Koripallo.com

Utah Jazz - Voittamisen dilemma

Viestejä
443
Nämä hankinnat vain vahvistavat, että Laurille tullaan lätkäisemään uusi (etupainoitteinen) sopimus nyt kesällä.

Kuka muistaa vielä viime kesän? Mitä siellä oli tarjolla Jazzille?

Voin virkistää muistia eli sisään tuli Omar Yurtseven ja joku Romeo Langford. Paul Reed meinasi tulla ja ruumis nimeltä John Collins otettiin sisään.

Eli kesän tarjonta Jazzille on luokkaa Patrick Williams ja Isaac Okoro. Ei tarvitse miettiä kahta kertaa mihin iso osa cap spacesta käytetään...

Lauri on kuitenkin asset isolla A:lla. Häntä ei haluta päästää missään nimessä ilmaiseksi pois.
 
Viimeksi muokattu:
Viestejä
2 448
(Ja ei näitä poikia Jatsin ensi kauden rosterissa nähdä elleivät ole tosissaan siirtyneet tankkaamaan. Ja silloin ei nähdä kyllä Markkastakaan, joten aika se ja sama.)

Yksinäinen Susi oli koko alkukaudenkin ihan varma, että "Utah ei tee enää tankkauskauppoja kun pickkejä on niin paljon ja että on siirrytty joukkueen vahvistamisvaiheeseen".

Näköjään nyt taas sama usko ja toivo on noussut esiin muutama viikko trade deadlinen jälkeen, :)
Ensi kauden osaltakin on hyvinkin iso todennäköisyys sille, että nähdään Laurin Utah ajan suuriin tankkauskausi kohti vuoden 25 draftia. Ja en oikein ymmärrä, että miksi Utah ei voisi Lauria pitää siinä edelleen mukana.. Joukkue olisi kyllä ihan riittävän paska tankkausjoukkue, vaikka Lauri pidettäisiinkin mukana.

Eli siis en näe sitä mitenkään epätodennäköisenä skenaarioina, että Utah "tankkaa" isosti ensi kaudella ja renegotiation-Lauri on mukana rosterissa.
 
Viestejä
443
Eli siis en näe sitä mitenkään epätodennäköisenä skenaarioina, että Utah "tankkaa" isosti ensi kaudella ja renegotiation-Lauri on mukana rosterissa.

Eikö tämä ole käytännössä 100% varmaa, vai mitä muutakaan Jazz voisi tehdä?

Laiva on menossa kohti täydellistä tankkauskautta, vai näkeekö joku oikeasti potentiaalia, että nykyisellä rosterilla voitaisiin mennä edes lähellä playoffeja?

Kannattaa ottaa huomioon, että Jazzille tulee 3 uutta tulokasta ensi kesällä. Yli puolet rosterista koostuu näistä nuorista pelaajista, ja koko joukkueen keski-ikä alkaa olemaan lähemmäs 20 vuotta.
 
Viestejä
106
iso todennäköisyys sille, että nähdään Laurin Utah ajan suuriin tankkauskausi kohti vuoden 25 draftia.
00 isolla tod.näk liipasimella myös THT. Utahilla varaa heittää takureita pois koska isolla todennäköisyydellä dräftistä tarttuu takuri joita on iso läjä tarjolla 5-10 pickin sisällä.
 

L.S

Viestejä
840
Varmaan alkaisi Silver vähän lyömään sanktioita, koska ilmiselvä tankkaaminen kuitenkin "kielletty" ja palkkaminimin täyttäminen tällaisilla ukkeleilla olisi liian selvää tankkaamista varsinkin kun Lauri vielä kaupataan ja sisään otetaan fillereitä ja lisää arpalippuja...
Ei kai huonojen pelaajien hankkiminen mitenkään kiellettyä ole. Kaverit on kuitenkin varattukin NBA:han, eli ei ihan sama ole, kun että täältä kp.comin foorumailta napattais muutama kaveri ens kauden rosteriin. Paljon hankalampaahan se on epäilyksiä herättämättä valeloukkaantumisilla penkittää kaikki, jotka osaa vähääkään pelata verrattuna siihen, että hankitaan joukkue täyteen keskivertoa heikompia ja/tai kokemattomia pelaajia, joiden voi huoleti antaa tehdä parhaansa, eikä voitoista silti tartte huolehtia.
 
Viestejä
352
Ei kai huonojen pelaajien hankkiminen mitenkään kiellettyä ole. Kaverit on kuitenkin varattukin NBA:han, eli ei ihan sama ole, kun että täältä kp.comin foorumailta napattais muutama kaveri ens kauden rosteriin. Paljon hankalampaahan se on epäilyksiä herättämättä valeloukkaantumisilla penkittää kaikki, jotka osaa vähääkään pelata verrattuna siihen, että hankitaan joukkue täyteen keskivertoa heikompia ja/tai kokemattomia pelaajia, joiden voi huoleti antaa tehdä parhaansa, eikä voitoista silti tartte huolehtia.
No ei, ei vielä ole nba ketään rangaissut tankkaamisesta, eikä varmasti tule ikinä rankaisemaan.
 
Viestejä
106
Kyllä Utah tulee olemaan ensi kaudella bottom 5 joukossa taulukossa 2025 trade deadlinella. Saa nähdä lähteekö kesällä vielä lisää avain pelaajia esim. 00? luulen että viimeistään deadlinella treidataan 00 pois. vuoden -25 dräftissä 3kpl 1.pikkiä ja -26 dräftissä 2kpl 1.pikkejä joista rakennetaan Laurin ympärille se jengi? vuoden -27 ja eteenpäin varauksia lihoiksi vaihdossa all-stars tason pelaajaan?
 
Viimeksi muokattu:
Viestejä
292
Darius Bazley ja Kenneth Lofton....

Harmi, että tuoreeltaan Jazziiin hankittujen Kevin Knoxin, Otto Porter Jr:n ja Kira Lewisin kanssa ei ihan napannut. Mutta nyt!

Darius Bazley ja Kenneth Lofton!

Mahtavaa, että Ainge yrittää vielä tosissaan saada Joukkueen mukaan tämän kevään playoffeihin. Ja nyt ei tehtykään mitään nappikauppaa, ei todellakaan mitään hikisiä 10 päivän koeaika-diilejä, niinku esim. Dunnin kanssa viime keväänä – vaan suoraan kolmen vuoden sopparit molemmille (tosin takaamattomat).

Ilmeisesti AInge halusi osoittaa Markkaselle, että on tarvittaessa valmis kyllä vahvistamaan Jazzin jengiä, isosti ja millon vaan. Ja samalla tuli tietysti todistettua pötypuheeksi se, etteivätkö kovatasoiset vapaat agentit muka olisi halukkaita tulemaan Utahiin. Kova veto Aingelta, taas kerran. Nämä peliliikkeet eivät todellakaan jää liigassa huomaamatta.

Samaan aikaan omien uusien joukkueittensa viime yön peleissä
• Olynyk 24 pojoo (heitot 9/13)
• Fontecchio 17 pojoo (7/11), 8 ribarii, 3 koriinjohtanutta syöttöä, 2 riistoo, 1 blokki
Ihan roskaa.

Kerta kaikkiaan hieno kirjoitus! Ten points.

Aijai. Näitä ihania tulevaisuudennäkymiä pyöritellessä mieli palaa aina uudestaan tähän lausuntoon:

– Minulla on täysi luotto tähän organisaatioon ja siihen, mihin suuntaan he ovat viemässä tätä hommaa. Eikä sillä ole mitään vaikutusta omaan päivittäiseen tekemiseen.

– Yritämme kehittyä ja olla sitten valmiina, kun pääsemme pudotuspeleihin.

shrug-lauri-markkanen.gif
 
Viestejä
2 326
Yksinäinen Susi oli koko alkukaudenkin ihan varma, että "Utah ei tee enää tankkauskauppoja kun pickkejä on niin paljon ja että on siirrytty joukkueen vahvistamisvaiheeseen".
Ei ole ihan cool lainausmerkeissä väittää minun kirjoittaneen jotain, mitä en todellakaan ole kirjoittanut.

Jos sen oli tarkoitus olla jonkinlainen referointi kirjoituksistani, menee pieleen siinäkin kohdin. Minä en ole missään vaiheessa väittänyt tietäväni, mitä Jatsin seurajohto tekee tai jättää tekemättä. Koska minä en sitä voi tietää. Sen sijaan olen sitten vastannut kirjoittajille, jotka nämä ovat esittäneet varmoina tapahtumina tiettyyn suuntaan.

Jälkikäteen on helppo tietysti nähdä olleensa "oikeassa", kun "tiesi" etukäteen Jatsin tyhjentävän joukkueen takarajalla. Siihen kuvioon sitten vaan sopivat huonosti ne kaikki beat writereiden takarajan jälkeiset raportit siitä, että Jatsi oli yhtä lailla useiden pelaajien perässä.

Sitä sopii toki sitten miettiä, että oliko hinta ihan oikeasti heille liian kova vai eikö seurajohdolla todellista halua siihen suuntaan koskaan edes ollutkaan.

Näköjään nyt taas sama usko ja toivo on noussut esiin muutama viikko trade deadlinen jälkeen, :)
Tästä kaipaan kuitteja vielä edellistäkin enempi.

Ensi kauden osaltakin on hyvinkin iso todennäköisyys sille, että nähdään Laurin Utah ajan suuriin tankkauskausi kohti vuoden 25 draftia. Ja en oikein ymmärrä, että miksi Utah ei voisi Lauria pitää siinä edelleen mukana.. Joukkue olisi kyllä ihan riittävän paska tankkausjoukkue, vaikka Lauri pidettäisiinkin mukana.
Ehkä jos siellä olisi Lauri... ja ei ketään muuta. Siis tällä tämän kauden Jatsilla on nyt 28 voittoa. Ihan oikeasti tankkaavilla joukkueilla on 11. Se on aika perkeleen iso ero. Lauri & täysi tankkaus eivät siis sovi kyllä samaan lauseeseen.

Se ei toki tarkoita, että nyt joukkuetta kesällä mitenkään erikoisesti vahvistettaisiin, tai edes oltaisiin heikentämättä. Siitä on vielä matkaa paskaan tankkausjoukkueeseen; ellei tarkoiteta joukkuetta, mikä on paska tankkaamisessa.

Samoin en nyt vielä laskisi varmuudella sisään kolmea uutta rookietakaan. Se on tällä hetkellä ehkä oletus / todennäköisin vaihtoehto, mutta sille omalle pickille voi vielä tapahtua kaikenlaista, samoin niille kahdelle muulle, ennen kuin varaustilaisuus on käyty.
 
Viestejä
419
Utahin valitsema tuhon tie on omiaan kiristämään kaikkien hermoja. Mutta itse olen nauttinut kovasti Yksinäisen Suden postauksista, en pidä niitä harhaanjohtavina enkä harhaisina ollenkaan, vaan tunnistan niistä kirjoittajan, joka jaksaa aina toivoa/uskoa, että Utahissa tapahtuisi hyviä ja fiksuja asioita. Ja se jaksaminen on esikuvallista. Kiitos Sudella hyvistä viesteistä. Ne ovat itselleni isossa osassa siinä, kun yritän jotenkin vielä ylläpitää omaa kiinnostustani siihen, mitä Markkasen edustamassa jengissä seuraavaksi tapahtuu.

Utah vs Boston / Jazzin heittoyritykset
––––––––––––––
Takamiehet 64
Sensabaugh 5
Muut pelipaikat 17

Sensabaugh on listattu rosteriin SF:ksi, mutta koska se pelaa niin selvästi kuin heittävä takamies, se saa roikkua tuolla välissä. Ja totta kai, tiedämme, että etukentän ykköstykit Lauri ja Taylor Hendricks olivat ottelusta poissa, ja kentällä pyöri Samaniceja ja Micah Pottereita. Silti, aika rumat luvut. Ne kertovat siitä, kuinka olemattoman huonosti Utahin takakenttä siirtää palloa etukentän pelaajille tai pystyy luomaan etukentälle edes heittoyrityksiä. Edellinen matsi...

Utah vs Denver / Jazzin heittoyritykset
––––––––––––––
Takamiehet 58
Sensabaugh 11
Muut pelipaikat 25

Tonnehan on kohta Markkasen kiva palata pelaamaan. Kun Markkanen on taas vähän liikuttamassa puolustuksia, niin luultavasti Jazzin takamiehet näkevät siinä aina vaan enemmän paikkoja omiin korille ajoihin. Oma veikkaus; Markkasen paluumatsissa nähdään pitkästä aikaa peli, missä Markkasella on vähemmän kuin 10 heittoyritystä.

Toivottavasti olen mahdollisimman paljon väärässä.
 
Viestejä
257
Aiemmin tuli katsottua lähes kaikki Markkasen pelit jälkilähetyksenä. Nyt on vaan tunnelma latistunut, eikä viitsi katsoa kuin tuloksen tilastoineen. Kuka tuollaista porukkaa viitsii seurata, joka ei edes yritä menestyä kuin ehkä vuosien päästä. Syksyllä yritetään pelata ja helmikuussa viimeistään heitetään ranttaliksi.
 
Viestejä
2 326
Tuo heittojen jakautuminen vain takamiehille on tietysti huolenaihe siinä mielessä, että ei se välttämättä siitä vain oikene, kun Lauri palaa kokoonpanoon. (Lauri erätauolla lähetyksessä kommentoi, että kuntouttaa kovaa vauhtia ja pyrkii palaamaan pian; ei mitään päiviä/pelejä mainittu.)

Mutta eipä nykyjengillä hirveästi vaihtoehtojakaan ole. Kessler pelkää palloa. Sai sen nytkin syvällä useasti paikkoihin, mistä n. jokainen sentteri liigassa pistää hookin ilmaan. Kessler pomputti välittömästi ulos ja antoi takaisin takamiehelle. Yksi (1) heitto. Ja sitten tosiaan on Samanic ja Potter... noh, enempää ei voi odottaa. Collinsilta vähän vaisumpi peli ja toisaalta Celtics ei antanut niitä lobeja ym., mistä usein tekee omat pinnansa.

Ja siinäpä ne kaikki vaihtoehdot sitten olivat, kun seurajohto on rakentanut takamiespainotteisen jengin ja täydentänyt sitä uusilla takamiehillä.

Takamiesten omiin, itse pompottelemalla luotuihin heittoihin nojaavan pelin vahvuudet ja heikkoudet näkyivät hyvin Celticsiä vastaan. Parhaimmillaan - kun heitto putoaa - tullaan liigan parasta jengiä vastaan liki 20p tappiolta lähes tasoihin. Ja sitten kun se ei tipu, hetken päästä ollaan taas 20 tappiolla.
 
Viestejä
106
Ensi kausi näyttää, jolloin Kesslerin pitäisi ottaa se iso steppi eteenpäin, onko kaverista 12ppg sentteriksi vai onko tulevaisuudessa isossa kuvassa Kessler se penkki pelaaja ja Utah hakee treidin kautta sen 1.Sentterin marrkinoilta, joka myös pystyy syöttää. -24 dräftissä 1. pikki ja -25 jopa 3kpl.1pikkiä joista rakennetaan Laurin ympärille varauksien osalta se jengi sitten alkaa jo Laurillakin ikä painaa, jos Utah edelleen tankaa kaudesta 26-27 eteenpäin? eli muutakun pikit vuodesta -26 ja eteenpäin lihoiksi ja treidin kautta 1-2 kovaa tekijää sisään.
 
Viestejä
2 448
Jos sen oli tarkoitus olla jonkinlainen referointi kirjoituksistani, menee pieleen siinäkin kohdin. Minä en ole missään vaiheessa väittänyt tietäväni, mitä Jatsin seurajohto tekee tai jättää tekemättä. Koska minä en sitä voi tietää.

Heh! Ihan käsittämätöntä saivartelua alkaa vetoamaan johonkin olkiukkoon, että ei varmasti tiedä mitä Utahin seurajohto tulee tekemään.. :rolleyes: Tuo on varmasti kirjoittajille ihan selvä asia, että nämä kaikki keskustelut täällä forumilla ovat pelkkää spekulointia ja arvailua.

Voisit vaan ihan rehellisesti myöntää, että olit väärässä näkemyksissäsi Utahin suunnitelmista joukkueen rakentamisessa. ;)

Tässä kyseinen keskustelu tämän kauden alusta lokakuulta..

Jos Utah ei pelaa erityisen hyvin, niin voi olla että taas nähdään veteraanien ulosmyyntiä trade deadlinella. Utahilla on kuitenkin useampi veteraani, jolla on melko maltillinen sopimus ja 1-2 vuotta sopimusta jäljellä (Olynyk, Clarkson, Sexton).

Yksinäisen Suden vastaus tähän..

Kauppoja Jatsilta nähdään ihan takuuvarmasti kauden aikana. Itse en välttämättä pidä niitä vain enää sellaisina ulosmyynteinä kuin esim. viime kauden kaupat. Niitä pickejä ja nuoria pelaajia kun on jo siis kyllä tarpeeksi, nyt pitäisi jostain kulmasta alkaa muodostaa sitä voittavaa joukkuetta.

Kuten viime kaudella löytyi kysyntää Conley/Vando/Beasley, varmasti sitä on Olynyk/Clarkson/Collins ym. Itse asiassa kyse vielä korkeamman tason pelaajista. Se on vaan sitten eri asia, että keneltä löytyisi paremmin sopivia palasia tuohon kokoonpanoon.

Ja vielä kommentti "tankkaamisen" määritelmään.. Ei se ole synonyymi sille, että yritetään olla sarjan huonoin. Vaan "tankkaaminen" -sanan alle menee myös moni asia, jota Utah on tehnyt viimeisten kausien aikana.. Alla on lainaus yhdestä tankkaamisen määritelmästä. Olen tummentanut kaikki kohdat, joita Utah on tehnyt viimeisen parin kauden aikana.

"The video discusses tanking in the NBA, a strategy where teams intentionally weaken their performance to secure higher draft picks. Tanking is more prevalent in the NBA due to smaller rosters and the impact of individual talent. The three main avenues for team-building are free agency, trades, and the draft, with the draft being a cost-effective method. Tanking involves trading away key players, resting remaining players, and strategically underperforming. Teams may tank for various reasons, such as rebuilding, reducing wage expenditure, or dealing with significant injuries. The NBA combats tanking through a draft lottery system introduced in 1985, with recent adjustments to disincentivize intentional losing."
 
Viestejä
2 326
Voisit vaan ihan rehellisesti myöntää, että olit väärässä näkemyksissäsi Utahin suunnitelmista joukkueen rakentamisessa. ;)
Tehdään näin. Minä olin väärässä, sinä oikeassa.

Ja sen väittäminen, että minä olisin kirjoittanut sen, mitä sinä laitoit minun kirjoittaneen lainausmerkkien sisällä, on hyvin epäkohteliasta.
 
Viestejä
1 428
Älkääs nyt pojjaat. Ollaan kuitenkin kaikki ihan samaa miehistöä, pienessä tankissa.
 
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös