Koripallo.com

LeBron James

Viestejä
9 123
Vs: LeBron James

Olen kyllä tietoinen tuostakin, mutta en tapaa tehdä virheitä sarjakuviin liittyvissä viittauksissa. En nyt kuitenkaan ole positiossa lähteä aittaan selaamaan läpi kaikkia suomenkielisiä Marvel-lehtiä, joten jätetään asia ratkaisemattomaksi.
 
Viestejä
7 441
Vs: LeBron James

King James sanoi:
Olen kyllä tietoinen tuostakin, mutta en tapaa tehdä virheitä sarjakuviin liittyvissä viittauksissa. En nyt kuitenkaan ole positiossa lähteä aittaan selaamaan läpi kaikkia suomenkielisiä Marvel-lehtiä, joten jätetään asia ratkaisemattomaksi.
Heitä joku arvio aikavälistä ja lehdestä, niin mä voin kävellä kirjahyllylle.
 
Viestejä
9 123
Vs: LeBron James

Ei pysty sen tarkemmin määrittelemään. Varmaankin joku Ihmenelosten oma julkaisu tai sitten mahdollisesti Hämähäkkimies-lehden yhteydessä tokaistu. 80-luvun puolivälistä 90-luvun puolivälin tietämille. Ainoa vaihtoehtoinen teoria voisi olla se, että Peter "Homo" Parker olisi hassutellut kyseisellä lauseella Möykyn sijaan.
 
Viestejä
7 441
Vs: LeBron James

King James sanoi:
Ei pysty sen tarkemmin määrittelemään. Varmaankin joku Ihmenelosten oma julkaisu tai sitten mahdollisesti Hämähäkkimies-lehden yhteydessä tokaistu. 80-luvun puolivälistä 90-luvun puolivälin tietämille. Ainoa vaihtoehtoinen teoria voisi olla se, että Peter "Homo" Parker olisi hassutellut kyseisellä lauseella Möykyn sijaan.
Pläräilin paremman tekemisen puutteessa 80-luvun Ihmeneloset ja esiintymiset MARVEL-lehdessä läpi ja olen entistäkin vakuuttuneempi, että "It's clobberin' time!" on suomeksi "Turpiin tulee!" ja vastaavasti Liekin "Flame on!" on suomeksi "Tuli ja leimaus!"

Ainakin Mail-Manin kääntämissä lehdissä homma menee järjestelmällisesti näin. Parhaimmillaan samassa lehdessä ko. huuto esiintyy em. muodossa kolmastikin samassa lehdessä. (60-70 -luvun Ihmesarjoja mulla ei valitettavasti ole.)

TL; DR: Minun mielestäni Möykyn motto ei ole suomeksi "Turpaan vaan ja onnea!"



edit. Tämä menee kyllä pahasti off-topikiksi ja aikamoiseksi no-life -oireiluksi. No, tulipahan tsekattua, miten olen jo hamahakkipikkupoikana osannut merkitä tussilla ekan lehteni ekalle sivulle nimeni. Eijjumalauta.



On topic: LeBronilta kova peli eilen.
 
Viestejä
9 123
Vs: LeBron James

Voin hyväksyä tämän vastauksen, ja oletan Hämähäkkimiehen käyttäneen tuota fraasia jossain vaiheessa ainakin satunnaisesti. Ja onhan se paljon tarttuvampi kuin Möykyn suomennettu versio, joten assosiaatio turpiinvetoon liittyvästä sloganista on voinut siirtyä sarjakuvahahmosta toiseen. Joka tapauksessa kyseessä olisi vähemmän käytetty muoto, joten korjaan alkuperäiseen viestiini tuon englanninkielisen varsin hyvän sloganin.

Harmittaa kyllä, etten pääse asiaa perusteellisesti tarkistamaan. Sen verran vahva kutina kyseisen sloganin käytöstä on, ja jopa Möykyn toimesta.
 
Viestejä
7 441
Vs: LeBron James

Hämähäkkimiehiä on niin tolkuttomasti, ettei niitä jaksa ruveta käymään läpi mahdollisen hajahuudahduksen perässä.

Mulla on kuitenkin sellainen kutina, että tuo olisi saattanut olla jonkun Hämähäkkimies-stoorin nimenä -- ts. ekan sivun otsikkona.
 
Viestejä
9 123
Vs: LeBron James

BNQXQ1PCMAInl9h.jpg:large


2pac-Tupac Picture Me Rollin
 
Viestejä
260
Vs: LeBron James

If you still hate LeBron you really need a life coach... And I'll sponsor you.

— Andre Iguodala
 
Viestejä
9 123
Vs: LeBron James

Tilasin Aamulehdeltä maanantain julkaisuun mittatilaustyönä LeBron Jamesia käsittelevän jutun. Lehteä lukevat voisivat tsekata ko. artikkelin, jos se sieltä löytyy kuten pitäisi. 8]
 
Viestejä
9 123
Vs: LeBron James

King James sanoi:
Tilasin Aamulehdeltä maanantain julkaisuun mittatilaustyönä LeBron Jamesia käsittelevän jutun. Lehteä lukevat voisivat tsekata ko. artikkelin, jos se sieltä löytyy kuten pitäisi. 8]

Aamulehdessä tehty työtä käskettyä.

2i7pxs3.jpg

501xuf.jpg

2ltltgp.jpg


Erityisesti lämmitti jalkapallovertaus Xaviin, Messiin ja Ramosiin. 8]
 
Viestejä
1 870
Vs: LeBron James

LeBron James ‏@KingJames 2 h

Watching 87 Finals between Lakers/Celtics. So much post work out there(Worthy, Jabaar, Magic, Bird, Parrish, McHale). Notes taking #Legends

2x Finals MVP ja on vieläkin student of the game.

Vittu se on kova.
 
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös