta ne on eri pelejä ne.

Atupem taitaa valitettavasti olla liian köykäinen Vilppaan kaltaisen jengin jenkiksi. Saattaisi jopa mennä Saksan Bundesliigassa rotaatiojenkkiä (6.-8. mies), mutta isoon rooliin ei jepestä taida olla. Varsinkin, kun näyttää, että Barnies on enemmän 3/4 kuin puhdas 4.
 
Viestejä
783
Vs: Salon Vilpas 2012-2013

JoKaFan sanoi:
Saattaisi jopa mennä Saksan Bundesliigassa rotaatiojenkkiä (6.-8. mies)

Pakko kysyä että oletko nähnyt yhtään Vilppaan peliä? Ja mikä on se osa-alue, jonka Atupem hallitsee bundesliigatasoisesti?
 
Viestejä
16 284
Vs: Salon Vilpas 2012-2013

1990 sanoi:
Pakko kysyä että oletko nähnyt yhtään Vilppaan peliä? Ja mikä on se osa-alue, jonka Atupem hallitsee bundesliigatasoisesti?

Olen, yhden. Ja sen perusteella voin sanoa, että Bundesliiga-joukkueissa, joissa vilisee 5-8 jenkkiä, on vuodesta toiseen omalla pelipaikallaan paljon Atupemia heikompiakin tai saman tasoisia roolipelaajajenkkejä (mm. NCAA:n kakkostason rookie-jenkkejä...jne.). Mainitaan tältä kaudelta mm. Devin Uskoski, Justin Stommes ja Douglas Davis. Ja onhan tainnut menneisyydessä olla tapauksia, että Bundesliigan roolipelaaja-jenkistä ei ole tullut tähteä Korisliigaan.
 
Viestejä
3 483
Vs: Salon Vilpas 2012-2013

Realisti sanoi:
Ja kaksi viimeistä kotipeliä on ollut sellaista esitystä, että jos joku niistä 1000 katsojasta ymmärtäisi koriksen päälle edes jotain, niin yksi nolla kuuluisi lähteä luvun perästä pois..

Jos peli ei kulje niin miksi yleisön pitäisi lähteä katsomosta? Ihme logiikka. Onko hienoa olla glory hunteri ja käydä matseissa vain jos tulee voittoja. Mä oon varmaan huono ihminen, mutta mulla on monta kertaa pirun vaikeeta ymmärtää kun juttuja.
 
Viestejä
783
Vs: Salon Vilpas 2012-2013

JoKaFan sanoi:
Olen, yhden. Ja sen perusteella voin sanoa, että Bundesliiga-joukkueissa, joissa vilisee 5-8 jenkkiä, on vuodesta toiseen omalla pelipaikallaan paljon Atupemia heikompiakin tai saman tasoisia roolipelaajajenkkejä (mm. NCAA:n kakkostason rookie-jenkkejä...jne.). Mainitaan tältä kaudelta mm. Devin Uskoski, Justin Stommes ja Douglas Davis. Ja onhan tainnut menneisyydessä olla tapauksia, että Bundesliigan roolipelaaja-jenkistä ei ole tullut tähteä Korisliigaan.

Joojoo. Mä kysyin sitä osa-aluetta. Mun mielestä Atupem ei ole hyvä roolipelaaja, ellei rooli ole hävitä otteluita. Plusmiinustilastossa joukkueen huonoin pelaaja, ei osaa syöttää, heittää eikä kuljettaa. Levypalloista (6,7/ottelu) kolmannes tulee omista ohiheitoista ja eikä ole kovin hyvä puolustamaan.

Olen nähnyt tältä herralta 4 peliä, ja ilmeisesti ne huonoimmat.
 
Viestejä
541
Vs: Salon Vilpas 2012-2013

Ei tässä kukaan meistä faneista varmaan mielellään nyt rieku siitä, että olimme oikeassa kun ennustimme pre-seasonin perusteella vaikeuksia mikäli tällä kokoonpanolla jatketaan. Itse toivoin todellakin olevani väärässä, mutta tällä hetkellä siltä ei valitettavasti näytä.

Hall tekee hyvin pisteitä ja on joukkueen luotettavin skoraaja. Mutta pakko sanoa, että en vain tykkää miehen pelityylistä yhtään. Minun mielestäni takamiehen tärkein homma on luoda heittopaikkoja muille ja saada peli virtaamaan hyvin. Joko nämä heittopaikat tulevat muiden pelaajien hyvällä pallottomalla liikkeellä taikka sitten takamies ajaa paljon korille, joka pakottaa vastustajan muut puolustajat reagoimaan ja näin päästään tilanteeseen, jossa ollaan koko ajan "askel edellä" puolustajia. Vilppaan pelaajista hyvin harva on hyvä liikkumaan pallottomana (näin on aina ollut), joten Vilppaan hyökkäys on vaatinut takureilta paljon haastoja. Näin on ollutkin. Burgess ajoi joka s*tanan kerta kun sai palloa. Okorie haastoi koko ajan, Holloway... Entäs Hall? Okei, kaveri naulaa kovia kolmosia, mutta tuollainen pelityyli, jossa verkkaisesti pomputellaan puolustuksen keskustaan, driplaillaan pari kertaa selän takaa ja jalkojen välistä ja otetaan step-back jumpperi neljästä metristä tappaa koko Vilppaan hyökkäyksen.

Hall on hyvä pelaaja, mutta vääräntyylinen VILPPAAN tapaiseen joukkueeseen. Jos Vilppaassa olisi Eero Lehtisen, Samu Kaaresvirran ja Troy Barniesin tilalla Petri Virtanen, Antti Kanervo ja Jonte Flowers, niin Hall olisi aivan oivallinen vahvistus ja täydentäisi pelityylillään em. kolmikkoa. Mutta kun näin ei ole, niin tarvitaan joku, joka luo ne heittopaikat OMALLA haastamisellaan. Korin alle ei ollut eilen asiaa. Yksi syy on se, että sinne ei kukaan ajanut (ei edes yrittänyt ajaa) ja toinen syy on se, että Atupem ei ole riittävän hyvä tähän sarjaan eikä tuohon rooliin. Vastaavasti Barniesin peli näyttää siltä, että kaverilla itselläänkään ei ole mitään hajua omasta roolistaan. Itselle on aika epäselvää, että mitä häneltä edes odotetaan. Korinaluspeliä? Kaukoheittoja?

Yksi asia, mitä itse en ole koskaan tajunnut, on näiden tusinajenkkien roudaaminen tänne. Okei, rahaa ei varmaan ole kauheasti palkata sellaisia jenkkejä, jotka ovat jo osoittaneet pärjäävänsä tässä sarjassa, mutta kyllä kaikilla muilla joukkueilla sitä rahaa tuntuu olevan. Liki konkassa oleva Lahti palkkasi Hollowayn. Hirveissä talousongelmissa oleva Lappeenranta palkkasi Conleyn ja Gibsonin. Tämän yhtälön periaatteessa pitäisi olla mahdoton. Jos Vilppaassa olisi jotain maajoukkuetason suomalaisia niin ymmärtäisin, että pitää kompensoida huonommilla jenkeillä, mutta kun ei ole.

Niin tylyltä kun tämä kuulostaa ja kun katsoo Hallin tilastoriviä, niin näin ei saisi sanoa, mutta suuri(n) ongelma Vilppaan hyökkäyksen puuroudessa on Hall. Joko vaihdat Hallin aggressiivisempaan ja haastavampaan pelaajatyyppiin tai sitten palkkaat pari kolme pelaajaa, jotka ovat hyviä pallottomia pelaajia (lue: liikkuvat koko ajan, pitävät puolustuksen varpaillaan, ovat vaarallisia ENNEN KAIKKEA pallottomina, kuten esim Virtasen Pete)... Veikkaan, että helpompaa vaihtaa yksi pelaaja.
 
Viestejä
1 130
Vs: Salon Vilpas 2012-2013

Ihmispallo sanoi:
Jos peli ei kulje niin miksi yleisön pitäisi lähteä katsomosta? Ihme logiikka. Onko hienoa olla glory hunteri ja käydä matseissa vain jos tulee voittoja. Mä oon varmaan huono ihminen, mutta mulla on monta kertaa pirun vaikeeta ymmärtää kun juttuja.

Logiikkahan olikin siinä, että jos ymmärtää koriksen päälle. Kaksi viimeistä ovat olleet erittäin huonoja koripallo-otteluita.
Jos hallille tulee vaan kuuntelemaan rummutusta ja yleistä mökää niin siitä vaan.
Minua ei todellakaan harmittaisi hävitä Katajalle, jos molemmat joukkueet olisivat pelanneet hyvää peliä.
Sitä se ei ollut. Katajalle se sallitaan: vieraskentällä ja kolmen tärkeän pelaajan puuttumisen takia ja siksi, että tekivät tasan tarkkaan sen mitä vain tarvitsi, ei yhtään enempää.
Mikä Vilppaan selitys on? Kotiottelu ja kaikkea.. Silti tuntui, että hommassa ei ollut päätä eikä häntää ja osissa kohtiin ei edes yritystä.
En jaksa tarkistaa, mutta olikohan taas tällä kaudella tarkoitus pelata nopeaa peliä? En ole yhtään nopeaa hyökkäystä nähnyt.

Lahdelle hävittiin vielä huonommalla pelillä ja he antoivat Suonion verran tasoitusta.

Se, että vuodesta toiseen ja ottelusta toiseen hallilla on yli tuhat katsojaa näillä tuloksilla, kertoo juuri siitä että ei täällä mitään gloryhuntereita ole. Ei tässä silti masokistiksi haluta alkaa!

Suomalaisia ei pysty vaihtamaan eikä tarvitsekkaan (vaikka heidänkin pitää parantaa ehdottomasti). Herrat Vaenerberg, Sandberg, Kataja, Lehtinen, Kaaresvirta pelaisivat suurilla minuuteilla mm. Fokopossa, Lapualla, Lpr:ssa, Ukissa, Lahdessa ja Kouvoissa.
 
Viestejä
475
Vs: Salon Vilpas 2012-2013

Aloittakaa vaihtaminen Tupamäestä. Ihme jos ei tolla materiaalilla parempaan pysty. Eikös herra myös päätä jenkkivalinnoista.
 

svb

Viestejä
83
Vs: Salon Vilpas 2012-2013

PEPO sanoi:
Aloittakaa vaihtaminen Tupamäestä. Ihme jos ei tolla materiaalilla parempaan pysty. Eikös herra myös päätä jenkkivalinnoista.
Taitaa pitkälti päättää valinnoista, mutta ei budjetista millä niitä valintoja tehdään. Herra itse taisi todeta, että se on sama, kuin pistäisi lapsen karkkikauppaan ja antaa 10 penniä rahaa. Kyllähän siellä tarjontaa on vaikka mistä, mutta mitä sillä saa?
Nyt on nähty, että Atupem ei ole oikea mies meidän jengiin, eikä koko korisliigaan.
 
Viestejä
3 483
Vs: Salon Vilpas 2012-2013

Realisti sanoi:
Se, että vuodesta toiseen ja ottelusta toiseen hallilla on yli tuhat katsojaa näillä tuloksilla, kertoo juuri siitä että ei täällä mitään gloryhuntereita ole. Ei tässä silti masokistiksi haluta alkaa!

Aivan oikein. Se kertoo yksinkertaisesti siitä, että Salossa on kunnon koripallokulttuuri. Asia, jota et rahalla saa. Tää on aivan hemmetin tärkee asia ihan oikeasti.

Se ei kuitenkaan muuta sitä tosiasiaa, että jotain muutoksia kolmikon osalta tarvitaan. Hyvä kirjoitus Donopalta, mutta en olis ensimmäisenä Hallia laittamassa pihalle...vaikkakin perustelut oli ihan hyvät. Toisaalta en myöskään vertailis Okorieta ja Hallia. Hall on ehdottomasti kovempi ja tärkeämpi jätkä Vilppaalle. En olis tosin ekaa kertaa väärässäkään. Olen sen verran maallikko ja korisamatööri, että lähtisin purkamaan palettia yksinkertaisimmasta palasesta eli korin alta.

Ei kai kunkku paniikkinappulaan ole aihetta kun matseja pelattu 6/44. Mutta jotain tarvii tehdä. Itse elättelin toiveita, että tällä teemillä mentäis, mutta sanoin myös, että katsotaan rauhassa eka kierros. Nyt näköjään riitti kuusi matsia meikäläiselle tajuta, että muutosta tarvitaan. Alan oppia, mutta pikku hiljaa.

Lähtisin liikkeelle siis sentterin vaihdosta. Toi on kuitenkin vähän kinkkinen, koska minusta Vilppaan suurimmat ongelmat on hyökkäyksessä ja sinne tarvittais sitä realistinkin mainitsemaa scoraajaa. Sen me tiedämme kaikki mitä scoraava sentteri maksaa...tai sitten se ei osaa mutta kun scorata ja alapää vuotaa. Kaiken "järkeilyni" vastaisesti lähtisin kuitenkin purkamaan tätä sentterin tontilta. Onneksi en istu seuran rahakirstun päällä tai joudu tekemään pelaajavalintoja pienellä budjetilla.
 
Viestejä
247
Vs: Salon Vilpas 2012-2013

Donopalta hyviä pointteja, mutta ei millään pysty kyllä lähteä Hallia vaihtamaan jos ei ns. päittäin eli ilmaiseksi saisi vaihdettua Hollowayhin tai Burgessiin, jotka MOBViikon mukaan tienaavat tuplat Halliin verrattuna.

Atupem on PAKKO vaihtaa tai ei ole toivoakaan kympin joukkoon sijoittumisesta. Atupem on pari kertaa tehnyt ok pinnat ja kaverilta muutama suht hyvä liike postissa löytyy, mutta puolustus ja levypallopeli on ala-arvoista. Nuo 2 asiaa ovat kuitenkin ne sentterin tärkeimmät tehtävät. Lisäksi kaverin liike näyttää siltä kun molemmissa polvissa oli keinonivelet ja ikää olisi 60-vuotta.

Uskon että tuo scooraaja oli mahdollista saada Barniesista, koska keskimatkan heitot uppoavat ihan hyvin ja ajaakin kaveri osaa. Jotenkin tuntuu vain että ei itsekään tiedä miten pitäisi pelata ja tämä heijastuu epävarmuutena hyökkäyksessä.

Lisäksi suomalaisilta ei ole alkukaudella onnistunut mikään, mikä pitkälti johtuu juuri tuosta Hallin pelin hidastamisesta. Kyllä sieltä Jukalta ja Eerolta pinnoja tulee, kunhan joku vain oppii peliä pyörittämään,

ps. mitä Vaenerbergille on tapahtunut? Aivan sysipaskaa settiä pelistä toiseen. Heittäminen nyt ei ikinä mikään vahvuus ole ollut, mutta tuntuu että nopeuskin on hävinnyt tai ainakaan siitä ei mitään hyötyä irti saa.
 

SC

Viestejä
1 284
Vs: Salon Vilpas 2012-2013

jaaha, eka peli tälläkaudella nähty ja tuota tuota... noh pointteja:

otetaan ensin huonot uutiset:

1. Scoraaja puuttuu, Hall hyvä heittäjä ja pystyy myös ajamaan mutta jää kyllä hyvin hyvin yksin. Barniesista en oikeen osaa tuon pelin perusteella sanoa onko se lintu vai kala... ajoittain hyviä suorituksia varsinkin pakkipäässä mutta melko lailla aseeton jos ja kun heitto ei kolkin takaa tippunut. Nyt parhaat heittopaikat siunaantuivat Jukalle joka vaikkakin on parantanut rangeaan ei siltikään ole heittämään esim 5/9 kolkin takaa. Heittäjä voisi löytyä niinkin yllättävästä paikasta kuin V-P Laine, pari vapaata ohi katajapelin alussa mutta toivoin miestä kentälle vielä myöhemmin koska uskon ja tiedän että siinä on heittäjä jolle ei kannata tilaa antaa.

2. Atupem, ei jatkoon, liike hidasta ja vaivalloista. kuten edellä. ihan ok liikkeitä postista mutta fields vei vasemmalta ja oikealta ja välillä keskeltä.

3. suurin miinus viimekauteen verrattuna on että peli oli pirukseenkin tylsää! oikeasti!

4. Identiteetin puute. Onko Vilpas heittojoukkue vai pyritäänkö korille, pyritäänkö juoksemaan vai pelataanko 5 vs 5

hyvät uutiset:

1. Lehtinen on hyvä lisä joukkueeseen.

2. saatiin rakennettua usein ihan ok heitto vaikka sisäuhkaa ei olekkaan.

3. puolustus oli ihan ok, kataja heitti hyvin. fieldsiä ei saatu kiinni millään. ei löytynyt rosterista siihen sopivaa miestä.


päätelmät:

valitettavasti tämänkauden vilpas on tasapaksua höttöä josta ei erotu sitä pelaajaa joka haluaa pallon ja haluaa tehdä pisteitä. anteesi kendo vertaus mutta vilpas on kuin jääkiekkomaajoukkue. Hyökkääviä puolustajia jotka voivat ottaa kovalla tsempillä ja vääntämisellä voiton mutta kaikkien asioiden eteen täytyy tehdä kolminkertainen työ vastustajan hyökkäyspään taitoa vastaan.
 
Viestejä
1 130
Vs: Salon Vilpas 2012-2013

SC sanoi:
vilpas on kuin jääkiekkomaajoukkue. Hyökkääviä puolustajia jotka voivat ottaa kovalla tsempillä ja vääntämisellä voiton mutta kaikkien asioiden eteen täytyy tehdä kolminkertainen työ vastustajan hyökkäyspään taitoa vastaan.

No perkule, se on muuten juuri noin!!

Kaaresvirta, Kataja ja Lehtinen ovat kaikki parempia puolustuspäässä, mutta voivat toki joskus tehdä pisteitäkin.
Sandbergiä myöskään voi luonnehtiä räjähtäväksi pelaajaksi. Saatikka post-taitajaksi.
Vaenerbergillä olisi edellytyksiä, mutta ei ole tällä kaudella vielä onnistunut.

Esim viime kaudella Ahonen oli päinvastainen pelaaja.
 

SC

Viestejä
1 284
Vs: Salon Vilpas 2012-2013

Vaikka Roopea parjattiin kotikaupungissaan puolustuspelistä niin kyseessä on kuitenkin erittäin lahjakas hyökkäyspään pelaaja joka pystyy tekemään oman heittonsa...
 
Viestejä
1 111
Vs: Salon Vilpas 2012-2013

Ihmispallo sanoi:

"Englannin kielellä oon pärjänny tähän asti täällä eikä oo hirveesti tarvinnu avata mun ruotsin sanakirjaa. Hyvä näin! Kaikki ihmiset on ollut tosi ystävällisiä ja jokunen osaa jopa pari sanaa suomea. Täällä Solnassa on ollut myös joitain suomalaisia ja seuran sihteeri on suomalainen, joten joitain asioita voi puhua omalla kielellä."

Koita nyt hyvä mies koripallon lisäksi hankkia vähän muutakin pääomaa elämällesi, kun siihen oivallinen ja helppo mahdollisuus tarjotaan. Ruotsin sanakirjaa ja suuta auki vaan!
 
Viestejä
1 718
Vs: Salon Vilpas 2012-2013

Raid sanoi:
"Englannin kielellä oon pärjänny tähän asti täällä eikä oo hirveesti tarvinnu avata mun ruotsin sanakirjaa. Hyvä näin! Kaikki ihmiset on ollut tosi ystävällisiä ja jokunen osaa jopa pari sanaa suomea. Täällä Solnassa on ollut myös joitain suomalaisia ja seuran sihteeri on suomalainen, joten joitain asioita voi puhua omalla kielellä."

Koita nyt hyvä mies koripallon lisäksi hankkia vähän muutakin pääomaa elämällesi, kun siihen oivallinen ja helppo mahdollisuus tarjotaan. Ruotsin sanakirjaa ja suuta auki vaan!
Ruotsin puhuminen tai sen opetteleminen ei ole pääoman hankkimista elämälle vaan kallisarvoisen elämän ajan totaalista haaskausta.
 
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös