Koripallo.com

Air alert!!!!!!!!!

aaa

Vs: Air alert!!!!!!!!!

siinä alkuperäisen AA:n dvd:llä kai sanotaan että polvia ja muita paikkoja pitäisi hieroa treenin jälkeen ja venyttelykään ei olisi pahaksi. en muista mistä kuulin mutta kuullostaa järkevältä. :D
 
Viestejä
387
Vs: Air alert!!!!!!!!!

aaa sanoi:
siinä alkuperäisen AA:n dvd:llä kai sanotaan että polvia ja muita paikkoja pitäisi hieroa treenin jälkeen ja venyttelykään ei olisi pahaksi. en muista mistä kuulin mutta kuullostaa järkevältä. :D

Aika kosmeettinen vaikutus noilla tempuilla on , paitsi tietenkin venyttelyllä. Paras vaihtoehto on aloittaa rauhallisemmin, varsinkin jos ei ole voima - tai loikkaharjoittelusta kokemusta. Siitä sitten määriä nostamaan sitä mukaa kun elimistö sallii.
 
Viestejä
26
Vs: Air alert!!!!!!!!!

Ei se mitään polvia riko jos tekee sen kunnolla lämmittelee ja venyttelee hyvin. Itse tein tuota sen 15viikkoo eikä mikään paikka menny paskaks. Pomppu nous ehkä sen 5cm, mutta lähtö nopeus parani huomattavasti. Ja muutenki jaloista tuli voimakkaammat.
 
Viestejä
108
Vs: Air alert!!!!!!!!!

Jos tuota ei kannata tehdä murrosiässä, niin mitä treeniä murrosiässä kannattaa tehdä?
 

Dd

Vs: Air alert!!!!!!!!!

Itse olen nyt 6 viikkoa kyseistä ohjelmaa vääntänyt ja hyvältä tuntuu. Pomppu parantunut nyt n.5cm ja lähtönopeus on kasvanut huomattavasti myös. Polvien tm. kanssa ei ole ollut mitään ongelmia ja hyvältä tuntuu. Aa:n lisäksi olen tehnyt punttisalilla paljon jalkoja ja se on tuonut perusvoimaa ja yhdistettynä tälläiseen harjoitteeseen se on varmasti hyvä. Tulee sitä raakaa voimaa ja elastisuutta. Tarkoitus oli vielä 5-10cm saada pomppua nostettua, jos paikat kestävät. Mutta eiköhän sillä koskaan ei ole mitää polvissa ollut. Täytyy vain muistaa venytellä huolella. Suosittelen kyllä itse ainakin Aa:ta ja olen ainakin toistaiseksi ollut todella tyytyväinen. Eikä se 15vko x 3viikossa ole aivan hirveästi.
 
Viestejä
1 072
Vs: Air alert!!!!!!!!!

Klee sanoi:
Jos tuota ei kannata tehdä murrosiässä, niin mitä treeniä murrosiässä kannattaa tehdä?

Keskivartaloa, kropan hallintaa sekä yleislihaskuntoa. Kun lihastasapaino on kunnossa on määräharjoitteluvaiheeseen siirtyminen helppoa. Murrosiässä on tärkeää miten (ja mitä) tekee enemmän kuin se kuinka paljon tekee. Kannattaa harjoitella ponnistustekniikkaa ja etenkin alastuloa, sillä useilla murrosikäisillä alastulo on käsittämätön tömähdys jossa liike-energia hukataan luihin ja niveliin. Harjoittele vaikka hyppäämistä siten, että yrität tulla mahdollisimman hiljaisesti alas. Aluksi vähän matalammalla hypyllä, sitten korottaen. Kun tämä sujuu, harjoittele sitä edellisen hypyn voiman siirtämistä seuraavaan hyppyyn. Naruhypyt ovat hyviä tässä. Sata hyppyä hyvällä tekniikalla ei tunnu missään, mutta huonolla tekniikalla se on todella väsyttävää.
 

savosta

Vs: Air alert!!!!!!!!!

itse olen tehny air alert 3 nyt 4 viikkoa, ulkona omalla pihalla (nurmikkolla). ei ole tullut minkäänlaisia ongelmia polviin eikä nilkoihin, eipähän ole onneksi ennenkään ollutkaan mitään, nilkat ja polvet ovat toistaiseksi vahingoittumattomat. jaloissa tuntuu harjoituksen jälkeen väsymys (jos teet aamulla) mutta illalla pitää vielä lähteä treeneihin eikä tuo ohjelma ole siellä näkynyt, pomppua on tullut n. 5cm lisää. suosittelen kaikkille kunnon lämmitelyt ennen päivittäistä treeniä niin ei mene paikkat niin helposti jumiin + ainakin 10min venyttelyt treenin jälkeen. ja itse ohjelmasta olen jättänyt burn outit pois ja muuttanut tuolille nousut 1 jalan kyyksi (toinen jalka tuolille ja toinen eteen maahan, muista polvilinja)

ohjelma tuntuu hyvältä mutta pelit/turnaukset sotkevat hieman AA:n harjoittelemista kun pitäisi pelissä pystyä parhaimpaansa niin pidän väli viikon ohjemasta peli viikolla ja jatkan sitä seuraavalla viikolla. palautus juomaa en ole tarvinnut kuin yhden kerran muuten ollaan menty maidolla ja ruisleivällä
 
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös